Hyra bil i USA

Av Vadada
21 jan. 2016 22:54
Visningar: 1852
Hej!
Åker till LA på fredag nästa vecka och tänkte hyra bil.
är det smartast att göra det i förväg eller på plats? har hört att många som bokat ändå inte får den bilen de vill ha och har bokat..

Jag förstår mig inte heller på dessa försäkringar, som tex följande:

" Självrisk för vagnskadeförsäkring USD 0,00 (ca SEK 0,00). Självrisk för stöldförsäkring USD 0,00 (ca SEK 0,00). Tilläggsförsäkring för att ytterligare minska självrisken kan tecknas vid uthyrningskontoret."

vad innebär detta, att jag inte betalar för eventuella skador? varför ska jag isåfall teckna fler försäkringar för att minska självrisken?
Blir inte klok på detta så om någon vänlig själ kan förklara hade det varit väldigt uppskattat! :)

Antar att alla uthyrare tar deposition? Det står på de flesta att de krävs kreditkort, dock har jag endast betalkort.. måste ju funka ändå bara att det är jag som ligger ute med pengarna..
22 jan. 2016 08:03
Citerat från Vadada:
Hej!
Åker till LA på fredag nästa vecka och tänkte hyra bil.
är det smartast att göra det i förväg eller på plats? har hört att många som bokat ändå inte får den bilen de vill ha och har bokat..

Jag förstår mig inte heller på dessa försäkringar, som tex följande:

" Självrisk för vagnskadeförsäkring USD 0,00 (ca SEK 0,00). Självrisk för stöldförsäkring USD 0,00 (ca SEK 0,00). Tilläggsförsäkring för att ytterligare minska självrisken kan tecknas vid uthyrningskontoret."

vad innebär detta, att jag inte betalar för eventuella skador? varför ska jag isåfall teckna fler försäkringar för att minska självrisken?
Blir inte klok på detta så om någon vänlig själ kan förklara hade det varit väldigt uppskattat! :)

Antar att alla uthyrare tar deposition? Det står på de flesta att de krävs kreditkort, dock har jag endast betalkort.. måste ju funka ändå bara att det är jag som ligger ute med pengarna..
Hej!

Det har ju skrivits mycket om detta i forumet, men lite kort.

Vi bokar alltid i förväg, det blir förmodligen billigare och bättre. Det är lättare att jämföra uthyrare än att springa runt, man har bättre koll på allt som försäkringar och olika tillägg man kanske vill ha, det är lättare att motstå alla erbjudanden på plats (som i regel höjer priset) om man har en bokning med ett pris i förväg.

Naturligtvis ska man ha den bilstorlek man bokar, det är dock sällan de lovar just en specifik modell, det är i.s.f. oftast specialbilar. Skulle de inte ha den biltyp man bokat (vilket i.o.f.s. är uselt om man bokat i förväg) så ska man så klart få en bättre/större bil utan någon extra kostnad. (sen förekommer ju mycket bedrägerier där man försöker lura på kunder uppgraderingar med olika lögner, därför är det viktigt att läsa på vad man bokat och betalt, vad som ingår och vad som eventuellt kan tillkomma på plats så man är förberedd och kan tacka nej till allt man inte vill ha).

0,00 innebär noll, ingen självrisk, texten om tillägg är standard på kontraktet, är det noll kan man inte sänka självrisken mer. (man ska observera att självrisken kan vara olika på olika försäkringsmoment vilket också framgår i ditt citat.

Depositionen kan variera kraftigt mellan olika uthyrare, olika bilmodeller, beroende på vem som hyr, om man har självrisk o.s.v. Min uppfattning är att de inte ser skillnad på svenska kort, att de inte är anslutna till samma system men detta kan jag inte svära på. Det har berättats av andra att de hyrt bil med enbart betalkort, men som sagt ingen vågar nog lova säkert att det går för just dig också, det står trots allt ofta att de kräver kreditkort :-(
Av Mipec
22 jan. 2016 09:45
Som floridasidan skriver verkar det vara en affärsidé uthyrningsföretagen har att när man går fram till disken så ska man mötas av allehanda argument som säger att bilen man hyrt är helt tokfel. Och då erbjuds man ett dyrare alternativ.

