Hyrbil

2 aug. 2016 22:06
Visningar: 307
Hej!

Vi är ett par som planerar att bila genom USA nästa vår. Vi har lite problem med att hitta bra hyrbilar som inte är allt för dyra. Vi kommer att vara 22 och 23 år gamla och på många uthyrningsfirmor tillkommer en extra avgift om man är under 25 år. Är det någon som har tips på vart vi ska hyra bil?

I övrigt är vi väldigt tacksamma för tips på vad vi inte får missa under vår bilresa.
Vi planerar att åka från San Fransisco - Los Angeles - Las Vegas och sedan över till Florida och sedan avsluta i New York. Vi behöver mest tips om var vi ska göra våra stopp när vi åker i mitten av landet, där har vi minst koll.

Tack på förhand!

/Daniel & Amalia
3 aug. 2016 15:04
Tyvärr gäller det nog alla hyrbilsfirmor i USA. Vi hade samma problem nu när vi kollade då jag är under 25 men sambon är över. Det blev så dyrt för mig att vara andraförare så vi valde att bara han ska köra.
Men gå in på rentalcars.com och fyll i eran ålder isökfältet så ska den jämföra priser på alla amerikanska bilfirmor. Vi valde Dollar.
Lycka till!
3 aug. 2016 18:09
Hej! Har ni ett visakort, annars skaffa ;-)

Då kan ni använda rabattkoden (AWD#) B204400 på AVIS som tar bort avgiften för ung förare och ger rabatt.
Ni kan använda koden utan att ha ett visa-kort men då finns risken att de kollar om ni har rätt till rabattkoden och ni kan då få betala fullt pris, hur stor risken är att de kollar vet jag inte. Det kan finnas fler koder som funkar för er, prova er fram. Lycka till!

Edit: Visst ska ni jämföra olika uthyrare även agenter som carrentals, rentalcars, holidayautos, autoeurope o.s.v. jämför alltid totalpriser inklusive allt det ni vill ha, ta inte hänsyn till extrasaker som ni inte behöver. Välj hellre att hyra direkt av uthyrarna än en agent (prisskillnaden kan ju dock göra att ni inte kan motstå, agenterna är förstås inte alltid billigast).

En sak jag just uppnärksammat på AVIS är att priset blir högre om man är inloggad på sitt konto. Bokar jag utloggad så kommer uppmaningen att logga in för att bokningen ska synas på kontot sen, loggar jag in så "vips" höjs priset några hundra för exakt samma bokning, loggar ut och gör om sökningen, låga priset igen, söker inloggad från början, det höga priset... Man får trixa lite men ens Preffered-nummer bör vara med i bokningen vilket går utan att logga in.

Rabattkoden jag gav ger mig dessutom lite bättre pris än SAS Eurobonus-koden som annars ofta ger bra pris (av de koder jag lyckats använda)....

Citerat från Amalia123:
Hej!

Vi är ett par som planerar att bila genom USA nästa vår. Vi har lite problem med att hitta bra hyrbilar som inte är allt för dyra. Vi kommer att vara 22 och 23 år gamla och på många uthyrningsfirmor tillkommer en extra avgift om man är under 25 år. Är det någon som har tips på vart vi ska hyra bil?

I övrigt är vi väldigt tacksamma för tips på vad vi inte får missa under vår bilresa.
Vi planerar att åka från San Fransisco - Los Angeles - Las Vegas och sedan över till Florida och sedan avsluta i New York. Vi behöver mest tips om var vi ska göra våra stopp när vi åker i mitten av landet, där har vi minst koll.

Tack på förhand!

/Daniel & Amalia
4 aug. 2016 08:19
Hos Hertz kan ni prova CDP 1826991 om ni är eller blir medlemmar i Hertz Gold Plus Rewards som är gratis.
6 aug. 2016 16:19
Tack för tipsen! Vi ska prova oss fram lite och se vilket som blir billigast.

