Hyrbil

Av Jojis88
15 jan. 2013 19:42
Visningar: 714
Jag har precis bokat hyrbil hemifrån, ska ha den i los angeles under maj/juni. Betalade med en gång med mitt visa, men sedan när jag fick bokningsbekräftelsen på mejlen stod detta med:

GLÖM INTE att ta med denna bokningsbekräftelse till Avisstationen när bilen skall hämtas. Ta även med körkort samt betal-/kreditkort vilket kan användas för debitering av eventuella extra avgifter som kan uppkomma i samband med din hyra. Vänligen observera att om du har förbetalat (Betala nu) din hyra med ett Visa Elektron kort måste du ange ett annat betalkort när du hämtar ut din bil eftersom vi inte accepterar Visa Elektron som betalningsmedel vid hyra. Vi accepterar följande betalningsmedel: American Express, MasterCard (Ej Prepay kort), Visa Debit och Kredit kort (Ej Prepay kort) och Diners kort.

Betyder det att jag måste fixa något av dessa kort eller vad händer? För pengarna har ju dragits?! Bara lite förvirrad =)
Tacksam för svar!
15 jan. 2013 19:54
Hej, De vill dra ett kort som de kan ha som säkerhet och betalning av avgifter, bl.a. för vägtullar. Har du ett Visa electron? Isof bör du skaffa ett som de godkänner. :)
Av Jojis88
15 jan. 2013 19:57
Ja antagligen hade jag ett visa electron =( Får väl ta med min svåger som bor där så han kan hjälpa oss
15 jan. 2013 22:13
Ja, Electronkort är ju lite speciellt. Du kanske ska fundera på att skaffa något annat Visa eller Mastercard om Du kan?
Electronkortet kan ge dig problem vid betalningar och kontantuttag också så att ha något kort som backup skadar inte, det är för övrigt alltid bra att ha mer än ett kort ifall något strejkar. Det finns ju kort som är gratis.
Av Asok
16 jan. 2013 11:00
Det är en standardskrivning de skriver. Du vet väl om du har ett vanligt VISA Bankkort eller ett Elektronkort? Elektronkortet är ju ett s.k. onlinekort som oftast ungdomar använder.

Använder alltid ett kreditkort när jag bokar hyrbil.
Av Jojis88
16 jan. 2013 17:44
Nej jag trodde jag hade ett vanligt visakort, men det är väl standard på Nordea att ge ut visa elektron kort, hade inte en aning att det fanns så många olika. Men nu har jag beställt ett kreditkort från Nordea med så att jag har som backup :)
Av Jojis88
16 jan. 2013 17:49
Kollade precis vad ett electronkort egentligen är, och det står på nätet att det ska stå electron på kortet och det gör det InTE på mitt, så ja jag vet inte varför det är krångel. Men nu ha jag iaf beställt ett till mastercard :) hoppas att detta blir godkänt :)
Av Asok
16 jan. 2013 19:38
Det är väl inga problem? Texten är en standardtext där de skrivar att IFALL man har använt ett elektron vilket du inte har gjort så det är inga problem.
Av Sotman
10 apr. 2013 16:00
Beträffande hyra bil. så kan jag rekomendera WWW.ebilhyra.se dom har jag anlitat billaga o bra service.
kolla dom innan ni bestämmer er.