Så det gäller att vara lite beredd och stålsätta sig.
22 jan. 2016 10:32
Var i USA över jul och nyår och hyrde bil i Orlando av Budget samt av Alamo i Las Vegas. Båda var bokade hemifrån via rentalcars.com vilket fungerade utmärkt. Båda bokningarna innehöll "free tank of gas", som innebär att bilen kan lämnas åter med tom tank, vilket jag tycker är smidigt och det var inga problem.

Båda kontakterna med uthyrningsfirmorna löpte mycket bra. Båda erbjöd "road side assistance" (samt GPS), vilket inte ingår, men jag tackade nej till det. Ingen försökte erbjuda annat fordon. Vi hade dock bokat en van/minibuss. Alamo ställde frågor om hur många vi var och antal väskor, antog att det var för att kolla om vi skulle få plats (och ev försöka uppgradera).

I båda fallen lämnade jag VISA-kort kopplat till bankkonto. Dvs ingen kreditfunktion. Inga problem. Hos Alamo såg jag en skylt om att man behövde visa upp "return flight ticket" om man ville lämna ett debet card istället för credit, men det var inget som frågades om.

En fördel med att boka via rentalcars är att, som jag har förstått, när du anger att du är från Sverige så får du det försäkringsskydd som är lämpligt när du som svensk hyr bil i USA.
22 jan. 2016 10:38
Kan tillägga att min bror som också hyrde bil i Orlando samma resa, och hyrde via Dollar, åkte på lite av en blåsning när han utan vetskap fick betala för en massa tillägg som han inte hade accepterat. Det var diverse försäkringar och överdrivna belopp för att kunna köra "fritt" på betalvägar. Tursamt nog gick det att få tillbaka det mesta av dessa pålägg när han ställde Dollar mot väggen när bilen lämnades tillbaka.

Det gäller att vara väldigt vaken vid uthyrningsdisken och granska de handlingar som man undertecknar osv. Och känna sig säker på att det man har bokat är tillräckligt och täcker de behov man har.
22 jan. 2016 11:24
Citerat från Ginnfilt:
Var i USA över jul och nyår och hyrde bil i Orlando av Budget samt av Alamo i Las Vegas. Båda var bokade hemifrån via rentalcars.com vilket fungerade utmärkt. Båda bokningarna innehöll "free tank of gas", som innebär att bilen kan lämnas åter med tom tank, vilket jag tycker är smidigt och det var inga problem.

Båda kontakterna med uthyrningsfirmorna löpte mycket bra. Båda erbjöd "road side assistance" (samt GPS), vilket inte ingår, men jag tackade nej till det. Ingen försökte erbjuda annat fordon. Vi hade dock bokat en van/minibuss. Alamo ställde frågor om hur många vi var och antal väskor, antog att det var för att kolla om vi skulle få plats (och ev försöka uppgradera).

I båda fallen lämnade jag VISA-kort kopplat till bankkonto. Dvs ingen kreditfunktion. Inga problem. Hos Alamo såg jag en skylt om att man behövde visa upp "return flight ticket" om man ville lämna ett debet card istället för credit, men det var inget som frågades om.

En fördel med att boka via rentalcars är att, som jag har förstått, när du anger att du är från Sverige så får du det försäkringsskydd som är lämpligt när du som svensk hyr bil i USA.
Priser inkl. försäkringar (ofta o:- självrisk vilket väl sällan eller aldrig är fallet hos Rentalcars?) mm. får man hos nästan alla uthyrare (alla de stora iallafall) när man anger att man bor i Sverige, många av de stora har även. Svenska eller Europeiska hemsidor som man kan titta på, priserna kan skilja hos samma uthyrares olika sidor.

Generellt tycker jag att "full to empty" är sämsta alternativet, det är i princip omöjligt att lämna en bil helt tom men det är så klart en smaksak och får man ett bättre pris inkl. bränsle än utan så är valet inte så svårt :-)

Själv har vi alltid haft något strul när vi hyrt genom agenter som Holidayautos (Cartraweler), Rentalcars (Traweljgsaw), MrJet (eBookers), Easycar..... men i princip inga problem när vi hyrt direkt av uthyrarna, dessutom innebär direkthyra i regel, mindre/inga köer och bättre bemötande.
22 jan. 2016 11:54
Citerat från Floridasidan:
Generellt tycker jag att "full to empty" är sämsta alternativet, det är i princip omöjligt att lämna en bil helt tom men det är så klart en smaksak och får man ett bättre pris inkl. bränsle än utan så är valet inte så svårt :-)

Själv har vi alltid haft något strul när vi hyrt genom agenter som Holidayautos (Cartraweler), Rentalcars (Traweljgsaw), MrJet (eBookers), Easycar..... men i princip inga problem när vi hyrt direkt av uthyrarna, dessutom innebär direkthyra i regel, mindre/inga köer och bättre bemötande.
Precis så var det; att det via rentalcars fanns en massa "deals" så att en full tank ingick utan extra kostnad. Vi kände inte direkt att vi skulle sikta på att rulla in på de sista ångorna i tanken utan mervärdet är att slippa tänka på att fylla upp när man lämnar.

