Hyra bil

Av Marialb
28 mars 2015 09:36
Visningar: 137
Hej ska till USA. Flyger till miami men bilar till orlando vi är 7personer som åker och stannar i 40 dagar så nu till min fråga är det billigare att hyra en bil under hela tiden eller ska man byta bil under tiden eller ska man hyra 2 mindre bilar?
28 mars 2015 10:12
Citerat från Marialb:
Hej ska till USA. Flyger till miami men bilar till orlando vi är 7personer som åker och stannar i 40 dagar så nu till min fråga är det billigare att hyra en bil under hela tiden eller ska man byta bil under tiden eller ska man hyra 2 mindre bilar?
Man får ju jämföra från gång till gång, det går aldrig att säga att just det eller det blir billigast varje gång.

Det finns inga avgifter för envägshyra inom Florida så det blir ingen "extra" kostnad för att ni hyr på en ort och lämnar på en annan.

Två mindre bilar (inte för små dock) kan vara väldigt praktiskt om man vill dela på sällskapet, och en 7-sitsig minivan blir ofta trång om 7 pers ska ha in sitt bagage också.
Av Birgere
28 mars 2015 10:16
Utan att veta exakt sammansättningen på gruppen (barn/vuxna) och vad ni ska göra så skulle jag säga att det blir bäst att hyra 2 bilar.
Det ger möjligheten till att få med bagage, en frihet att göra olika saker där ni bor samt att jag även skulle tro att det blir billigare.

Är man i Florida så behöver man bil, visst kan man klara sig utan någon dag i Miami Beach eller Key West men då hyran blir oftast lägre ju längre man har bilen så skulle jag satsa på att behålla bilarna hela tiden.

Men bäst svar kan du nog bara plocka fram själv genom att experimentera på hyrbilssiterna.
Av Ami1
29 mars 2015 03:58
Personligen så skulle jag satsa på 1 st 7sitsare typ Chrysler Voyager/Dodge Caravan och en mindre bil. (eller två 7 sitsare).
Vi brukar bara åka med handbagage, så vi hade klarat oss med en Chrysler Voyager, men jag är medveten om att de flesta har med mer bagage än så och framför allt tillbaks till flygplatsen :-)

Man känner sig lätt som en mygga på vägarna i Florida där så många kör stora och då menar jag STORA bilar och pickups. Då är det skönt med en bil som är något större så man inte bara ser hjulhusen på de andra bilarna.

Amerikansktillverkade 7 sitsare brukar inte vara så mycket dyrare än full-size bilar och då har ni möjligheten att åka i en bil när ni vill göra utflykter tillsammans.