Kas

17 sep. 2014 21:25
Visningar: 300
Ska åka till Kas på en veckas semester med man och ett annat par. Vi är alla fyra i mogen ålder och vill ha lite tips och råd om det mesta. Har varit mycket i Turkiet förut, så det är just när man är i Kas det ska handla om. Har letat här efter någon tråd om orten, men inte hittat något.
4 okt. 2014 08:33
Hej!
Jag har också tänkte besöka Kas och områden där runtomkring, men hittar inte heller något. Hade ni det bra? Några tips att dela med er av? ;)

MVH Sandra / www.Bloggithailand.se
10 okt. 2014 20:16
Jo, vi hade det bra, Kas är en mysig by. Väldigt skönt var att slippa påträngande försäljare, man kunde gå helt fritt omkring. Medelåldern på turisterna var ganska hög, inget för partysugna ungdomar, tror jag. Heller inte lämpligt för människor med rörelsehinder, stora nivåskillnader. Om man åker dit med mindre barn får man hålla sig vid poolen, vi badade en gång vid en klapperstensstrand, och det gjorde jätteont i fötterna att gå i, dessutom var vattnet ganska kallt just där. Bad när man klättrade nerför stegar för att komma i var skönt, men det var djupt och ibland ganska stora vågor, så simkunnighet är ett måste. Shopping var dyrt, och prutning svår. Vi åkte och tittade på Myra en dag, och stannade och shoppade i Demre där vi gjorde fynd.
1 dec. 2014 15:40
Citerat från Bloggithailandse:
Hej!
Jag har också tänkte besöka Kas och områden där runtomkring, men hittar inte heller något. Hade ni det bra? Några tips att dela med er av? ;)

MVH Sandra / www.Bloggithailand.se
Hej Sandra och andra som vill resa till Kas,

Jag känner väl runt Antalya och har varit i Kas några gånger dok sist var det i september i år. För mig Kas är bästa ort för flera anledningar, speciellt om man inte är "bara" intresserad av sol och bad. Personligen åker jag till Kas för att dyka, det sägs Kas är bästa dyk orten i Turkiet. Nästa resa blir på påsk nästa år, längtar redan efter Kas. :) Precisera vad du vill veta, så svarar jag gärna! Särskilt om du intresserar en aktiv semester, dykning, vandring, etc..

Mvh
Ulvi