Jag förstår att det är olika från gång till gång så jag kan bara beskriva min erfarenhet. Jag la mycket tid på att kolla priser och villkor inför hyran, gjorde många förfrågningar direkt mot respektive uthyrare, med diverse rabattavtal (t ex SAS Eurobonus) men inget var bättre pris/produkt än rentalcars. Jag upplever också uthyrarnas egna onlinetjänster som betydligt sämre än agenternas. Jag har dock ingen anledning att promata just rentalcars men det funkade utmärkt för vår del. Råder alla att kolla upp själv efter bästa förmåga.

Jag möttes av 10/10 i bemötande och att det skulle vara en annan kö beroende på hur man bokat såg jag inget av där jag hämtade ut bilarna.
22 jan. 2016 12:14
Vi har hyrt bil i USA två gånger, i LA och i Miami. Båda gångerna har vi bokat innan och blivit uppgraderade till bättre bil då vi kommit fram. Första gången till en enormt mycket lyxigare (dyrare) variant än vi hade bokat och som inte hade körts mer än till uthyrningsfirman, så det var en helt ny bil. Andra gången då vi blev uppgraderade fick vi instruktionen "ni kan fritt välja en bil från rad 5". Vilket också var kul, för samtliga var dyrare och bättre bilar än vi bokat. Tyvärr mins jag inte vilka uthyrningsbolag det var, men säg till om du vill veta så får jag kolla bland gamla papper. Hur som helst så har vi bara positiva erfarenheter av att boka i förväg.
22 jan. 2016 12:41
Att hyra i förväg brukar bli billigare än att förhandla på plats. För det mesta inkluderas allt ni behöver och därför kan man vänligen men bestämt tacka nej till alla erbjudanden som presenteras vid uthämtandet. Självklart ligger det en prestationsbaserad ersättning till personen vid disk att kränga så mycket som det bara går till turister.

Vi hyr alltid av holidayautos och har så gjort vid ett trettiotal besök i USA och aldrig haft några som helst problem. Vi väljer alltid en tank bensin även om det kanske inte är ekonomiskt det bästa. Att leta bensinmack vid flygplatsen det sista man gör är inte värt den hundralapp man kan tjäna...

På holidayautos presenteras vilken hyrbilsfirma som ligger bakom erbjudandet och då siktar vi alltid på några av de mer välrenommerade och belägna vid hyrbilscentrat snarare än shuttle till "off airport location". I Tampa undviker vi Hertz, Dollar/Thrifty men det kan skilja från ort till ort

EP tillägget inkuderar självriskeliminering och fri hälp vid glas, däck etc. Detta brukar min fru ta, men inte jag. Smaksak.

Se upp för dyra endagarstillägg som GPS, Bilbarnstol, Ez pass el liknande...
Av Birgere
22 jan. 2016 13:50
Man måste utgå ifrån att samtliga agenter, franchisetagare och hyrbilsfirmor vill erbjuda bästa möjliga service till ett acceptabelt pris. Att generellt säga att någon är billigare eller bättre är oftast helt fel.
Däremot så är det ju upp till var och en att välja den extra service man vill ha och värdesätta detta själv.

Agent vs direkt med hyrbilsfirman.
- Enklare att hitta ett lägre pris via agenten än att leta rabattkoder med hyrbilsfirmorna
- Kan bli ett rent h...e om något strular då parterna skyller på varandra
- Inte säkert att man kan knyta tex sitt Avis Prefered konto till agentbokningen vilket gör att man missar möjligheten att gå förbi alla köer.

