Hur ser din Drömresa ut?

Av Ulleb
27 okt. 2007 11:56
Visningar: 6942
Ja hur ser din drömresa ut? Efter Jennie1 skrev -Din första resa? Så tänkte jag vore kul att höra var allas drömresa går! Var önkar ni att åka, att uppleva?
Jag själv skulle vilja till Indien och till vietnamn! Skulle vilja kunna stanna borta i ca 5 veckor. Så att man slapp stressa! Bara vara!! Inte ha ngt inplanerat alls. Utan ta dagen som den kommer! Vill man va en vecka på ett ställe, en dag på ett annat. Sedan bara åka ditt man känner för...Inga måsten! Har varit borta i max 3 veckor åt gången. Visst det var ok! Men just att man kan bara ta det lugnt o ta allt som det kommer..Åker ju till Thailand igen den 29 Nov. Denna gången "bara" 17 dagar. Men kan nästan känna mig stressad! Tiden går ju på tok för fort! Men visst ska det bli skönt!!! =)
Ulleb
27 okt. 2007 12:31
Egentligen finns det bara ett svar på den frågan:
jorden runt!
Möjligen med undantag för de länder man varit i, där det råder väpnade konflikter eller av annan anledning ska bojkottas.
Jag kan tänka mig att följa min önskelista som står på min medlemssida! :)
Av Laptop
27 okt. 2007 15:03
Naturligtvis är det mycket exotiskt man vill uppleva och för det mesta får man väl prioritera resandet till 2-4 veckor på någon exotisk plats.
Nästa gång blir det mest troligt Malaysia/Vietnam.
Men min verkliga drömresa vore att köra genom USA i hyrd bil (naturligtvis cab och V8:a) utan tidskrav och helt ekonomiskt oberoende. ;-)
Att avsluta den med att göra som Hemmingway med att fiska upp den stora vore inte helt fel.

//Laptop
27 okt. 2007 21:46
Jag skulle vilja åka till månen,men den drömmen är långt borta!
Annars går tankerna till Jamaica,älskar raggie-musik.New Zealand hadde heller inte varit fy skam.
Av Ulleb
28 okt. 2007 09:06
Kanske långt borta.. Men en dröm är en dröm!! Då finns ju inga gränser! Varken ekonomiskt eller tidsmässigt! UlleBe
28 okt. 2007 17:48
Jag har alltid drömt om Nepal eller Tibet sen jag var liten. Får se om det blir nästa gång
Av Crista
28 okt. 2007 18:21
Har gjort min drömresa, gick Inkaleden till Machu Picchu i april -07. Det har varit en dröm sen jag var liten och läste om det.
Så just nu har jag inget som jag känner så starkt för som jag gjorde för det.
Men att besöka alla världsdelar, se mer av USA, åka transibiriska och ha några lata dagar eller veckor i ev. Malaysia/Thailand står högt på önskelistan.
29 okt. 2007 07:38
En jorden runt resa utan flyg. Åka mot öster, och komma hem från väster, med endast bil, buss, båt och tåg. Nice! :)
Av Jennie1
29 okt. 2007 19:06
Jaa, just nu håller jag ju på och planerar en resa till Thailand, Kambodja, Vietnamn och
Kina, vilket ska bli hur underbart som helst..
Men en resa jag verkligen skulle vilja göra är att åka från Stockholm med M/S Quest till
Svalbard för att se isbjörnar, valrossar och lunefåglar, innan det är för sent..
Och jag tror att jag i detta nu verkligen bestämmer mig för att göra den resan inom ett
par år:)
Av Missx
29 okt. 2007 22:57
En cross country tripp i USA med obegränsad budget :) fast då skulle jag behöva körkort också förstås....

Till Dubai o bo på det 7 stjärniga hotellet :) jag älskar lyxiga hotell!! Förblir dock en dröm pga pengar...

Se jättesköldpaddor lägga ägg på Galapagosöarna, safari i Afrika o krama koalor i Australien.. Ja det blir mkt djur när jag drömmer, älskar ju djur :-D

Lyxboende i Vegas o spela på de större pokerborden..

Just ja, pyramiderna vill jag ju se också! Fast den drömmen är ju iaf genomförbar ekonomiskt..
23 nov. 2007 16:58
Citerat från missx:
En cross country tripp i USA med obegränsad budget :) fast då skulle jag behöva körkort också förstås....

