Diskussioner: Tips & råd om Kap Verde
Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Resa till Kap Verde? Tips!!
Kap Verde
Molutte,
6 okt. 2022
Senaste svar av Nobody23
för 3 år sedan
Hej!
Jag och min sambo funderar på att åka till Kap Verde 31 mars 2023 och vara borta två veckor över påsken. Jag har läst om olika hotell, läst om öarna, landat i att vi vill till Santa Maria på Sal och fått till mig att all inclusive rekommenderas då utbudet på restauranger är knappt.
Det ...
KapVerde Sal och info
Kap Verde
Famdahlvik,
14 mars 2009
Senaste svar av Frunjonsson
för 6 år sedan
Hej!
Kom just hem från Sal och är riktigt upprymd över hur bra det faktiskt var. Läste en del om ön på andra forum där folk kastade skit över Kap Verde så man blev lite negativ inför resan. Hursomhelst är vi (jag och sambon) mycket nöjda!!!
Apropå blåsten - ja det fläktar kraftigt ibland men dom ...
Mastercard
Kap Verde
Mariannema,
25 nov. 2019
Senaste svar av Em588
för 6 år sedan
Hej!
Vi ska åka till Kap verde om en vecka. Vi ska till Santa Maria på Sal. Är det någon som varit där och använt Mastercard för att ta ut pengar i ATM? Har lästa att det är svårt att ta ut med Mastercard.
Lite funderingar om Kap Verde
Kap Verde
Linda78,
26 nov. 2019
Senaste svar av Em588
för 6 år sedan
Hej alla!
Jag och min sambo funderar att byta resmål och prova Kap Verde. Brukar åka till Kanarieöarna, men vill prova nåt nytt.
Blåser det väldigt mycket där? Bor själv i Skåne så blåst är man van vid. Har läst att det typ alltid blåser där, men det kanske är ok.
Vilken ort rekommenderar ...
Kap verde
Kap Verde
Moalalala,
8 jan. 2018
Senaste svar av Ixploretheworldcom
för 8 år sedan
Hej, jag funderar på att åka till kap verde i mars april nångång och funderar över lite saker.
Hur är vädret i mars? Är det riskabelt att åka dit så tidigt om man vill ha strålande sol och bad väder? Vad finns det för shopping? Kan tycka att det är roligt och gå runt och shoppa lite på både ...
Tips på utflykter
Kap Verde
Annical,
19 okt. 2017
för 8 år sedan
Hej!
Jag har bokat en resa till kap verde trots att alla runt om mig så att det var en dålig idé. Platsen har beskrivits för mig som tråkig och FÖR lugn.
Har nu tänkt motbevisa dem! 😉
Jag kommer bo på ön sal och är borta en vecka. Det är kort tid med tanke på allt jag vill göra. Så jag ...
Sal eller Boa Vista?
Kap Verde
Gamlingarna,
24 sep. 2017
Senaste svar av Xsandrakarlsson
för 8 år sedan
Om man ska åka på en vecka till Kap Verde, ska man då boka Sal eller Boa Vista? Är det någon större skillnad? I så fall vad? Något annat att tänka på vid resa till Kap Verde?
Införselregler
Kap Verde
Hildebergsanders,
3 feb. 2016
Senaste svar av Lokbenke
för 10 år sedan
Vi ska resa med Ving till Sal, Kap Verde, i mars och har möjligheten att förbeställa tax free varor till utresan. Jag söker information om hur mycket alkohol man har rätt att ta in i landet.
Var blåser det minst på Kap Verde?
Kap Verde
Tjjk,
1 nov. 2014
Senaste svar av Easterlily
för 11 år sedan
Det blåser ju en del på Kap Verde vad jag har förstått. Var blåser det minst på Kap Verde och var är det minst vågor? Eller blåser det lika mycket överallt på alla öarna?
Vilket all inclusive hotell rekommenderas? Nåt man inte får missa när man är där, alla tips och råd mottages tacksamt =).
Djurliv på Kap Verde
Kap Verde
Tjjk,
22 nov. 2014
Senaste svar av Tjjk
för 11 år sedan
Jag skulle vilja veta mer om djurlivet på Kap Verde. Vilka farliga djur finns där? Är det någon som vet lite om detta?
