Kalifornien hösten 2014 :)

27 juli 2014 16:27
Visningar: 388
Hejsan alla!! Jag är en tjej på 19 år som nu är sugen på att åka iväg till USA men vill inte åka helt ensam! Jag vill gärna starta resan i Kalifornien och lära mig surfa på ett surfcamp, som är i ca 5 dagar. Sedan kan jag tänka mig att stanna kvar, surfa lite, men även åka vidare i USA. Jag är öppen för förslag! :) Jag skulle också gärna vilja ta dykarcert. om det är möjligt. Jag hade tänkt stanna kring en månad och kan åka allt i från September till november! Någon annan som har liknande planer eller befinner sig i USA som vill ha sällskap? Jag är en glad tjej från Dalarna som älskar att träna! Jag är jättesugen på att upptäcka något utanför Sverige, jag vill sola, bada, festa lite, ta det lugnt och ta del av natur och kultur! Hör gärna av er :)
27 juli 2014 17:50
Hej Matilda :)
Jag kommer åka till San Francisco 6/9 och stanna i USA ca 5 veckor, är inte helt bestämt än hur länge jag kan/vill vara borta. Jag har bestämt med en annan här på reseguiden att köra runt i Kalifornen från 23/9 till ungefär mitten på oktober, tanken är att hinna se så mycket som möjligt, bl.a LA, Las Vegas, Grand Canyon och Yosemite :) Eller vad som helst man vill se på vägen, öppet för förslag!

Innan det skulle jag väldigt gärna hinna dyka och surfa så mycket som möjligt! Jag har redan dykcert sedan innan, tog mitt i Thailand förra hösten :) Jag hade gärna velat spendera mina två första veckor på Hawaii, om det låter intressant? Men det är inget bestämt än!

Om du vill får du gärna följa med på någon eller båda av delarna :D Lägg till mig på fb eller skicka ett mail så kan vi prata mer! (Logga in för att se e-postadress)
27 juli 2014 19:21
Hej Matilda!
Jag är en 20-årig tjej från Falun som inte har en aning om vad jag ska göra till hösten. Jag är inne på att resa i höst och tycker att detta låter kul. Jag är intresserad av idrott, fotografering och entreprenörskap. På resor är jag den som fotograferar, ofta blir rastlös och vill hitta på saker, är inte den som ligger på stranden och pressar men kan gärna läsa en bok i skuggan mellan äventyren. Tycker om en god öl och att upptäcka nya matsensationer, men är inte den som älskar att festa hela nätterna.
Låter det som att vi skulle kunna passa ihop? I sådana fall kan du väl höra av dig så kan vi prata lite mer :)
Emelie
10 aug. 2014 06:41
Salut

I'm a 21, almost 22 year old student from switzerland. I'm now in the states (north Idaho) for a forestry volunteer exchange programm. After that, My plan is to travel (roadtrip) from Vancouver to Miami from mid september to mid december. I would like to visit some of the great national parks(yosemite,sequoia,grand canyon) and the citys in california too, learn to surf, to dive and maybe a parachute jump and zip lining, music festivals, sport events, partys when it's on the road.
I have the possibility, to buy a cheap car here, so i think it's the best way, because rental is too expensive (especially when your under 25y) and public transportation is really bad in the USA. (Most places of the country have no bus/train connection)
So when you are interessted to travel a part or the whole route with me, you are more than welcome. My route is not fixed, so we could plan together.

greetings
Jon
Av Ebbban
19 aug. 2014 21:26
Hej Matilda! Jag är väldigt intresserad, har du facebook? :)
Ebba
26 aug. 2014 20:48
Hej! Låter jättekul! Hade själv gärna viljat åka till San Francisco, los Angeles, new york och miami! :) som det ser ut nu jobbar jag september men skulle förmodligen kunna från den 29e september fram till 22 oktober :)
28 aug. 2014 22:25
Hej alla! Gud så kul att så många är sugna på att resa!! Dock har jag ändrat mina planer men glömt av att skriva det här. Men säger det nu, om ni undrar varför jag inte svarar, jag åker till Sydostasien den 11:e september, såå kul :) Har dock kvar Kalifornien i tankarna och funderar på att ta det i vår! Kanske någon av er som är sugna då? Såfall bara att höra av sig då :)