Koh Lanta

Av Ulleb
14 okt. 2007 16:22
Visningar: 584
Åker till Phuket 29Nov. Men ska över några dagar till Koh lanta. Eftersom vi aldrig varit på Koh Lanta så undrar jag över ett bra boende. Eftersom vi har ett fint hotell i Phuket med allt vad det innebär.. Så vill vi ha en enkel Bungalow, nere på stranden! Vi är två vuxna och två barn 9 och 6år. Vi är glada för pool, men känns som vi ska njuta av havet där! Ni ligger kanske inne med några andra bra tips oxå!? Tar gärna emot det med! Kramisar på er alla!!
Av Ronnyk
14 okt. 2007 16:47
Hej bodde vid första stranden efter bansaladan på stranden för 800 bath natten med Ac och frukost,kommer ej ihåg namnet på stället men det finns många likvärdiga , det är bara att fråga sig fram och kolla läget,när man är på plats om man ej vill boka i förväg,
Av Joh111
14 okt. 2007 22:55
Hej, har varit på Lanta 2 gånger och bott båda gångerna på Andaman Lanta Resort på den norra stranden Klong Dao. Helt superduper! Har också haft barn med mig i samma ålder. Vi åker igen i februari och bor på samma strand, men denna gång på Noble House.

Norra stranden tycker vi är toppen, sol, bad och härliga utflyker men ändå lite valmöjligheter någon kväll då och då.
Ha det gott, //Joh
Av Kina65
18 okt. 2007 21:15
some where else är jättemysigt på long beach , hyddorna är riktigt enkla bungalows, maten kanonfin och personalen trevlig. ligger direkt på stranden. long beach kan ha lite höga vågor, med tanke på 6 åringen.

summer house på första stranden har inte så enkla bungalows men är jättemysigt. och första stranden är underbart långgrunt.

relax bay är verkligen sådär som man drömmer om med lugnt och skönt men det är ganska dyrt och maten är god men dyr ( fransk kock) ni ska se sängen som står på stranden! himmelsäng.

det är enklare på andra stranden men det är trevligt att komma till saladan emellanåt vilket är längre från long beach.

ett ställe som jag bara älskade är where else. urtaskig strand men vilket ställe. byggt av vrakgods.
http://www.thai-tour.com/thai-tour/South/Krabi/hotel/where-else/index.html

ha det gott

kina