Houston resa, tips på annan stad?

9 apr. 2015 01:04
Visningar: 247
Hej! Jag ska åka till USA i två veckor i höst. 5-6 dagar ska jag spendera hos min kusin som bor i Houston. De resterande 9 dagarna har jag inga planer för. Jag har möjlighet att bo hos en vän i San Diego ett par dagar. Har någon varit där, är det värt ett besök? Är det möjligt att ta sig från San Diego till Los Angeles med tillexempel buss och sedan flyga hem till Arlanda därifrån?

Alla tips gällande flygrutt, städer att besöka och tidsplaner är välkomna. Jag behöver all hjälp jag kan få! :)

Tack!
Av Peter_o
9 apr. 2015 09:15
Det finns nog många bolag som kör buss mellan San Diego och Los Angeles, t ex www.greyhound.com där det kostar 10-20 dollar. Men kontrollera var de startar och stoppar för avstånden kan ju vara stora.

/PeterO
9 apr. 2015 09:21
Om du har 9 dagar kvar så försvinner garanterat minst två heldagar av dessa i flyg.
Varför inte hålla sig i Texas. San Antonio är en fin stad. 3.5 timme från Houston med bil. Eller en tripp till New Orleans åt andra hållet ca. 5,5 timmar med bil. San Diego skulle jag hoppa över. Inget att se, men det är min högst personliga åsikt.

Trevlig resa
Av Peter_o
9 apr. 2015 11:12
Kanske lite kymigt att tipsa en person på 19 år att åka bil ...

Men det vinns ju buss, även om man ofta hamnar i städernas ytterområden då.
Inte för att jag varit i San Diego, men jag tycker mig ha läst en hel del gott om staden i detta forum.

/PeterO