Extratjänster
Det ligger ju i sakens natur att dom vill sälja extra saker på plats och jag tror att franchise platserna är ettrigare än där lokalkontoret sköts av hyrbilsfirma själva.
- Tank med soppa, köper vi bara om vi vet att vi kan komma i tidsnöd när vi lämnar bilen.
- Extra förare använder vi oss alltid av och detta gör att tex lockpriser från Dollar osv på hyran blir i slutändan dyrare jämfört med tex Avis, Budget o Hertz där det inte kostar extra för frugan
- GPS ska man aldrig hyra, använd din egen telefon med nedladdade kartor.
- Barnstolar kan vara riktigt dyrt, kolla vad det kostar... kan vara en dealbreaker mellan olika firmor.
- Glas o däck försäkring köper vi aldrig till.
22 jan. 2016 14:17
Citerat från Ginnfilt:
Citerat från Floridasidan:
Generellt tycker jag att "full to empty" är sämsta alternativet, det är i princip omöjligt att lämna en bil helt tom men det är så klart en smaksak och får man ett bättre pris inkl. bränsle än utan så är valet inte så svårt :-)

Själv har vi alltid haft något strul när vi hyrt genom agenter som Holidayautos (Cartraweler), Rentalcars (Traweljgsaw), MrJet (eBookers), Easycar..... men i princip inga problem när vi hyrt direkt av uthyrarna, dessutom innebär direkthyra i regel, mindre/inga köer och bättre bemötande.
Precis så var det; att det via rentalcars fanns en massa "deals" så att en full tank ingick utan extra kostnad. Vi kände inte direkt att vi skulle sikta på att rulla in på de sista ångorna i tanken utan mervärdet är att slippa tänka på att fylla upp när man lämnar.

Jag förstår att det är olika från gång till gång så jag kan bara beskriva min erfarenhet. Jag la mycket tid på att kolla priser och villkor inför hyran, gjorde många förfrågningar direkt mot respektive uthyrare, med diverse rabattavtal (t ex SAS Eurobonus) men inget var bättre pris/produkt än rentalcars. Jag upplever också uthyrarnas egna onlinetjänster som betydligt sämre än agenternas. Jag har dock ingen anledning att promata just rentalcars men det funkade utmärkt för vår del. Råder alla att kolla upp själv efter bästa förmåga.

Jag möttes av 10/10 i bemötande och att det skulle vara en annan kö beroende på hur man bokat såg jag inget av där jag hämtade ut bilarna.
Exakt! Så får man göra :-)

Kolla på så många ställen man orkar och sen jämföra priserna för just det man själv vill ha och behöver, ingår sen något i ett lägra pris som man egentligen inte behöver så gör det ju inget. Sen är det ju vars och en bedömning hur mycket ens egna förtroende för de olika företagen förmåner genom medlemsskap o.s.v. är värda, för vissa är det kanske värt så mycket att de väljer en viss uthyrare oavsett pris, andra bryr sig enbart om priset......

Jo, köerna kan skilja enormt, må Miamis flygplats var det sist ca. 15 meter kö (vilket kan ta en evighet) men när man bokat med Avis Preffered så var det bara att gå direkt till garaget och få bilen, helt utan kö (att Avis den gången var billigare än alla andra, agenter och uthyrare, gjorde klart inte ont heller :-)
Av Vadada
22 jan. 2016 23:40
tack så jätte mycket för alla svar! ja, det enda är väl att försöka att undvika alla dessa erbjudande och extra avtal de försöker sälja på en, men det ska säkert gå super!

vi kommer att bila från LA till san fran och sen vidare mot Las Vegas.
Anledningen att vi ska till san fran är för att vi vill besöka alcatraz, annars vet vi inte vad som är jätte intressant just där och kommer nog därför lägga mer fokus på las vegas.
Någon som har erfarenhet av bra hotell i Vegas som ändå ligger nära "det roliga"?

Sen har jag en fråga angående flygningen till USA. Vi kommer mellanlanda i Frankrike och undrar om det brukar vara så att man ska checka in sitt bagage ytterligare en gång eller det brukar ske automatiskt?

alla tips och info uppskattas även om det finns miljoner såna här trådar :)
Av Rogsan
23 jan. 2016 20:46
Citerat från Birgere:
- Extra förare använder vi oss alltid av och detta gör att tex lockpriser från Dollar osv på hyran blir i slutändan dyrare jämfört med tex Avis, Budget o Hertz där det inte kostar extra för frugan