Till Dubai o bo på det 7 stjärniga hotellet :) jag älskar lyxiga hotell!! Förblir dock en dröm pga pengar...

Se jättesköldpaddor lägga ägg på Galapagosöarna, safari i Afrika o krama koalor i Australien.. Ja det blir mkt djur när jag drömmer, älskar ju djur :-D

Lyxboende i Vegas o spela på de större pokerborden..

Just ja, pyramiderna vill jag ju se också! Fast den drömmen är ju iaf genomförbar ekonomiskt..
Ang Dubai så har jag varit på det ena av de två 7-stjärniga hotellen. Det arrangeras som utflykt för turister. Kostar en del att bara gå in och äta av det flotta buffébordet, troligen min dyraste måltid. Kolla i min blogg, jag har nämnt det helt kort i inlägget om den resan.
Av Cyndie
23 nov. 2007 23:31
Jag, skulle tycka att det vore kul att resa. Jorden runt. Då får man ju både se och uppleva, en massa saker.
Av Zappe50
24 nov. 2007 00:51
Jag hade faktiskt min drömresa redan bokad, betald och klar för 2 år sedan !
Jag var hemma från jobbet på ett "friår" och sålde en av mina motorcyklar och satte mig ner och planerade.
Det blev en jorden-runtresa på egen hand och under 3 månader.
Flyg från Stockholm till Sao Paulo, därefter till João Pessoa (för att hälsa på en bekant). :)
Sedan till Buenos Aires och till Santiago i Chile.
Rakt över Stilla Oceanen till Aukland/Nya Zealand. Där skulle en mc inköpas som sedan skulle användas till att under en månad ta mig till den plats jag för tillfället ville besöka. Ingen bestämd rutt alltså ! Men hela landet skulle jag se. Från norr till söder.
Efter månadens slut skulle mc:n säljas tillbaka till firman den kom ifrån. Absolut billigaste färdsätt då värdet på hojen inte skulle minska nämnvärt på en månad.
Från N.Z. till Sydney/Australien för några dagars vistelse där. Naturligtvis med en klättring över harbour bridge !
Från Sydney med Indian-Paciffic-Railway som under 3 dygn transporterar dig tvärs över den Australiska kontinenten i panoramavagnar till Perth där jag skulle stanna en vecka med utflykt bl.a. till Monkey maia där man simmar med delfiner !
Resan avslutades sedan med flyg från Perth till Singapore för några dagars vistelse för att sedan via London flyga tillbaka till Arlanda och Sverige
Resan var alltså betald och klar, men oförutsedda hälsoskäl satte käppar i hjulet så att resan fick avbokas. Jag fick hela summan åter utan problem från arrangören My Planet (Svensk-Australiska-vänskapsföreningen) som för övrigt rekomenderas mycket varmt ! Helt fantastiskt underbara och hjälpsamma människor !
Efter omfattande tester och undersökningar fick jag till slut trots allt klartecken från läkarna och köpte då i stället en flygstol till Natal/Brasilien där min blivande fru stog och väntade. Men det är en annan historia. Som för övrigt till viss del finns berättad i min blogg.
Kanske kommer jag trots allt en dag till mitt drömmål Nya Zealand ?
25 nov. 2007 23:13
Hur häftigt skulle det inte vara att korsa Antarktis!! Det förblir nog en dröm...
26 nov. 2007 16:07
Min drömresa är aboslut till Thahiti ,Bora Bora ön...Vill bo på en Overwaterbungalow och bara njuta med en drink i handen!!!!!!!

Och så vill jag till Rio De Janeiro och se Samba festivalen!!!!!!!!!!... Och hundra saker till......... =)

Ha det så bra alla glada restokiga människor!!
27 nov. 2007 17:51
Inkaleden i Peru är min drömresa och naturligtvis se allt runt omkring och stanna kanske 3 v.
Av Iser
29 nov. 2007 18:23
Min drömresa är voluntärarbete i sydamerika alt. afrika. Gärna med barn annars med djur/miljö. Det måste vara en hel underbar upplevelse. Inte alltid lika lätt och roligt, men definitivt en oförglömlig upplevelse och utvecklande. Kunna hjälpa någen, samtidigt som du upplever ett land, en kultur på djupet, resa samtidigt och utvecklas personligt - DET är DRÖMMEN! Tyvärr känns det svårt att få in i tiden, när man gärna vill ha kvar sitt jobb när man kommer tillbaka. Man vill ju vara borta kanske ett halvår då.

