Hur fördela veckorna i Mexico

Av Einne
29 apr. 2015 12:52
Visningar: 559
Hej,

Vi har funderat på att åka till Mexico i 4 veckor nästa vinter. Men då vi aldrig varit i Mexico är det svårt att veta hur man bäst ska "fördela veckorna", vilka ställen man ska bo.
Vi hade funderat på 2 veckor i Playa del Carmen och 2 veckor i Akumal, men vet ej om det blir för länge på varje ställe eller om det är lagomt.
Vi är två vuxna och två barn (5, 7 år)

Tips emottages tacksamt!
Av Bibby
29 apr. 2015 17:17
När ni har så lång tid på er så skulle jag verkligen rekommendera er att besöka Mexico City, en fantastisk stad.
Av Tittin
30 apr. 2015 06:50
Jag rekomenderar er att åka till Isla holbox tar 3 timmar med buss från cancun sen en halvtimmas färja jätte fin ö inga bilar o man känner inte av nån kriminalitet.....därifrån kan man åka vidare till playa del carmen och tulun ;)
2 maj 2015 11:11
Var i Rocky Point V-17. Ett Amerikanskt område som jag rekomenderar.
Åkte bil in från USA fyra timmar från Pohonix och samma tid från Tucson.
Att veta är om man hyr bil i USA måste man tala om att man skall åka i Mexico.
5 maj 2015 19:50
Citerat från Einne:
Hej,

Vi har funderat på att åka till Mexico i 4 veckor nästa vinter. Men då vi aldrig varit i Mexico är det svårt att veta hur man bäst ska "fördela veckorna", vilka ställen man ska bo.
Vi hade funderat på 2 veckor i Playa del Carmen och 2 veckor i Akumal, men vet ej om det blir för länge på varje ställe eller om det är lagomt.
Vi är två vuxna och två barn (5, 7 år)

Tips emottages tacksamt!
Hej, vilken härlig resa ni har framför er!
Jag skulle varmt vilja rekommendera att ni åker till den underbara lilla ön Isla de Holbox.
Här kan ni läsa mer om det om ni vill:
www.travelmania.blogg.se
Kolla under kategori Mexico.