Birgere; gäller detta med att frugan får köra kostnadsfritt om man är medlem hos nämnda hyrbilsfirmor, eller ingår det alltid? Gäller det i Florida? Jag har hyrt två gånger tidigare i USA/Florida och då har jag hyrt direkt av Alamo. En gång i Miami och en gång i Orlando. Bägge gångerna har vi fått helt ny bil, inget strul alls.
Av Birgere
23 jan. 2016 20:59
Citerat från Rogsan:
Citerat från Birgere:
- Extra förare använder vi oss alltid av och detta gör att tex lockpriser från Dollar osv på hyran blir i slutändan dyrare jämfört med tex Avis, Budget o Hertz där det inte kostar extra för frugan

Birgere; gäller detta med att frugan får köra kostnadsfritt om man är medlem hos nämnda hyrbilsfirmor, eller ingår det alltid? Gäller det i Florida? Jag har hyrt två gånger tidigare i USA/Florida och då har jag hyrt direkt av Alamo. En gång i Miami och en gång i Orlando. Bägge gångerna har vi fått helt ny bil, inget strul alls.
Avis o Budget så kör frugan alltid gratis på Hertz så måste man vara medlem i deras klubb(vilket är gratis). Vidare så får man iaf med Hertz o Avis skippa köerna o gå direkt till garaget o hämta bilen under förutsättning att man är medlem och att bokningen är registrerad under medlemsskapet. Regeln gäller i hela USA.

Alla hyrbilsfirmor kör ju med relativt nya bilar så om man får en helt ny eller en som rullat kanske 1000mil är ju ren slump.
23 jan. 2016 21:44
Har inte följt tråden jättebra.
Jag anar att extra förare (frugan) ingår endast när man hyr direkt av firman.
Inte när man hyr av tex renalcars.
Eller blir man lurad där med ;)
Blir man av med alla proppa-på grejer om man hyr direkt av dem så...
Är ju så sjukt jobbigt när man har flyget så länge.
Av Birgere
24 jan. 2016 12:20
Citerat från Fidde_73:
Har inte följt tråden jättebra.
Jag anar att extra förare (frugan) ingår endast när man hyr direkt av firman.
Inte när man hyr av tex renalcars.
Eller blir man lurad där med ;)
Blir man av med alla proppa-på grejer om man hyr direkt av dem så...
Är ju så sjukt jobbigt när man har flyget så länge.
Jag uppfattar det som att frugan kör gratis oberoende hur man bokat, lite osäker på Hertz då man måste registrerat sig i hertzklubben.
"proppa-på tjatet" slipper man ju när man kan gå direkt till garaget istf att köa en timme vid hyrbilsdisken i terminalen
24 jan. 2016 13:06
Tänkte bara för man får ju betala för extra förare på renalcars.
Står ju inget på hemsidan om de
Av Birgere
24 jan. 2016 13:33
Citerat från Fidde_73:
Tänkte bara för man får ju betala för extra förare på renalcars.
Står ju inget på hemsidan om de
...så det gäller att vara påläst. Agenternas hemsidor är ju så standardiserade att dom skall passa hela världen och alla hyrbilsfirmor så att få in detta med att frugan kör gratis passar inte in i systemet.
27 jan. 2016 21:26
Citerat från Vadada:
tack så jätte mycket för alla svar! ja, det enda är väl att försöka att undvika alla dessa erbjudande och extra avtal de försöker sälja på en, men det ska säkert gå super!

vi kommer att bila från LA till san fran och sen vidare mot Las Vegas.
Anledningen att vi ska till san fran är för att vi vill besöka alcatraz, annars vet vi inte vad som är jätte intressant just där och kommer nog därför lägga mer fokus på las vegas.
Någon som har erfarenhet av bra hotell i Vegas som ändå ligger nära "det roliga"?

