Inrikes flyg för resa mor Koh Samui

11 jan. 2015 13:47
Visningar: 556
Hejsan hoppsan ! Har vart inne & kollat runt på olika alternativ att ta sig från koh samui från BKK

Vi tänkte åka från BKK till Don Muang med sådan gratis shuttle buss, sen flyga till Surathani. Vad ungefär kostar en taxi från flygplatsen till don sak pier ?
Går verkligen sista färjan kl 19 till samui ? Ett par vänner skulle åka till koh phangan men sista båten hade åkt kl 17..

Finns ett alternativ att flyga direkt men det var en pris skillnad på 2000kr ungefär
13 jan. 2015 19:24
Citerat från Sierra:
Läs en tidigare tråd ang din fråga:
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/surat-thani-koh-samui-36057

Du kan även boka en Joint Ticket med AirAsia eller Nok Air från Don Mueang till Samui eller Phangan. Det innebär flyg, landtransfer och färja på samma biljett och är det bästa och billigaste alternativet.
Ok tusen tack för svar ! bokar man en joint ticket på deras hemsida ?
Tror du annars att man hinner åka från Subvarami ca 11.00 vidare mot Don mueang med ett flyg som går 14.00 , till Surrathanis flygplats sen taxi mot don sak pier innan sista färjan går ?
Av Sierra
13 jan. 2015 22:36
Bokar en Joint Ticket gör du på flygbolagens website.

T ex på AirAsia's website väljer du som Destination; Samui eller Phangan längst ut till höger under "Thailand (Island and city transfer).
http://www.airasia.com/ot/en/home.page?cid=1

Det skall fungera om du landar Suvarnabhumi 11:00 och skall vara på Don Mueang för en flight som avgår 14:00. Det tar ca 45 min med taxi till Don Mueang och checkin för din flight stänger 45 min före avgång. Då har du 1,5 tim över för immigration och uthämtning av bagage på Suvarnabhumi.

Från Surat Thani tar det ca 1 tim 20 min med taxi till Donsak Pier. Färjan till Samui avgår varje tim mellan 05:00 - 19:00 så det är inget problem.
21 jan. 2015 10:39
Tack snälla för dina svar ! Då känner jag mig lugn..
Vet du ungefär vad de tar i taxi till Dmk från den stora flygplatsen ? Men du nämnde nåhot innan om gratis buss från 8:nde våningrn ?

Sen vad kostar det ungefär från surathani till donsak pier? Har blivit rejält lurad tyvärr de senaste ggr jag åkt längre sträckor i Thailand !
8 maj 2016 22:11
Hej hallå hörrni. .. min familj ska till Thailand i sommar v.27, 28 29. Vi vill bo på koh samui första veckan men hur i häcklefjäll ligger det till med flyg dit.. billigaste o bästa sättet, berätta😃 hur gick det för er?
Av Mipec
8 maj 2016 22:49
Citerat från Ardnaz78:
Hej hallå hörrni. .. min familj ska till Thailand i sommar v.27, 28 29. Vi vill bo på koh samui första veckan men hur i häcklefjäll ligger det till med flyg dit.. billigaste o bästa sättet, berätta😃 hur gick det för er?
Det finns inget billigast OCH bäst. Du måste välja mellan billigast ELLER bäst.

Bäst: bangkokair.com dyrt men direkt och från rätt flygplats där du landar med flyget till bkk.
Billigast: airasia.com som ovan, billigt men fel flygplats och minst 7-8 H extra restid.