Inrikesflyg

12 jan. 2015 18:40
Visningar: 393
Vilka flygbolag har ni använt er av då ni flygit inom usa? Någon man ska hålla sig borta från?
Av Hawaii
12 jan. 2015 19:54
Även om det ju kan vara skillnad mellan olika flygbolaq finns det inga direkt "dåliga" bolag eller bolag som man bör hålla sig borta ifrån. Se på pris och tidtabell som passar dig - det är det viktigaste. En viktig "detalj" som du inte berörde är vilka städer du har tänkt dig att flyga mellan.
12 jan. 2015 21:22
Citerat från Hawaii:
Även om det ju kan vara skillnad mellan olika flygbolaq finns det inga direkt "dåliga" bolag eller bolag som man bör hålla sig borta ifrån. Se på pris och tidtabell som passar dig - det är det viktigaste. En viktig "detalj" som du inte berörde är vilka städer du har tänkt dig att flyga mellan.
Vi kommer att flyga mellan las vegas och miami
Av Totopez
12 jan. 2015 23:16
En del lågprisbolag flyger till Fort Lauderdale istället för Miami, men det är bara några mil mellan. Kan vara värt att kolla Spirit, Frontier eller liknande.
Tänk också på att nästan alla bolag tar betalt för incheckat bagage. Southwest är ett undantag, där man får ha med sig två väskor utan kostnad. Väg in det i bokningen.
Av Hawaii
13 jan. 2015 00:37
I princip samtliga något så när stora bolag trafikerar Las Vegas så många möjligheter. Spirit och Southwest, som nämndes ovan har mycket flyg till Las Vegas, men var uppmärksam med priser på Spirit. De har normalt ett mycket lågt "bas pris" och sedan får du betala extra för i princip allting. Inte så med Southwest. Med båda bolagen får du nog räkna med byte någonstans. Men kolla också de "tre stora"; American, Delta och United. American har bas i Miami och kan möjligen ha nonstop flyg. Med Delta får du nog räkna med byte i Atlanta och United troligen i Houston.
13 jan. 2015 07:40
tack för era tips och åsikter. Ska kolla upp detta
Av Annl
17 jan. 2015 16:26
När jag skulle boka inrikesflyg i USA här hemifrån Sverige upptäckte jag att det inte var möjligt att boka biljetter med viss lågprisbolag. Kan vara bra att veta.

Jag har dålig erfarenhet av Delta så de skulle jag hålla mig borta ifrån om möjligt.Små plan och dålig service och det värsta var när vi skulle borda en kärra som skulle köra från Atlanta till San Francisco och det luktade kloak redan när vi steg på. Vi och flera andra krävde att de måste städa toaletten men personalen påstod då bara att detta var gjort och att det "brukade" lukta så. Till slut - efter mycket diskussion - kom det personal dit och tömde toalettbehållaren - något som inte var gjort tidigare.