Hur är läget? Vädret?

Av Joxell
17 dec. 2012 12:09
Visningar: 462
Hej!
Jag ska åka till Filippinerna den 25:e december. Har tänkt åka till Bohol, är det någon som vet hur läget är där nu, efter tyfonen?
Vad jag också kan se från Sverige är att det regnar hela dagarna, någon som är där och kan säga hur det är nu. Någon skur per dag men ändå strandväder eller regnar det nästan hela dagarna?
Tacksam för svar!
18 dec. 2012 06:55
Hej,
Vi klarade oss bra har pa Bohol/Panglao trots vindar pa 175km/h (over 40s/m) nagra trad som foll och vissa tak blaste av. Varre var det pa Mindenao dar manga far fira Jul utan hus eller mat..Vissa byar ar helt utraderade tyvarr, bl.a min familjs egendom blaste bort pa 2 timmar..inget finns kvar.
Filippinarna ar dock ett talmodigt folk som hjalper varandra och ar vana vid Tyfoner.

Vadret nu ar ganska stabilt, kom nagon skur igar, idag fint vader igen. Det regnar sallan hela dagar utan en skur pa 10 min oftast nattetid. PS, lita inte pa nordiska vaderstationer som sallan stammer..

Pagasa ar bra aven www.typhoon2000.com

MVH Micke
18 dec. 2012 08:06
Hej,

Angående vädret så var Pagasa en ny saijt :), det tackar vi för. Dock verarkar det vara ett lågtryck på, väg in med en hel del regn.

Vi anländer till Malapascua på lördag och vad jag akn utläsa så får vi nog räkna med regn hela vår vecka där? Men stämmer det att dt sällan regnar hela dagar? Vädret kan man ju inte rå på, men en del sol på dagarna hade vi ju uppskattat som lämnar mör´ket och kylan för soö och värme.
Om du tolkar eller tror att vädret inet blir så dåligt som väder sajterna säger, ( kollar även http://weather.com.ph/view/980078) som ska vara Malapascuas närmaste väder station.) så hör gärna av dig.

Ha en god Jul nere på Bohol, näst gång kommer vi till er:)

/ Cecilia
22 feb. 2013 20:08
Hej!
Jag som har tänkt att besöka Filippinerna i december månad.. funderar på El Nido och Malapascua.
Är det kört då kanske pga kasst väder..
Är ju som bäst ledighet då i december..

Mvh