Vi är fortfarande tacksamma för tips på vad vi ska hitta på utmed vägen :)
13 sep. 2016 09:27
Citerat från Floridasidan:
Hos Hertz kan ni prova CDP 1826991 om ni är eller blir medlemmar i Hertz Gold Plus Rewards som är gratis.
tusen tack!! du är ju en ängel!
hade en till tanke... jag har visa kort, men inte min sambo.. han är den som ska köra hyrbilen... tror ni det spelar roll om jag skriver in mitt visa kort men han som förare?
13 sep. 2016 09:38
Citerat från Frasse94:
Citerat från Floridasidan:
Hos Hertz kan ni prova CDP 1826991 om ni är eller blir medlemmar i Hertz Gold Plus Rewards som är gratis.

tusen tack!! du är ju en ängel!
hade en till tanke... jag har visa kort, men inte min sambo.. han är den som ska köra hyrbilen... tror ni det spelar roll om jag skriver in mitt visa kort men han som förare?
Hoppas det finns andra som har provat, har inte gjort så själv men det brukar stå i villkoren att den som hyr bilen ska stå som förare eller liknande om jag minns rätt. Men jag gissar att ni kan boka bilen i sambons namn men betala med ditt kort och sen lämna ditt kort hos uthyraren när ni hämtar bilen.
Skulle det krävas att du är registrerad förare då så kan du ju registreras även om du inte kör bilen, det ska vara gratis hos Hertz om ni blivit Gold Plus medlemmar. Hos Avis om ni hyr av dem ska det vara gratis med extraförare om man är sambos som ni.
Det förutsätter så klart att du har körkort :-)
Av Marulk
13 sep. 2016 09:44
just erfarit att hyrbilsfirmor kräver samma namn på förare som det betalade/bokade visa/mastercard. vi fick betala dyrt för extra förare då bokning gjorts på kort i mitt namn men bokning gjord i mannens, tänkta föraren. vissa delstater tex californien tar ingen extra kostnad för ytterligare förare men Washington state kostade mången peng
13 sep. 2016 09:46
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Frasse94:
Citerat från Floridasidan:
Hos Hertz kan ni prova CDP 1826991 om ni är eller blir medlemmar i Hertz Gold Plus Rewards som är gratis.

tusen tack!! du är ju en ängel!
hade en till tanke... jag har visa kort, men inte min sambo.. han är den som ska köra hyrbilen... tror ni det spelar roll om jag skriver in mitt visa kort men han som förare?

Visa mer
Hoppas det finns andra som har provat, har inte gjort så själv men det brukar stå i villkoren att den som hyr bilen ska stå som förare eller liknande om jag minns rätt. Men jag gissar att ni kan boka bilen i sambons namn men betala med ditt kort och sen lämna ditt kort hos uthyraren när ni hämtar bilen.
Skulle det krävas att du är registrerad förare då så kan du ju registreras även om du inte kör bilen, det ska vara gratis hos Hertz om ni blivit Gold Plus medlemmar. Hos Avis om ni hyr av dem ska det vara gratis med extraförare om man är sambos som ni.
Det förutsätter så klart att du har körkort :-)
Försökte bli Hetz Gold plus medlem, men de krävde ett kreditkort, vilket jag ej har..
13 sep. 2016 10:01
Citerat från Frasse94:
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Frasse94:
Citerat från Floridasidan:
Hos Hertz kan ni prova CDP 1826991 om ni är eller blir medlemmar i Hertz Gold Plus Rewards som är gratis.

tusen tack!! du är ju en ängel!
hade en till tanke... jag har visa kort, men inte min sambo.. han är den som ska köra hyrbilen... tror ni det spelar roll om jag skriver in mitt visa kort men han som förare?

Visa mer
Hoppas det finns andra som har provat, har inte gjort så själv men det brukar stå i villkoren att den som hyr bilen ska stå som förare eller liknande om jag minns rätt. Men jag gissar att ni kan boka bilen i sambons namn men betala med ditt kort och sen lämna ditt kort hos uthyraren när ni hämtar bilen.
Skulle det krävas att du är registrerad förare då så kan du ju registreras även om du inte kör bilen, det ska vara gratis hos Hertz om ni blivit Gold Plus medlemmar. Hos Avis om ni hyr av dem ska det vara gratis med extraförare om man är sambos som ni.
Det förutsätter så klart att du har körkort :-)

Visa mer
Försökte bli Hetz Gold plus medlem, men de krävde ett kreditkort, vilket jag ej har..
Ja det stämmer, kan du (ännu hellre sambon eller båda) inte skaffa ett kreditkort, det är verkligen bra att ha....
Finns ju helt gratis kort som t.ex. Santander & Norwegian (men det kostar lite att betala med (valutapåslag)).
Kan ni inte få kreditkort kanske det blir besvärligt att bli medlem.

Vad hittade du för pris på Hertz respektive Avis med rabattkoderna (eller utan)? Vill du dela med dig av hyresdetaljerna, plats (hämtning lämning), datum, tider, biltyp så kanske någon hjälper till att leta ;-)