/Iser
Av Jossy
30 nov. 2007 12:00
Utan tvekan Nya Zealand, finns visserligen ganska många andra länder och platser som jag skulle vilja se. Men NZ har alltid varit ett mål.
7 dec. 2007 02:08
Finns naturligtvis en massa"drömresor" jag vill göra och ingen av dom är ju direkt omöjliga att genomföra för jag är nog en ganska tråkig och jordnära person kan säkert en del tycka,
men jag försöker att beta av just mina drömmar en efter en och vad är det som säger att en drömresa måste vara till ett annat land, för mig kan en drömresa vara att åka till lappland med några av mina allra bästa vänner ( vilket i och för sig är lika långt som att ta sig till Tyskland med bil Ha! Ha! ) och där ta ett helikopterlyft ut till ett orört fiskevatten där jag kan gå runt och "drömma" en vecka eller två med flugspöt i hand, laga mat över öppen eld, bli skäggig och allmänt lodig innan det är dags att ta sig hem till civilisationen igen.

eller varför inte Islandsresan vi i familjen gjorde för tre år sedan eller egyptenresan som jag förvisso tyckte var ganska kass men som ändå hade legat där i bakhuvet och grott i så många år.
att den inte riktigt levde upp till mina förväntningar det var en annan femma ibland är inte drömresan så exotisk och skimrande som man föreställt sig, men så är det ibland det är ofrånkomligt när man reser till andra kulturer, det spelar ingen roll hur mycket tips och skildringar man får berättat för sig innan man åker, man målar upp en bild av resmålet inom sig som inte alltid stämmer med verkligheten och man uppfattar platser och händelser så olika så var och en måste bilda sig en egen uppfattning om ett ställe när de kommer dit.

Jag har gjort en massa olika resor allt från städer med 15- 20 miljoner människor, lugna husvagnsresor och resor till extrem vildmark där många troligen skulle få lappsjuka för mindre, jag tror nog att jag kommer att sprida mitt resande på det sättet även i fortsättningen är hungrig på allt resande och allt kan ha sin tjusning även om man inta behöver vara mer än normalbegåvad för att lista ut att vildmarken och friluftslivet och då helst med min familj eller mina vänner lockar mig mest.

Vi kommer för övrigt att göra om Islandsresan 2009 och då ska vi ta bilen de 120 milen till Bergen, färja därifrån till shetlandsöarna och vidare till island, åka runt Island med vår jeep i två veckor sedan vidare till Färöarna där vi ska åka runt och plåta och njuta av naturen fyra dagar och så Färjan tillbaka till Bergen igen och efter 500mil,massor av upplevelser och fyra veckor senare är vi hemma igen, då tror jag att det tar minst en månad innan jag längtar bort igen.

dröm vidare vad nu än drömmen består av, det är det som håller oss vid liv
mvh. Bosse.
1 jan. 2008 18:08
Drömresa vet jag inte... Men jag skulle vilja bila runt i Australien några veckor, det hade varit härligt! Kom just hem från Orlando, USA, där vi har spenderat julen i år. USA är ett favorit land för mig, så mycket att se och göra! Har bilat omkring en hel del där, men har kvar New York och Washington bla, tänkte ta det med Kanada, det är också en "drömresa"... Får se när det projektet blir av. Annars har min drömresa varit till Memphis, USA, eftersom jag är ett inbitet Elvis fan, men den drömmen har jag redan uppfyllt! Men om några år vill jag nog tillbaka dit igen, det var magiskt!
1 jan. 2008 18:47
En dröm resa , är att resa runt bland öarna i karibien.
En annan resa börjar med Thailand , Australien till slut resa runt på söderhavets öar.

