Jobba i Norge okt - slutet av januari

12 sep. 2014 12:23
Visningar: 230
Tjena!

Jag ska dra till Norge för jobb okt-januari, därefter ska jag ut och resa jan-april, främst i Centralamerika (Costa Rica, Panama, Nica osv) & USA är tanken. Men först tänkte jag höra om någon också ska till/är i Norge och har något hett tips om något kollektivboende dvs rum i hus eller lägenhet eller går i samma tankar. Kan absolut dela rum, lägenhet med någon skön lirare!

Sen om någon är surfgalen, chill och lite lätt äventyrslysten sådär och går i liknande restankar som mig: Hör av dig! (Logga in för att se e-postadress)
Av Benni
14 sep. 2014 10:35
Tjenare!

Har ganska nyligen flyttat till Oslo. Vet inte om du tänkte på Oslo eller någon annan del av Norge. Men ifall du tänkte på Oslo så rekommenderar jag verkligen att du går med i gruppen "svenskar i oslo" på facebook. Där är det många som lägger upp rum, eller liknande. Det var så jag fick mitt rum i ett kollektiv här.
Det är absolut en fördel att vara på plats när man söker boende för att gå på visningar osv. Men det går självklart utan också.
Kan kanske försöka hjälpa till på nåt sätt. Skulle det krisa skulle det nog gå att du bor i vårt kollektiv en kort stund också. Bara så du vet!

Låter hur jäkla najs som helst!! Har också tänkt på att resa i Centralamerika, dock tyvärr lite senare :/
Skulle vara kul att höra mer om hur du tänkt med resan! Så om du bestämmer dig för Oslo är det bara att hojta till när du är där!
Tänker mig också surf, chill och upplevelse/äventyr!
17 sep. 2014 20:29
Hej Benjamin och tack för ditt svar! Så snällt! Jag har ju bott i Oslo tidigare, så blir nog trots allt att åka tillbaka dit en sväng faktiskt. Tycker verkligen vi borde ses och snacka lite! När har du tänkt resa? Surfar du? :)
Av Benni
9 okt. 2014 19:24
Oj fick ingen notis om att du svarat, förlåt!
Grymt! Säg till när du är här bara! :)
Lite kluven på den punkten, känner jag att jag vill ha en lite större budget så blir det senare under 2015, annars lite tidigare, mer detaljerad vågar jag inte vara! ;) Dock vet jag inte riktigt om det ändå är under vintern det är bäst att åka dit, har du nån koll på det? :)

Inte vanlig surfing tyvärr, men vindsurfing. Men jag vill verkligen lära mig vanlig surfing. Jag skulle egentligen åkt till Portugal för att lära mig om jag inte fått jobbet i Oslo :) Men nu kanske det låter som jag försöker skryta, men jag lär mig sporter otroligt snabbt, så det tar nog inte lång tid innan jag är igång!