Kalifornien - Arizona - "Snål/budget" tips mottages tacksamt!

5 maj 2012 12:30
Visningar: 723
Hejsan!

Jag och min sambo skall bila runt i Kalifornien och Arizona i aug i sommar. Vi planerar att boka boende hemifrån, just för att slippa lägga tid på det när vi är där. Samt att vi hoppas på att "spara" en slant på detta sätt. Rekoemnderas detta?

Vi undrar hur det ser ut med tankmöjligheter längs vägen, och tänker framför allt i Arizona? Misstänker att det kan vara ganska långa sträckor utan?

Hur är det med matbutiker runt om i Kalifornien - Arizona, då vi har önskemål att slippa lägga ut en jäkla massa pengar på just mat.
Finns det matbutiker lite här och var så man kan handla på sig, bröd, och icke kylvaror som man tex kan ha till frukost och lunch? För att slippa äta ute på matställen alla mål om dagen liksom...
"Snål/budget" tips mottages tacksamt!
7 maj 2012 21:04
Hej!
Vi roadtrippade sommaren 2010 med våra tre barn. Genom Utah, en liten snutt av Arizona tror jag, Nevada, Californien, Oregon och Idaho. Vi såg alltid till att tanka i god tid för att slippa bli ståendes, det är långa sträckor....Vad gäller maten så fixade vi en del frukost på rummet själva. I Moab hade vi ett litet kök och handlade kvällen innan, På några ställen hade vi frukost med ALLT. I LA handlade vi lite yoghurt, mjölk och bullar kvällen innan och hade en Starbucks i hotellobbyn, på något ställe bestod frukosten av en sockerdrypande bulle och saft....då stannade vi på ett köpcentra och handlade frukost och take away kaffe. Jag är frukostmänniska och blir grinig om jag inte får mitt kaffe och helst grovt osötat bröd, men jag tyckte att det funkade bra. Det grova brödet var det svåraste.... Ngn dag blev det frukost på Mc Donalds och ngn dag riktigt amerikanskt på Dennys. Tror inte att det ska vara ngr problem för er.

På snabbmatställena (om man står ut!) kan man komma riktigt billigt undan, även med lunch. Vet att många inte håller med mig, men Taco Bell är vår stora favoritkedja. Längs med de stora vägarna står det ofta skyltat med vilka kedjor som finns på nästa avfart.
Vad gäller boende så bokade vi en del i förväg. De ställen som vi visste att vi skulle stanna x antal nätter på bokade vi innan. När vi körde sträckor som krävde övernattning tog vi in på billiga hotell längs vägen. Typ Super8 mfl. Inga flådiga ställen men ok för en övernattning.

Hoppas detta gav lite kött på benen! Hör av dig om jag kan hjälpa till med ngt mer. Annars.... have a nice trip!!!
Av Zodezo
27 juli 2012 13:34
Vi har precis kommit hem från våran roadtrip i USA. Vi åkte San Francisco - Los Angeles - Las Vegas. Kika gärna in i min blogg för att läsa om våran resa och få tips :-) Bara att du hör av dig om du har några frågor eller funderingar :-) http://blogg.zodezo.se/category/usa-2012/
Av Annl
29 juli 2012 21:00
Du kan äta rejält billigt i USA på många ställen och Taco Bells är ett sådant (vill minnas att 12 tacos kostade 10 dollar eller något sådant. Räckte i alla fall till för oss fyra som lunch och alla blev mätta).

Dessutom är portionerna på många ställen så stora att man med lätthet kan dela och alla blir mätta.

Dessutom är det vidare så att det på många hotellrum finns kylskåp (och gör det inte det kan man be att få ett) och det underlättar ju om du vill handla.
30 juli 2012 15:36
Hej
Boka boende hemifrån, mycket enklare att jämföra och att kolla var hotellet ligger och framförallt att veta
var man skall bo och inte komma til ettl fullbokat hotell mitt i natten. Dessutom vilken hotellägare önskar
inte en frustrerad och desperat ev blivande gäst framför sig som skall till och förhandla om priser.
P.S Det är långa sträckor ni har framför er, ibland är det långt mellan städer och samhällen. Maten är
billig om man håller sig till snabbmatställen.