Jag flyttar till Edinburgh i september - häng på!

11 juli 2014 08:23
Visningar: 407
Hej! Jag flyttar till Edinburgh i september på obestämd tid. Uppfyller en gammal dröm. Jag har sparat så att jag kan bo där ganska länge om jag inte hittar något jobb, men planen är att hitta en lägenhet (med rumskompisar!), jobb och kunna stanna så länge jag vill. Resan är redan bokad, hotel är fixat de första två veckorna och jag tror att jag är ganska insatt i vad som behöver ordnas när jag väl är där. Det vore dock roligt om någon annan var inne på samma spår som mig, och kanske kände för att haka på? Du behöver inte nödvändigtvis åka exakt samtidigt som jag, men vi kan ju i så fall mötas upp i Edinburgh. Leta boende tillsammans och hjälpa varandra! Jag är väldigt lätt att komma överens med, gillar att ta en öl och är överlag ganska lättsam. Är du inne på samma spår? Hör av dig!

/Maja
11 juli 2014 09:29
Hej,
Jag gjorde samma resa för 6 år sedan, då fanns det mycket jobb, hittade efter 1 vecka. Jag bodde där i 1 år Edinbugh är en jätte trevlig stad med underbara människor. Du kommer att träffa många som dig, som är bara där för att göra något annorlunda eller bara förstärka sin engelska. från Spanien, Frankrike, Italien, Tyskland. Ha en underbar resa och hälsa Ediburgh från oss
Av Sibest
18 juli 2014 17:29
Hej! Jag är inne på samma spår, fast tänkte åka i slutet av oktober/början av november. Hur går det för dig? Är Edinburgh fortfarande planen? Hade varit kul att mötas upp där i så fall!

/Siri
17 sep. 2014 01:24
Hej!
Tänkte fråga lite hur det har gått? Med jobb och boende och sådär? Är själv lite inne på att flytta dit nämligen så det skulle va väldigt intressant att få lite info!
17 sep. 2014 16:01
Hej!

Vilket sammanträffande! Flyttar också till Edinburgh i september, den 29:e faktiskt och söker också boende samt rumskompisar. Har planerat en del och tror jag vet allt som behöver ordnas, har även haft kontakt med arbetsförmedlingen kring vad som är viktigt att veta inför, under och efter flytten. Är en gladlynt kille på 18 år som gillar det mesta vare sig det är att ta en pint i baren, besöka museum, chilla på kafé eller spana i gamla skiv-och bokaffärer. Kontakta mig gärna om du fortfarande letar rumskamrat eller bara vill träffas! :)

/ Isak
Av Thulin_
6 jan. 2015 21:40
Hej allihopa! Jag har bott i Edinburgh nu i nästan 3 år, har varit hemma nu någon månad men har faktiskt inte lyckats hitta många svenska vänner där borta... Jag kommer tillbaka till Edinburgh i mitten av Januari, om det e någon som är sugen på att träffas eller ha en guidad tur i staden?

/Sofia