Sen har jag en fråga angående flygningen till USA. Vi kommer mellanlanda i Frankrike och undrar om det brukar vara så att man ska checka in sitt bagage ytterligare en gång eller det brukar ske automatiskt?

alla tips och info uppskattas även om det finns miljoner såna här trådar :)
Det finns ju att göra 4 dagar i SF, LV har du sett allt på 2, OK blir någon dag mer med Hooverdammen och West Rim, men iallafall, så fundera en gång till. Nackdelen för er är att ni har hyrbilen med i SF och den är bara ivägen där. Leta ett hotell med gratisparkering och köp ett 3 dagars MUNI pass för 27$ tror jag så åker ni
Cablecar, buss och spårvagnen till Castro hur mycket ni vill. Hyr cykel av Blazing saddles och cykla över Golden gate och färja tillbaka. Ta bussen till Haigt Ashbury och upplev Hippie kulturen.
Bussen tar ni även upp till Twin Peaks som har underbar utsikt när det inte är dimma. För att hitta rätt buss dit tar ni spårvagnen till Regnbågslandet Castro och passa på att gå något kvarter där för att känna in atmosfären.
Fishermans warf är en jäkla turistfälla, men gå igenom en timme så har ni sett det iallafall......
Missa inte de stora parkerna, i Golden Gate park kan ni besöka Japanese garden med Bonsaiträd och fiskdammar, och är ni konstintresserade finns de Young museet där. I Pesedio parken finns ett fantastiskt Walt Disney museum som tar en hel dag att gå igenom om man har intresse för hans fantastiska produktion.
Lombard Street och China town och bara åka Cablecar och trådbuss upp och ner för branta backar kan jag lovaär ändra häftiga upplevelser i USA:s mest turistvänliga städer.
Jag kör husbil varje år i det stora landet, så jag rekommenderar det som kan bli billigare än hyrbil och hotell.
28 jan. 2016 00:04
Hyr oftast via Herz och tycker det är bra.

Senast i L.A. var det hur smidigt som helst, hämtade på flygplatsen.

Där fanns mitt efternamn på en tavla, med beskrivning om var bilden stod, gick dit, kollade att allt stämde, startade och åkte. Samma sak när vi lämnade tillbaks, pengarna drogs på kortet, och vi fick faktiskt bättre pris än vad som angavs i bokningen.

Kan rekommendera Hertz på LAX varmt.
29 jan. 2016 21:00
Citerat från Birgere:
Citerat från Fidde_73:
Tänkte bara för man får ju betala för extra förare på renalcars.
Står ju inget på hemsidan om de
...så det gäller att vara påläst. Agenternas hemsidor är ju så standardiserade att dom skall passa hela världen och alla hyrbilsfirmor så att få in detta med att frugan kör gratis passar inte in i systemet.
Enligt renalcars så är det olika från olika uthyrningställen.
Av Birgere
30 jan. 2016 01:29
Citerat från Fidde_73:
Citerat från Birgere:
Citerat från Fidde_73:
Tänkte bara för man får ju betala för extra förare på renalcars.
Står ju inget på hemsidan om de
...så det gäller att vara påläst. Agenternas hemsidor är ju så standardiserade att dom skall passa hela världen och alla hyrbilsfirmor så att få in detta med att frugan kör gratis passar inte in i systemet.
Enligt renalcars så är det olika från olika uthyrningställen.
Vissa saker styrs centralt som tex att frugan kör gratis och har inget med vilket lokalkontor det handlar om. Den du pratat med på Rental cars kanske blandade ihop det med avgiften för extraförare som inte kör gratis och den avgiften sätts lokalt med vissa statliga regler och company rules som sätter ett maxtak.
31 jan. 2016 12:39
Förboka i Sverige, använd Auto Europe klart bästa alternativ>Citerat från Vadada:
Hej!
Åker till LA på fredag nästa vecka och tänkte hyra bil.
är det smartast att göra det i förväg eller på plats? har hört att många som bokat ändå inte får den bilen de vill ha och har bokat..

Jag förstår mig inte heller på dessa försäkringar, som tex följande:

" Självrisk för vagnskadeförsäkring USD 0,00 (ca SEK 0,00). Självrisk för stöldförsäkring USD 0,00 (ca SEK 0,00). Tilläggsförsäkring för att ytterligare minska självrisken kan tecknas vid uthyrningskontoret."

vad innebär detta, att jag inte betalar för eventuella skador? varför ska jag isåfall teckna fler försäkringar för att minska självrisken?
Blir inte klok på detta så om någon vänlig själ kan förklara hade det varit väldigt uppskattat! :)

Antar att alla uthyrare tar deposition? Det står på de flesta att de krävs kreditkort, dock har jag endast betalkort.. måste ju funka ändå bara att det är jag som ligger ute med pengarna..
31 jan. 2016 13:01
Auto Europe eller någon annan agent/uthyrare är självklart varken bäst eller alltid billigast, kvittar hur många gånger det upprepas så stämmer det inte ändå....