Idag går tankarna till vårt vackra grannland!

Av Desires
17 maj 2015 11:44
Visningar: 164
Jag skulle idag - på Norge nationaldag - vilja slå ett slag för vackra Bergen! (Man kan flyga dit billigt med Norwegian.) Förra sommaren besökte jag denna stad för 1:a gången! Tyckte Bergen var en mycket vacker, charmig och sevärd stad med den så gudomligt vackra fjordvärlden utanför. Det finns många natursköna båtutflykter att göra därifrån.

OBS! Det regnar inte alltid där! Veckan innan vi kom hade de haft 30 grader o sol hela veckan. Även vi hade en hel del SOL under våra 6 dygn o ca 18-25 grader, stundtals även häftiga regnskurar och åska.....men det växlade snabbt och det regnade aldrig någon hel dag.
Funderar ni på en tur till Bergen kan ni kanske få lite inspiration av mina bilder http://www.desires.se/#post183
Av Bibchen
23 maj 2015 09:59
Ja Norge är fantastiskt vackert, och särskilt spännande att fira 17 maj där. Du kan följa med i mitt album "Norgeresan" från 17 maj förra året. /Bibi
Av Desires
23 maj 2015 12:12
Fina bilder Bibchen!
Ja, min mamma (född och uppvuxen i Bergen) pratade ofta om hur de firade denna dag i Norge... Jag får se till att vara där nästa år den 17 maj, det verkar ju så härligt! Trevlig Helg!