Under dessa resor skulle man vara borta minst 2 månader !!
Av Veiken
1 jan. 2008 18:54
Varje resa jag gör är en drömresa. Jag gör bara såna resor jag drömmer om och vill göra oavsett vilket resmål det blir. En dag kan drömmen vara att åka ut till en ö här på västkusten eller att få spendera en dag i Stockholm. Alternativt en vistelse på andra sidan klotet, beroende på vad jag vill och om tid och pengar räcker till. Närmsta drömmen är Costa Rica, som snart blir verklighet, sen får vi se vad som väcker reslusten!
Av Zenita
10 mars 2008 11:43
Jag kanske låter lite ensidig, men jag skulle vilja uppleva Thailand, Regent Cha-Am strax norr om Hua Hin en gång till. Ifjol då jag skulle fylla 60 år och min son arbetade f n i Indonesien då. Han ringde bara och sa, att be pappa ta ledigt på sportlovsveckan för jag har bokat en resa för er och mina två barn till Thailand. Det var Paradiset på jorden för mig, dit jag drömmer mig tillbaka. Bodde i en bungalows och varje morgon gick ner till stranden och åt frukost och därefter en timmes kroppsmassage. Det är detta jag skulle vilja uppleva en gång till för det var alldeles för kort tid 9 dagar.
Mvh/Zenita
Av Veb
10 mars 2008 11:54
drömresan är att åka iväg någonstans(spelar ingen större roll) och bara ha med sig kreditkort, tandborste och ett eller två set med rena kalsonger/tshirts samt dator+kamera och sedan ta varje dag så som den kommer.

skall inte vara något speciellt planerat på plats heller utan det skall i princip bara vara hotell/hostel för första och kanske andra natten.
Medlemmen har tagit bort svaret
16 apr. 2008 12:22
Skulle vilja ha massor med pengar så att jag kunde 'studsa' runt klotet i ett år eller två! Köpa enkel biljett till en plats, stanna så länge man har lust, köpa ny enkelbiljett till annan plats etc etc.

Vi får väl hoppas på den där lottovinsten.....

Något mera jordnära drömresa är 5-6 veckor (minst) i Australien och Nya Zeeland.
16 apr. 2008 13:19
Citerat från leroslover:
Skulle vilja ha massor med pengar så att jag kunde 'studsa' runt klotet i ett år eller två! Köpa enkel biljett till en plats, stanna så länge man har lust, köpa ny enkelbiljett till annan plats etc etc.

Vi får väl hoppas på den där lottovinsten.....
Var det inte du som vann 5 miljoner på TV4 i morse? Nej visst hon var visst från Götet. Hon trodde ju inte sina ögon och sa bara nej och åter nej flera gånger. Jag hade sagt ja massor av gånger.

Gilla
18 apr. 2008 17:33
Drömresan skulle vara jorden runt alla kontinenter! Så start i Europa, sedan transibirska till Kina sen neråt mot Australien, därifrån till Sydafrika, Sydamerika och Nordamerika för sista shoppingen i USA innan hemresan. Rutten är inte så noga..bara man har pengar ;-)
Av Archkik
19 apr. 2008 13:51
Ska genomföra några av mina drömresor i år. Om 2 veckor åker jag till Svalbard, flyger från Tromsö där jag bor nu i några månader (bara att få bo här har varit en dröm) och i september ska jag till sydafrika namibia, zimbawe och botswana. Härligt!
Men inkaleden är väl egentligen stora drömresan, men inte prio ett, det är de resorna jag gör i år. Inkaleden blir nog nästa vår, har inte tid i år :/
Av Elgona
19 aug. 2008 22:53
Svalbard..Tibet o att utforska hela orienten
14 mars 2015 10:23
En är ju att åka med transibiriska Moskva till Peking, sen ner till hongkong och sen avsluta i Japan.
En annan är att bila genom hela sydamerika. Jag har även fantiserat om att åka till en annan planet oxå. Men det e ju inte så möjligt. Men min absoluta drömresa, Segla västerut till thailand sen vidare upp till Taiwan.. korea.. Japan.
14 mars 2015 12:22
Min drömresa skulle vara hur länge jag önskar och oberoende av pengar!
Jag skulle börja med att besöka släkten i Finland och deras sommarstuga, sen söderut och stanna i Schweiz hos släkten där, mer söderut och hyra bil på Mallis och åka runt den ön.
Sen skulle jag ta ett stopp till Kairo och besöka vänner och äta på min favoritrestaurang Aqua på nya hotel Four Season. Vidare till Dubai och stanna där tills jag tröttnat på allt där.
Sen så nära Himalaya man kan komma och resa bekvämt utan att behöva klättra något. Jag vill ju se top of the world.
Vidare till Goa och min familj där och sen söderut till Bali och häls på vänner där, sen Australien och hälsa på vänner där och Nya Zeeland och vara där tills jag tröttnat. Skulle också ta en sväng till New Papua Guinea och träffa de sista folket som lever i det vilda.
På vägen därifrån måste man ju besöka Bora Bora.
Sen tar vi något vackert i Sydamerika och fortsätter till Los Angeles, San Fransisco, Las Vegas och bilar till New York där jag vill se min släkts hund Balto som står som staty i Central Park.
Vidare därifrån åker jag norrut till släkten i Kanada och där stannar jag ett bra tag.
På vägen hem sedan stannar jag på Rivieran där jag känner mig lite hemma och hälsar på vänner och på vägen norrut stannar jag i London bara för att och sen tror jag att jag reser hem en stund innan jag far igen.
Mvh
Av Birgere
14 mars 2015 16:18
Jag har nog inte en utan kanske 25st drömresor.
Jag skulle under ett års tid kunna ta en långweekend varannan vecka och åka till någon ort i Europa (inkl Sverige) och med hjälp av en lokal guide få se, uppleva, äta och dricka sådan som man som vanlig turist ofta missar. Genuint o äkta ska det vara.
Mellan resorna så hinner jag smälta mina intryck o ladda för nästa tripp.
14 mars 2015 18:16
Drömresor, är det inte det vi sysslar med mest hela tiden, vi som hänger här på RG?
Eller?
I alla fall känner jag att det är det jag håller på med.
Jag drömde om att besöka Angkor Wat, alltså gjorde jag det i julas.
Jag har länge drömt om att vandra i Kappadokien och det gör jag i maj, i september realiseras drömmarna att se vilda orangutanger (förhoppningsvis!) och bo på Marina Bay Sand i Singapore.

