Hyra bil

15 feb. 2015 18:41
Visningar: 214
Passa er för att hyra bil via rentalcars.com och framförallt Alamo som lokal uthyrare i Miami. Jag bokade och betalade bil i förväg.med allt inkluderat när jag hämtade bilen fick jag förslaget att ta en extra försäkring för totalt 14 dollar vilket jag gjorde. Och enligt uthyraren var det enda tillkommande kostnaden. Utan att läsa det finstilta skrev jag på och fick efter två dagar se att de dragit totalt 236 dollar extra från mitt konto. En annan sak var att uthyraren vek ihop kvittot så man inte såg beloppet när de gav mig det.
Efter att ha åkt 1 timme uppräckte vi att GPS:n var trasig. Om en vecka är vi tillbaka i Miami, skall bli spännande att höra vad uthyraren har att säga när jag lämnar tillbaka bilen.
Vill bara varna er för ovan nämnda företag som helt skyller på mig att jag varit ouppmärksam.
Av Birgere
15 feb. 2015 19:01
Vad var det för extra försäkring du tog?
Var GPSen inkluderad i hyran?
Du menar att GPSen plötsligt slutade att fungera... testat att stänga av o sätta på den igen?
Antar du valt ett sunpasspaket som du även får betala för.
Att dom reserverar en massa pengar på ditt kort är helt normalt för att säkra att dom får betalt för extra kostnader typ bensin, vägavgifter o div annat. Brukar ofta vara mer än 250 dollar. Men när allt är betalt så får man tillbaka pengarna på kontot.
Av Totopez
15 feb. 2015 22:13
Det finns mängder med trådar på alla forum som handlar om resor kring detta. Uthyrarna försöker alltid få dig att ta extra försäkring, sunpass och vägassistans.

Och tyvärr, uthyraren har rätt. Du har varit ouppmärksam och skrivit på ett bindande avtal utan att läsa det. Att det "bara" kostar drygt 200 USD ska du nästan vara glad för, det finns betydligt värre historier. Och det gäller alla hyrfirmor på alla platser. Se det som läropengar.

Hur länge har du hyrt bilen? 14 USD per dag plus skatt, borde bli ungefär 236 för två veckor. Kanske ett sunpass inkluderat.
Av Lexy
16 feb. 2015 00:09
Har läst en hel del om rent-a-car, både positiva och negtiva erfarenheter. Att dom är ute efter våra pengar det är faktum, och dom försäker och försäker...

Hittade någonting som heter AVIS 360, där det ingår alt man behöver.
Registrerade mig hos Avis, då det går mycket smidigare vid hämtning av bilen om man har deras kort.
Ska till någon av deras kontor här i Sthlm, ordna alt som behövs och betala, sedan bara hämta bilen i LA. Så sliper man diskutera med deras personal utomlands om försäkringar osv.