Hyrbil

22 aug. 2016 10:34
Visningar: 139
Hej!
Vi är 4 personer som ska till Florida i November2016.
Vi landar i Fort Lauderdale, och ska även flyga hem från samma stad.

Har ni några bra tips på vilket företag man ska hyra bil ifrån? Smidigt om uthyrningsstället ligger nära flygplatsen.

Vi har varit i USA innan, LA, där hyrde vi från AVIS och var mycket nöjda men verkar inte som AVIS finns vid Fort Lauderdale, eller har jag fel kanske?

Uppskattar alla tips jag kan få.
Det är väl bäst att både boka och betala här hemifrån Sverige?

Mvh
Madde
22 aug. 2016 11:58
Jodå Avis finns på flygplatsen. Vi föredrar dem, Sixt (se upp med deras dyra vägtullslösning (jämför totalpriserna inkl. detta och överväg att köpa egen Sunpass om ni behöver köra på avgiftsbelagda vägar utan kontantbetalning) Sixt ligger en bit från flygplatsen, man får åka deras shuttle) och Hertz (tyvärr ofta väldigt dyra) Har du visakort så prova rabattkoden AWD# B204400 den har gett bra priser på våra senaste bokningar.
Oavsett uthyrare så bli medlem hos dem om du inte är det redan.

Mer om vägtullar http://www.floridasidan.se/FlTra.php#Vägavgifter:

Vi bokar alltid hemifrån men betalar på plats, det ger bättre villkor om man vill avboka eller boka om (förbetald hyra går inte att boka av eller om gratis förutom första 24 timmarna (tror jag det brukar vara).
Av Fs
22 aug. 2016 16:44
Avis brukar finnas på de flesta flygplatserna, så även på FLL.

Hade tydligen inte uppdaterat på ett tag . . .
23 aug. 2016 08:45
Citerat från Floridasidan:
Jodå Avis finns på flygplatsen. Vi föredrar dem, Sixt (se upp med deras dyra vägtullslösning (jämför totalpriserna inkl. detta och överväg att köpa egen Sunpass om ni behöver köra på avgiftsbelagda vägar utan kontantbetalning) Sixt ligger en bit från flygplatsen, man får åka deras shuttle) och Hertz (tyvärr ofta väldigt dyra) Har du visakort så prova rabattkoden AWD# B204400 den har gett bra priser på våra senaste bokningar.
Oavsett uthyrare så bli medlem hos dem om du inte är det redan.

Mer om vägtullar http://www.floridasidan.se/FlTra.php#Vägavgifter:

Vi bokar alltid hemifrån men betalar på plats, det ger bättre villkor om man vill avboka eller boka om (förbetald hyra går inte att boka av eller om gratis förutom första 24 timmarna (tror jag det brukar vara).
Tack för svar!!
Ska absolut testa rabattkoden, tack :)
Hur är det med vägtullar, vet du vart dem finns.
När vi var i LA så körde vi till både Las Vegas och SanDiego men ingen vägtull.
Nu när vi är i FL så ska vi köra till KeyWest och Orlando, är där någon vägtull på dem vägarna?
23 aug. 2016 09:05
Här är en skaplig lista över betalvägar och betalbroar. Där står också vilka man inte längre kan betala kontant, detta kan ju ändras så lita inte 100% på listan.

Det är främst i Miamiområdet de kontantlösa vägarna finns, bl.a. Turnpiken som man helst kör mot Key West. Man kan ju undvika betalvägarna helt om man vill även om resan då tar längre tid inte så farligt vid lite trafik men mycket längre i rusningstrafik.

Kör ni på GPS kan ni ställa in den på att undvika tullar helt men som sagt kan man fortfarande betala kontant vid de flesta.
Man måste dock se upp så man inte råkar köra i fel fil, kör man i kontantlös fil så kan det utlösa att man debiteras för betaltjänsten för hela hyresperioden eller får en extra administrationsavgift för varje gång man kör "fel".
Det står mer om detta på länken du fick.

Ligger Avis bra till i pris så skulle jag våga rekommendera dem, de brukar vara bra och deras betalvägsavgift är överkomlig.