Kemer - Viking Star

Av Hokosha
25 aug. 2014 10:43
Visningar: 693
Tjena!
Åker denna vecka med flickvän till Kemer och bor på Viking Star Hotel & Spa.
Tänkte om någon har några konkreta tips på aktiviteter eller liknande i området?
Finns det möjlighet för långpromenad i närheten?
Vill även fråga om någon besökt någon barber shop i närheten? Har tidigare bott i Turkiet och gillar skarpt deras salonger för män med klippning och rakning och grejer.

Även andra tips emottages gärna!

Tack på förhand!
28 sep. 2014 19:10
Hej!

Vi åker till Kemer om 2 veckor. Hade ni det bra? Gick ni nån vandringsled? Var ni upp till Tahtali toppen? :) Jag har Googlat massor och förstått att det finns en hel del leder. Nåt tips? :)

MVH - www.Bloggithailand.se
Av Hokosha
29 sep. 2014 18:21
Citerat från Bloggithailandse:
Hej!

Vi åker till Kemer om 2 veckor. Hade ni det bra? Gick ni nån vandringsled? Var ni upp till Tahtali toppen? :) Jag har Googlat massor och förstått att det finns en hel del leder. Nåt tips? :)

MVH - www.Bloggithailand.se
Hej!

Vi hade det hur bra som helst! :)
Dock ingen vandring alls. Var sugna på det på förhand. Men blev mest bara sola, bada och shoppa faktiskt. Skriv gärna här om du får någon framgång.
Ska också noteras att vi verkar ha fått med oss vägglöss därifrån, mindre fräscht...

Trevlig resa!
Av Hassegr
6 okt. 2014 21:54
Hur var Kemer och hur var Viking Star Hotel? Funderar på ta all inclusive där så vet du något om maten?

tackar på förhand
Med vänlig hälsning
Hasse
Av Hokosha
7 okt. 2014 15:40
Citerat från Hassegr:
Hur var Kemer och hur var Viking Star Hotel? Funderar på ta all inclusive där så vet du något om maten?

tackar på förhand
Med vänlig hälsning
Hasse
Tjena!
Vi trivdes superbra i Kemer!
Hotellet var också mycket bra! Definitivt inget att klaga på.
Maten som ingick i all inclusive var helt ok, men inget spektakulärt. Fanns mycjet att välja på men man hittade kanske bara någon enstaka rätt per måltid som man faktiskt blev sugen på. Ett tips är att det står kockar utanför själva matsalen och fixar till lite annan mat under serveringarna, exempelvis steker kött och liknande. Där hämtade jag mat varje dag. Dessa kockar fixade plättar och omelett till frukost också.

Ha det så bra!
Av Hassegr
7 okt. 2014 17:58
Tackar för snabbt svar, en rätt per måltid är helt inom rimliga gränser.
Ursäkta med massa frågor, men kan man cykla eller vandra i Kemertrakten?
Förresten ingår vin/öl också i hotellet?

Med vänlig hälsning
Hasse
Av Hokosha
12 okt. 2014 10:03
Citerat från Hassegr:
Tackar för snabbt svar, en rätt per måltid är helt inom rimliga gränser.
Ursäkta med massa frågor, men kan man cykla eller vandra i Kemertrakten?
Förresten ingår vin/öl också i hotellet?

Med vänlig hälsning
Hasse
Inga problem!
Japp, en huvudrätt och sedan en massa småplock och sallad och så då.

Fick inte möjligheten att testa att cykla eller vandra i Kemer tyvärr. Det mest äventyrliga vi gjorde var en liten båttur som var över en heldag och mycket trevlig.

Yes, precis som vanligt (?) ingår öl och vin på hotellet. Även starkare alkohol ingår. Både i poolbar, restaurang och hotellbaren ingick allt från lunchtid till midnatt ungefär. Inhemska märken gäller detta. "Finare" märken fick man betala extra för om man ville.
24 okt. 2014 09:43
Hej!

Nu är vi tillbaka från resan i Kemer, helt underbart var det! Galet fint med taurusbergen just bakom :) Vi hann med en hel del äventyr och vandring som jag kommer att skriva om på www.bloggithailand.se

Vandringen är toppenbra! Vi var även upp på Tahtali toppen, 2365 möh.

Jag tänker lägga upp lite kartor mm på lederna, finns nästan ingen info på nätet vilket är skitdåligt :(

MVH Sandra - www.bloggithailand.se
4 maj 2015 15:21
Hej!
Hur är det med stränder i Kemer?