Hyrbil

9 okt. 2014 10:43
Visningar: 152
Vi är två personer som ska resa till Miami i vinter, finns det möjlighet att hyra bil i USA om man är tjugo år?
9 okt. 2014 11:09
Citerat från Matildabe:
Vi är två personer som ska resa till Miami i vinter, finns det möjlighet att hyra bil i USA om man är tjugo år?
Jag känner bara till en firma i Miami som hyr ut till 18-20åringar, det kan ju finnas andra.
http://www.e-zrentacar.com/
Det blir inte så billigt :-(

Ett tips är att kolla deras "kuponger" som det finns länk till på sidan och även när man bokar och trycker på loggan uppe till vänster på sidan så kommer det upp ett alternativ om man trots allt vill fortsätta boka om man får 10% rabatt.

Det är lite oklart hur det fungerar med försäkringarna om man är under 21! Vad jag förstått så är det lite annorlunda om man inte bor i USA. Så lusläs villkoren och kontakta dem gärna och fråga vad som gäller om en Svensk 20-åring vill hyra.
30 okt. 2014 16:19
Vi var i Kalifornien för några veckor sedan och hyrde bil under 3 veckor. Jag är 21 men min pojkvän har inte fyllt än i år, är alltså fortfarande 20 år. Så vi hade lite problem att hitta hyrbil då allt blir dyrare när man är under 25 år. Först skulle bara jag köra, men när vi pratade med dom på FOX på plats så kunde killen också köra helt plötsligt. Fick betala ca 2000 kr extra för honom men det var det värt då vi hade en trip på över 500 mil. Det verkar vara olika regler bland olika företag, ni får kolla avtalen hos respektive hyrbilsfirma. Vår bil gick till slut på ca 11 000 kr, då var vi båda under 25 år och hade guldförsäkring på bilen. Kolla gärna med FOX, som sagt så var det inga problem hos dom!