I vilket område är bäst att bo i Paris?

Av Joh111
27 aug. 2012 13:13
Visningar: 36498
Har någon tips om vilket "område" som är bäst att bo under en weekendresa? har kikat på hotell i Place d´Italie - är det ett bra läge? Har också ett annat alternativ inte så långt från triumfbågen. Vilket är bäst om vi vill bo i ett bra område som är mysigt med restauranger, lätt att ta sig till sevärdheter med metro osv. Tacksam för era svar!
27 aug. 2012 22:50
Hejsan!
Jag kan ju inte säga att jag är någon expert på Paris efter att ha beökt staden 2 ggr...
Första resan bodde vi i Latin Kvarteren med gångavstånd till Seine, Notre Dame, mycket restauranger och man var mitt i staden direkt när man steg utanför hotellfoajen. Mysigt, mysigt!
Andra gången bodde vi vid Operan mitt i shoppingen mecka!
Det råd jag kan ge är att bo där ni kommer att vara mest = nära de sevärdheter eller aktiviteter ni planerar, sedan blir det ju alltid lite spontana saker utöver. Bo centralt för att se mest!
Latin Kvarteren är väldigt mysigt, tyckte vi med mycket cafeér, restauranger och en del shopping.
Av Joh111
29 aug. 2012 15:24
Tack, nu är det bokat, ungefär i Latinkvarteren!
Av Roy
29 aug. 2012 15:29
Hoppas att du får en riktigt fin Paris-resa!
9 juni 2015 19:08
Lite sent för denne resenär - så hoppas du fick en bra resa - men vill rekommendera kvarteren mellan Jardin de Luxembourg och Blvd Montparnasse till andra. Många bra fik och krogar med mycket lokalbefolkning och färre turister än på många ställen.
10 juni 2015 06:00
Oj, synd med sent svar på ett så fint boende.
Precis bokat boende i 6:e arr. Men jag sparar boendet till nästa gång! Vad kostar det per natt inkl skatt och städ?
/Anette