Riu Touareg ska vara riktigt bra vad jag har förstått, höga betyg överallt. Någon som bott där och har lite bra tips? Brukar alltid vara något som kan vara bra att veta.
1-åring med till Kap Verde
Kap Verde
Sossa,
2 jan. 2014
för 12 år sedan
Vilken ö är mest barnvänlig om vi åker till Kap Verde?
Har förstått att det är stora vågor och strömmar men att det ska finnas mindre vikar som är lugnare men vart vet jag inte..(läste det någonstans)
Har ni något tips på hotell också?
Tacksam för svar :)
Tips om All Inclusive.
Kap Verde
Annahbrax,
16 aug. 2013
Senaste svar av Annawinzell
för 12 år sedan
Hej ska i december åka till ön Sal och tänkte höra om restaurang utbud. Är det dyrt eller ska jag kanske satsa på All Inclusive efs jag har barn med mig. Nån som vet vad All Inclusive med fritidsresor innebär? Fria drycker, glass mm?
Tack för svar <3
Visum
Kap Verde
Saritta,
11 feb. 2013
Senaste svar av Saritta
för 13 år sedan
Är det någon som vet om man som svensk medborgare måste ha visum till Kap Verde.
ni som vet och har åkt dit
Tacksam för ett svar.
Sara
Safari i Senegal
Kap Verde
Tinak,
29 aug. 2012
Senaste svar av Ronnie79
för 13 år sedan
Hej!
Vår familj ska åka till Sal i november. Vi är lite sugna på att göra en utflykt till Senegal och besöka ett naturreservat för att se lite djur. Är det någon som har erfarenhet av det? Tips på någon bra arrangör? Hur lång båtresa? Priser? Något man bör tänka på?
Kanarieöarna VS kap verde
Kap Verde
Markusgoransson,
8 feb. 2011
Senaste svar av Kingrat
för 15 år sedan
Hejsan!
Jag undrar vad de störta skillnaderna är mellan Kanarieöarna och kap verde!
Vad är det som gör det värt att betala 2 till 3 gånger mer för att åka till kap verde än till Kanarieöarna?:)
Kap verde?
Kap Verde
Gunilla_claes,
6 juli 2009
Senaste svar av Matglad
för 16 år sedan
Hej!
Funderar på två veckor på Kap Verde vid jul/nyår. Har förstått att det blåser ofta, är det kanske bara skönt eller är de så att det blir sandstorm o liknande?
Prisläget hur är det, vi är inga All inklusive fantaster men är det nödvändigt elller finns och fungerar restaurang utbudet?
Läste ...
Kap Verde i januari
Kap Verde
Cissiburg,
30 nov. 2007
Senaste svar av Brittan55
för 17 år sedan
Jag och min familj åker till Kap Verde, Santa Maria, Blue Star Belorizonte. Barnen är 3, 5 och 5 år gamla. Någon annan som ska dit? Hör gärna av Er! Ni som varit där, tipsa gärna om sevärdheter etc. Skulle helst vilja få tag på ngn på plats för att väl nere kunna besöka en förskola. Ser fram emot ...
Kap Verde och växter?
Kap Verde
Mightyt,
19 nov. 2008
Senaste svar av Rese_kerstin
för 17 år sedan
Funderar på att åka till någon av öarna och undrar om någon vet vilken ö som är grönast? Jag är jätteintresserad av växter och vill inte åka till den kargaste platsen.. Någon som vet?
Bovar o banditer
Kap Verde
Wally,
8 sep. 2008
Senaste svar av Zacke
för 17 år sedan
ska åka till kap verde i januari,o nu tisslas det om att det är hög brottslighet där.någon som vet om det stämmer ....wally
Kap Verde
Kap Verde
Puddingen,
17 sep. 2008
Senaste svar av Robbo
för 17 år sedan
Hallojsan!!
jag o min sAmbo skall åka till Santa MAria den 4 dec och undrar om det blåser mkt där?? Vilka vaccinationer skall man ta??
ÄR det mkt magsjuka där?? Var i Venezuela förra dec o bidde så sjuk i magsjuka ett par dagar med feber o skit o det vill jag ej ha igen. Finns det ngt speciellt ...