Jobba i Bergen april - nov

11 jan. 2012 12:54
Visningar: 1523
Hej alla ni som är sugna på att åka till Bergen i Norge.
Jag åker dit för andra gången nu i april, kommer stanna till en bit in på hösten.
Om någon ska dit eller kommer befinna sig där under samma period, hör gärna av er=) Känner ej så många där och det är alltid roligt med nya vänner!

(Logga in för att se e-postadress)
28 jan. 2012 17:47
Hej Emelie. Jag har nyligen flyttat till Bergen för att jag fick jobb här. Känner inte en kotte jag heller än så länge. Bor i kollektiv med Norska studenter som är jättetrevliga och har bra arbetskamrater, men man vill ju ändå kunna prata svenska med någon då och då. Jag kommer alltså befinna mig i Bergen under den perioden, bara höra av dig om du känner att du vill prata svenska med någon ;)
// Mattias
1 feb. 2012 16:05
Hejsan Emelie
jag va inne och sökt på nätet om tips på hur man lätt fixar boende och jobb i norge,
jag är grymt sugen på att åka till norge och jobba i sommar och hösten, för sedan resa under vintern.
och just Bergen intresserar mig mest då de verkar vara en väldigt fin stad.

undra om du kanske hjälpa till med lite tips eller liknande.

Hade bäst/ FIlip Hellman
1 feb. 2012 16:49
Hej Mattias!!

Som sagt jag kommer troligen ner i April igen och då hör jag av mig!. Hur länge planerar du att stanna? Bor du nere i byn? Visst är det en härlig stad, bortsett från regnet då;)
4 feb. 2012 10:42
Hej, jag jobbar som BMW tekniker här och kommer jobba mellan 6 månader och tre år.
Jag bor i sentrum (Nygård) och trivs väldigt bra efter bara två veckor, en väldigt fin stad verkligen.
Jo det ska ju regna en del, men det är tydligen mest på hösten. Har inte regnat på snart två veckor nu, så det regnar ju inte hela tiden.

Ja men jag tycker absolut du ska höra av dig. Spara min mail och så. Alltid trevligt att ha lite socialt umgänge när man åker iväg från familj och vänner där hemma.
4 feb. 2012 10:48
Några tips till Filip.

Jobb: nav.no-Norges arbetsförmedling och till skillnad från den svenska finns det mängder av jobb där.

Boende: hybel.nu-Här hittar du lägenheter och kollektiv. Kan vara lite svårt att komma in i ett kollektiv från Sverige då de gärna vill att man ska komma på visning. Då kan det passa bra att bo på hostel några dagar innan man fixat boende. Boende är generellt inget problem här i Bergen som det kan vara i Oslo.

Hostel: marken-gjestehus.com -Ett rent och fint hostel mitt i centrum som koster 200kr natten. Bara ringa dem och boka.

// Mattias
Av Frida92
26 apr. 2012 13:27
Hej jag och min vännina bor på askoy precis utanför bergen och känner inte heller så många, Jag har bott här i snart 5 månader och min vännina i snart 4 månader. Hade varit kul att få träffa någon svensk för det gör vi sällan här ute :)
hör gärna av dig så kan vi kanske träffas någon dag.
Lycka till med resan hit :)
Mvh
Frida
Av Angieel
15 maj 2012 13:47
Hej! Jag och min kompis har varit i Bergen ca en vecka nu och jobbar på Föien folkerestaurant.
Vi känner absolut ingen här och skulle mer än gärna komma i kontakt med andra svenskar som bor och jobbar här. =)
Av Frida92
16 maj 2012 00:43
Hej Angieel! jag o min vännina jobbar precis utanför bergen och vi har velat hitta några svenskar att umgås med bara hör av er :)

Ni kan maila (Logga in för att se e-postadress)
Hade varit supertrevligt att träffas någon dag :)
Av Angieel
16 maj 2012 13:28
Frida, jag har mailat dig! :)
19 maj 2012 18:57
Heej Alla!!

Tyvärr är jag nu i Stavanger och jobbar. Vet ej om jag kommer tillbaka till Bergen. Hör av mig i sådana fall=)
27 maj 2012 10:18
Hej Mattias!

Jag åker till Bergen på tisdag för att jobba på sjukhuset!
Känner inte en kotte men träffar gärna några svenskar
att hänga med och kanske ta ett glas ute på serveringarna!
Du kan maila mig på (Logga in för att se e-postadress), hade vart
Superkul när man är så långt från trygghet och vänner!
8 feb. 2013 21:06
Tjoololoooop..

Jag åker till bergen under helgen.

Det vore jätte trevligt få kontakt med våra kära svenska folket . Jag kommer dock vara ny där så jag vill ha gärna kontakt med några svenskar som bor redan där.

Gärna tips på företag eller kanske där ni befinner er idag om jobb.

Jag har jobbat inom logiskt i 7 år och kört alla slags truckar, har varit arbetsledare på Scania.

Hör av er till mitt mejl

(Logga in för att se e-postadress)
Mobil 0046735842656