De ouppnåerliga drömmarna i så fall för mig är de resor som inte kan genomföras på 2,5 veckor, vilket är min maxtid att vara borta från hemmet så länge jag har minderåriga barn...
Australien, Nya Zeeland, Söderhavet och Patagonien får således vänta några år.
16 mars 2015 11:39
Just nu känner jag att min drömresa skulle vara att åka till Seychellerna eller liknande. Behöver avkoppling... Skulle vara så skönt att bara ligga på stranden och njuta av solen. Hittade faktiskt exempel på resor som jag vill göra på: http://www.nyhavnresor.se/seychellerna
Ser helt fantastiskt ut =)

Sath1990
Av Sisso
16 mars 2015 12:26
Att ha möjlighet till att resa är den ultimata DRÔMMEN! :)
19 maj 2015 12:53
Om några månader så ska jag göra en av mina drömresor. 3 veckor i Peru. Bo med indianer, vandra till match piccu, bo i i djungeln, forsränning, kajakpaddling, spana på kondorer mm. Awsome! :-)
19 maj 2015 17:51
Jag skulle gärna vilja flyga Singapore Airlines First Class Suites på deras A380.
Av Bibby
19 maj 2015 17:58
Citerat från Jeppereser:
Jag skulle gärna vilja flyga Singapore Airlines First Class Suites på deras A380.
Du har läst om Etihads "Residence" va? :)
Slår allt på marknaden idag.

Men visst, SIA 1st är nog en mer realistisk önskan. Lycka till.
19 maj 2015 19:06
Finns ju ett helt gäng resor, men om vi hoppar 'vinna 10 mille och resa i två år' så:

