Hyra bil i miami

13 apr. 2015 13:26
Visningar: 1047
Hej!
Jag och min sambo 0ker till miami till september för 10 dagar. Och har tänk och hyra bil för 4 dagar :)
Gick in på www.rentalcars.se och hittade hyfsat bra priser..
Men hur funkar dt? Kanske jag som inte hittar informationen, men när man hyr julen, betala man extra om man lämna tillbaka den halv tankad. Om man har fått den full tankad? Ja generellt, hur funkar det att hyra bil?

Tacksam för svar!

Nathalie
13 apr. 2015 14:11
Om det står full till full så ska du lämna den med full tank tillbaka.
Om du inte gör de så blir det då att de tar ut en avgift dom är större än om du tankatupp den.
Sen kan du välja till en tank så slipper du tänka på de, bara att lämna tom tank alltså :)
Rentalcars har de bästa priserna som jag hittat.
Gå med i deras "sida" och ta del av erbjudanden.
Har själv bokat där för våran resan till Florida om 1,5 mån drygt.
13 apr. 2015 14:56
Citerat från Natusan26:
Hej!
Jag och min sambo 0ker till miami till september för 10 dagar. Och har tänk och hyra bil för 4 dagar :)
Gick in på www.rentalcars.se och hittade hyfsat bra priser..
Men hur funkar dt? Kanske jag som inte hittar informationen, men när man hyr julen, betala man extra om man lämna tillbaka den halv tankad. Om man har fått den full tankad? Ja generellt, hur funkar det att hyra bil?

Tacksam för svar!

Nathalie
Det är enlig min erfarenhet bättre att hyra direkt av biluthyrarna men ibland är agenter som rentalcars billigare, man får räkna med sämre service och oklarare villkor, sämre hjälp vid problem o.s.v. via agenterna men vad det är värt i pengar får ju var och en avgöra.

Hyr di full till full är det ju som Fam_segerberg skriver så att man hämtar bilen fulltankad och lämnar fulltankad, detta är det bästa sättet att hyra då det är mycket lättare att lämna en bil fulltankad än helt tom på bränsle. Se dock upp med bensinmackarna precis vid Miamis flygplats, vissa tar enorma överpriser så tanka några km innan flygplatsen.

Hur det annars funkar? Ja man bokar bilen en viss tid, anger flightnummer, när man landar åker man till uthyraren som på MIA ligger i det snart färdigställda transportcentrat, ni tar gratiståget MIA Mover dit.

Sen beror det på hur man hyr, är man medlem i uthyrarens kundklubb kan man i regel se sitt namn på en tavla och sen gå direkt och hämta bilen, annars (om man inte är medlem eller man hyr genom en agent) går man till disken där köerna ibland är riktigt dryga (långa och långsamma), där får man kontrakt och anvisning till bilen, här får man också ta ställning till eventuella erbjudanden om uppgraderingar, tillägg, extra försäkringar, förbetald bensin, här gäller det att i förväg veta vad man beställt, vill ha och inte vill ha och sen bestämt tacka nej till allt man inte vill ha.
Man kontrollerar bilen och anmäler eventuella skador som inte finns med i kontraktet, en god ide är att fota bilen ut och invändigt, helst även undertill, däck o.s.v. sen är det bara att tuta och köra.
Återlämningen är ungefär, dokumentera sista tankning, se till att ha kvitto, vissa uthyrare kräver att man lämnar bensinkvitto på senaste tankningen i bilen, dokumentera mätarställning, fota bilen igen innan återlämningen, (dokumenteringen är inte lika viktig om man har försäkring helt utan självrisk men det skadar aldrig. Man kör till uthyraren och parkerar eller lämnar bilen till personal som i regel går igenom bilen medan man är där och om man vill lämnar ett kvitto. Sen är det bara att hoppa på MIA Movern igen för den oundvikliga, trista hemresan :-(

Har kanske missat något men i stora drag ;-) Har skrivit lite om hyrbil här också om du behöver mer info, http://www.floridasidan.se/FlTra.php#Hyrbil: