Jobb i Gran Canaria

26 juni 2014 18:12
Visningar: 3040
Hejsan! Vi är två 18-åriga tjejer som har planer på att flytta och jobba i Spanien under en längre tid. Vi har kollat jobb men förstått att det bästa att göra är att åka ner och gå från företag till företag eller butik till butik och lämna cv. Vi har kollat flyg men vi tänkte ändå höra om det kanske finns någon här som vet något företag som söker personal nu, till hösten eller till vintern. Eller om det finns någon som har några bra råd på hur man ska göra!
Tacksam för svar! Jennifer
Av Evhe
6 juli 2014 22:50
Hej jag flyttar själv ner i höst och jobbar som frisör :) är det fortfarande aktuellt att åka ner för er. Jag fick tag på mitt jobb genom svenska kyrkan och jag är inte kristen av mig men dom har många bra sidor:) Finn smycket restauranger där nere:)
5 aug. 2014 08:51
Hejsan! Jag och min tjej kompis ska flytta till gran canaria i september 2014! Vi tänkte göra samma sak att åka ner lämna cv och försöka hitta jobb. Vi har eventuellt ett jobb på ett svenskt företag som telefonförsäljare som heter atlas, sök på arbetsförmedlingen och skicka in cv så svarar dom garanterat! När tänkte ni flytta ner?
5 aug. 2014 09:07
Hej!
Vad kul! Det blir inte Gran Canaria för oss, vi har istället fått jobb i Torrevieja :)
Vi har varit i kontakt med Atlas, men när vi bad om kontrakt och läste igenom det blev vi osäkra. Om ni inte redan har fått kontrakten tycker jag att ni ska fråga efter att få dem! ;)
Av Evhe
5 aug. 2014 10:57
Hej jag flyttar ner i slutet av oktober :) var ska ni bo någon stans ?
5 aug. 2014 11:06
Hej okej, har du jobb i Torrevieja eller på gran Canaria? Vi har kollat lite lägenheter här hemifrån men tänkte kolla mer när vi är där nere :)
Av Nikjoh
19 aug. 2014 17:42
Hola! Annars går det att hitta jobb på Gran Canaria ifrån Sverige vet jag. Själv ska jag börja på Reko marketing i Playa del Ingles (sydkusten på Gran Canaria) i slutet av september, känns bättre att ha jobbet direkt när jag kommer ner, fick reda på det av en bekant som bott på Gran Canaria tidigare. Polaren berättade i alla fall väldigt bra om det i alla fall och jag är sugen på nya äventyr så ser fram emot en fruktansvärt VARM vinter! :)
Av Nikjoh
19 aug. 2014 17:43
Att tillägga ska jag jobba som innesäljare och ringa mot Sverige därifrån! Dem verkar jobba med seriösa produkter och varumärken. /Niklas
Av Evhe
19 aug. 2014 18:24
Hej skrev till dig på fb Josefine Så du kan väl kolla så de blev rätt:)
Vad kul Niklas. Ja de gör vi alla som ska ner. En varm vinter tackar vi inte nej till :)
19 aug. 2014 22:51
nej jag har faktiskt inte fått ngt säker på att du skrev till rätt?:))
Av Evhe
20 aug. 2014 09:18
Ja de är samma bild. Testa skriv till mig på fb. Heter Evelina Hedin :)
9 dec. 2014 23:23
Hej! Vad roligt att det är folk som flyttar hit. Jag är en 23-årig tjej som har precis gjort det men för kärlekens skull. Min kille är spansk och vi träffades i Sverige då han var på besök hos sin farbrorn. Just nu befinner jag mig i Cruz de Arinaga men är ofta i Las Palmas och njuter av livet här för fullt. Jag skulle vilja träffa fler svenskar här. Samt så söker jag såklart jobb också. Holla at me om någon har någon tips och om det är någon skillnad på hur man skriver CV här. Hälsn. Maksida
28 dec. 2014 00:00
Hur får man svenska kyrkan att hjälpa en med jobb där nere menar ni? funderar också på gran canaria.