Illaluktande sjögräs.....

Av Snurre
10 sep. 2015 16:41
Visningar: 1591
Hej vi har bokat en resa till Playa del Carmen 14 dagar och sedan vidare till Isla de Holbox 14 dagar i Dec-2015. Vi har läst att det flyter iland en massa sjögräs som luktar väldigt illa och att det även är en massa sandflugor på stränderna. Någon som vet hur läget är? Vore tacksam för svar.
14 sep. 2015 00:50
Hej

Just nu är det ganska mycket sjögräs längst strändern på Playa del Carmen. Med det kommer sandflugorna. Men i december så ska det vara borta.

Hoppas ni får en bra vistelse här i Mexico.

Playa del Carmen är mer turistigt än Holbox. Ni kommer märka en skillnad. Holbox är mer lugnt medans Playa har massa nattklubbar.

/Kenneth
Av Snurre
14 sep. 2015 09:33
Hej Kenneth.
Tack för ditt svar. Jo vi har förstått att det flyter sjögräs lite här o där vid stränderna.
Min man läste på nätet att det tydligen skulle vara extremt med sandflugor och lukta avlopp längst stränderna. Men så kanske inte är fallet? Ja vi vet att Holbox är lugnt. Vi är vana med Maldiverna :).
Tack för infon / Snurre
Hej

Just nu är det ganska mycket sjögräs längst strändern på Playa del Carmen. Med det kommer sandflugorna. Men i december så ska det vara borta.

Hoppas ni får en bra vistelse här i Mexico.

Playa del Carmen är mer turistigt än Holbox. Ni kommer märka en skillnad. Holbox är mer lugnt medans Playa har massa nattklubbar.

/Kenneth
Av Snurre
14 sep. 2015 09:48
Hej. Vi är inte intresserade av Sri Lanka, men tack ändå/ Snurre.

Hej,

I `m Buddhika från Sri Lanka, december och januari är den höga picka säsong till Sri Lanka, där du får soliga sandstränder med så vackra väder. När du bor hotellet kan du göra utflykter till nationalpark, UNESCO arv med aktiviteter såsom elefant tillbaka rida, djurliv jeep safari, vattensporter (Jet ski, banan båt, tunnelbaneresa, surfing, snorkling, vindsurfing, båttur), sköldpadda kläckeri och släpp, fisk massage och mer ... även i säsong du kommer att få fler platser att bo (lyx till budget boende) Om du behöver ytterligare mer information är du välkommen att kontakta mig på skype: getawaysrilanka eller skriva mig på (Logga in för att se e-postadress)
Med vänliga hälsningar,
Buddhika Jayarathna
18 nov. 2015 07:31
Citerat från Kennethstromberg:
Hej

Just nu är det ganska mycket sjögräs längst strändern på Playa del Carmen. Med det kommer sandflugorna. Men i december så ska det vara borta.
/Kenneth
Hej Kenneth, har du en update på hur det ser ut just nu? Du skriver att sjögräset skall vara borta i december, är det alltid så eller hur vet du det? =)

/Filip
Av Snurre
18 nov. 2015 09:30
Citerat från Buffalofill:
Citerat från Kennethstromberg:

Hej. Tack för infon. Inget kul med sandflugor. Vet du om det hjälper med myggmedel mot de små rackarna? / Snurre

Just nu är det ganska mycket sjögräs längst strändern på Playa del Carmen. Med det kommer sandflugorna. Men i december så ska det vara borta.
/Kenneth
Hej Kenneth, har du en update på hur det ser ut just nu? Du skriver att sjögräset skall vara borta i december, är det alltid så eller hur vet du det? =)

/Filip
19 nov. 2015 06:00
Jag bor på Cozumel men var i Playa för 14 dagar sen och då såg jag inge sjögräs. Men om det stormar mycket så driver det in som när orkanen på västkusten drog in så fick våran sida oxå dåligt väder och med det driver det in sjögräs. Men som sagt just nu inte någe sjögräs vad jag såg.

Har inte testat om myggsprey hjälper mot sandflugor.