Joniska Öarna

17 jan. 2016 13:41
Visningar: 115
Jag och min sambo planerar en resa till någon av Grekland öar i september 2016.
Jag har fastnat för de joniska öarna pga det vackra kristallklara vattnet och att det är lite grönare, verkar finnas mycket kul att göra.

Vi är 25 år och vi vill inte ha något partyställe, heller inte någon ort som är för turistig, vi vill ha lite genuin känsla och slipper helst partajande ungdomar osv.
Vi har ingenting emot om hotellet är lite off, men då måste det finnas buss eller båttaxi nära hotellet. Vi har tänkt hyra moppe en eller två dagar, samt ta någon båttur.

Så, vilka är era tips bland de joniska öarna? (eller någon helt annan?)

Det som är viktigt är:

- klart vatten
- fina stränder (sand eller sten spelar ingen roll)
- ej för turistigt
-vacker natur
- gärna direktflyg
- möjlighet till någon aktivitet/sevärdhet

Tack på förhand! :)
Av Emlanm
13 mars 2016 13:06
Hej Malin!

Skicka ett meddelande till mig. Gjorde en resa till några av joniska öarna i Juli 2015!
Kan berätta och ge tips från vår resa. Hade gärna gjort den igen!
Du kan även läsa lite här: http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/batluff-joniska-oarna-30456

Hör gärna av dig! Jag berättar och tipsar mer än gärna!

Mvh
Emelie
Citerat från Malinkaan:
Jag och min sambo planerar en resa till någon av Greklands öar i september 2016.
Jag har fastnat för de joniska öarna pga det vackra kristallklara vattnet och att det är lite grönare, verkar finnas mycket kul att göra.

Vi är 25 år och vi vill inte ha något partyställe, heller inte någon ort som är för turistig, vi vill ha lite genuin känsla och slipper helst partajande ungdomar osv.
Vi har ingenting emot om hotellet är lite off, men då måste det finnas buss eller båttaxi nära hotellet. Vi har tänkt hyra moppe en eller två dagar, samt ta någon båttur.

Så, vilka är era tips bland de joniska öarna? (eller någon helt annan?)

Det som är viktigt är:

- klart vatten
- fina stränder (sand eller sten spelar ingen roll)
- ej för turistigt
-vacker natur
- gärna direktflyg
- möjlighet till någon aktivitet/sevärdhet

Tack på förhand! :)