1) Latinamerika från Eldslandet till Rio Grande,
2) USA bil coast-2-coast alt Craft Brewery route,
3) Karibien med segelbåt,
4) Polynesien/Asia-Pacific med segelbåt,
5) Europeisk vintour alt Sydamerikansk,
6) Flytta tillbaka till Oz.
Av Trea
20 maj 2015 11:32
Vi är ute på vår drömresa just nu: Under ett helt år reser vi Europa runt i vår husbil! Den här resan har vi planerat för i 7 år. Hittills har vi varit ute i drygt 5 månader. Du kan följa vår resa här:
http://www.freedomtravel.se/
Av Ulleb
13 juli 2016 21:55
Citerat från Zappe50:
Jag hade faktiskt min drömresa redan bokad, betald och klar för 2 år sedan !
Jag var hemma från jobbet på ett "friår" och sålde en av mina motorcyklar och satte mig ner och planerade.
Det blev en jorden-runtresa på egen hand och under 3 månader.
Flyg från Stockholm till Sao Paulo, därefter till João Pessoa (för att hälsa på en bekant). :)
Sedan till Buenos Aires och till Santiago i Chile.
Rakt över Stilla Oceanen till Aukland/Nya Zealand. Där skulle en mc inköpas som sedan skulle användas till att under en månad ta mig till den plats jag för tillfället ville besöka. Ingen bestämd rutt alltså ! Men hela landet skulle jag se. Från norr till söder.
Efter månadens slut skulle mc:n säljas tillbaka till firman den kom ifrån. Absolut billigaste färdsätt då värdet på hojen inte skulle minska nämnvärt på en månad.
Från N.Z. till Sydney/Australien för några dagars vistelse där. Naturligtvis med en klättring över harbour bridge !
Från Sydney med Indian-Paciffic-Railway som under 3 dygn transporterar dig tvärs över den Australiska kontinenten i panoramavagnar till Perth där jag skulle stanna en vecka med utflykt bl.a. till Monkey maia där man simmar med delfiner !
Resan avslutades sedan med flyg från Perth till Singapore för några dagars vistelse för att sedan via London flyga tillbaka till Arlanda och Sverige
Resan var alltså betald och klar, men oförutsedda hälsoskäl satte käppar i hjulet så att resan fick avbokas. Jag fick hela summan åter utan problem från arrangören My Planet (Svensk-Australiska-vänskapsföreningen) som för övrigt rekomenderas mycket varmt ! Helt fantastiskt underbara och hjälpsamma människor !
Efter omfattande tester och undersökningar fick jag till slut trots allt klartecken från läkarna och köpte då i stället en flygstol till Natal/Brasilien där min blivande fru stog och väntade. Men det är en annan historia. Som för övrigt till viss del finns berättad i min blogg.
Kanske kommer jag trots allt en dag till mitt drömmål Nya Zealand ?
Av Ulleb
13 juli 2016 21:57
Citerat från Zappe50:
Jag hade faktiskt min drömresa redan bokad, betald och klar för 2 år sedan !
Jag var hemma från jobbet på ett "friår" och sålde en av mina motorcyklar och satte mig ner och planerade.
Det blev en jorden-runtresa på egen hand och under 3 månader.
Flyg från Stockholm till Sao Paulo, därefter till João Pessoa (för att hälsa på en bekant). :)
Sedan till Buenos Aires och till Santiago i Chile.
Rakt över Stilla Oceanen till Aukland/Nya Zealand. Där skulle en mc inköpas som sedan skulle användas till att under en månad ta mig till den plats jag för tillfället ville besöka. Ingen bestämd rutt alltså ! Men hela landet skulle jag se. Från norr till söder.
Efter månadens slut skulle mc:n säljas tillbaka till firman den kom ifrån. Absolut billigaste färdsätt då värdet på hojen inte skulle minska nämnvärt på en månad.
Från N.Z. till Sydney/Australien för några dagars vistelse där. Naturligtvis med en klättring över harbour bridge !
Från Sydney med Indian-Paciffic-Railway som under 3 dygn transporterar dig tvärs över den Australiska kontinenten i panoramavagnar till Perth där jag skulle stanna en vecka med utflykt bl.a. till Monkey maia där man simmar med delfiner !
Resan avslutades sedan med flyg från Perth till Singapore för några dagars vistelse för att sedan via London flyga tillbaka till Arlanda och Sverige
Resan var alltså betald och klar, men oförutsedda hälsoskäl satte käppar i hjulet så att resan fick avbokas. Jag fick hela summan åter utan problem från arrangören My Planet (Svensk-Australiska-vänskapsföreningen) som för övrigt rekomenderas mycket varmt ! Helt fantastiskt underbara och hjälpsamma människor !
Efter omfattande tester och undersökningar fick jag till slut trots allt klartecken från läkarna och köpte då i stället en flygstol till Natal/Brasilien där min blivande fru stog och väntade. Men det är en annan historia. Som för övrigt till viss del finns berättad i min blogg.
Kanske kommer jag trots allt en dag till mitt drömmål Nya Zealand ?
måste bara fråga :) Har drömresan blivit av?
20 aug. 2016 23:11
December 2017 åker jag till Antarktis via Chile. Det är min drömresa. Därefter har jag varit i alla världsdelar. :)