Hotelltips Bangkok, nära bra shopping, BTS

Av Daizy
31 juli 2015 14:06
Visningar: 1141
Hej!
Första gången till Thailand och Bangkok, februari 2016, har vi prelimiinärbokat hotellet Abloom Exclusive Services Apartments 3 nätter.
Finns det nån vänlig själ som kan tala om om det är ett bra läge när det gäller att hitta bra och billig shopping? Eller finns det kanske bättre förslag med ungefär liknande standard? (Ca 700-800 kr/natt)
Vill även ha nära till BTS. (Pool ska också finnas på hotellet) :-)
Gillar att shoppa i smala gränder. Är Chinatown värt ett besök då eller är det dyrt där? Om vi vill dit, är det i så fall bättre att välja ett hotell närmare floden?? Eller är det enkelt att ta sig dit från vårt hotell?

Tack på förhand för era tips!
Av Pelle77
31 juli 2015 19:19
Erat hotell ligger en bit bort från de största shoppinggalleriorna. Jag skulle satsa på något mer centralt och Pathumwan Princess brukar få bra betyg och ligger direkt i anslutning med en galleria.

Chinatown gör ni bäst som en halvdagstur o titta på blomstermarknaden som finns där. Yaowarat Rd går som en pulsåder genom Chinatown.

Själv gillar jag att bo flodnära och bor alltid å Hilton. Det ligger dock 30 min från shoppingen. Ett mer prisvärt alternativ är Chatrium Riversuits.

Är shopping viktigt så leta hotell nära BTS framförallt och hjärtat är Siam, Chit Lom och däromkring men har ni bara nära BTS så är förflyttningarna smidiga
Av Tonim
31 juli 2015 20:11
Vi bodde på mercura Bangkok Siam förra året. Vi var super nöjda! Det ligger precis vid alla stora shoppingcenter.

Ett tips kan vara att åka till chatuchak weekend market.. De är lätt att ta sig dit med skytrain, åk till Mo chit.
Av Daizy
31 juli 2015 22:08
Tack snälla för era tips! Tyvärr blev alla lite för dyra... över 1000 kr per natt och vi vill helst inte betala mer än 800. Då ska frukost ingå också.(boendet gäller 5-8 febr)
Fick ändå bra hjälp med tanke på läget. Kollar några hotell som ligger i närheten nu...:-) Någon som har fler förslag kanske?
31 juli 2015 22:33
Hej!
Vi brukar bo på Asia Hotel som är en skytrain station från MBK m fl shoppingscenter. Skytrainstationen ligger inne i hotellet. Man kan också gå från hotellet och till shoppingen, tar inte lång stund.
Vi avslutar med shopping sista dagarna och sen är det väldigt enkelt att också ta sig ut till flygplatsen med skytrain. Inga köer, enkelt att ta bagaget genom hotellet till skytrain direkt till flygplatsen. Inget dyrt hotel utan runt din budget, ok standard, pool på taket där man kan duscha och byta om innan man tar skytrain till flyget, har en jättefrukost att stå sig länge på. Vi kan rekommendera detta. Senast vi bodde där var febr-14.
http://www.asiahotel.co.th/asia_bangkok.htm
http://www.asiahotel.co.th/asia_bangkok.htm
31 juli 2015 22:34
glömde skriva att tuk tuk till nattmarknaden därifrån inte är dyrt men det finns tillräckligt med shopping på både stora center och på smågatorna runt omkring.
Av Daizy
2 aug. 2015 12:05
Hej och tack igen för era svar! :-)
Nu har jag noga studerat hotellen och som sagt, Pelle77:s förslag blev lite för dyra. Har funderat seriöst på Mercure Bangkok Siam men då vi vill ha frukost kommer det också att segla iväg i pris. (Ca 14300 THB)
Reslustkvinnas förslag om Asia hotel lät ju otroligt bra! Fast när jag tittar på recensionerna låter det inte alls lika bra, förutom läget då som är optimalt! Vi vill absolut ha välfungerande wifi på rummet också och det verkade inte ingå.

Hotellen som vi väljer mellan nu är Evergreen Place, Centre Point eller Bossom.
Om man bor vid hotellen nära floden, är det krångligt att ta sig till flygplatsen då?
Har ju tidigare nämnt att vi vill bo nära shopping och skytrain (BTS) men uppskattar självklart enkelhet att ta sig till flyget också. (Subvarnabhumi)
Av Daizy
2 aug. 2015 12:28
Glömde fråga om man bor på Evergreen, är det krångligt att ta sig till floden då?
Tack än en gång för era svar!
2 aug. 2015 17:21
Ja man får kompromissa ibland ;). Jag uppfattade att närheten till shopping, pris max runt 800 kr och pool var det du mest önskade. Förmodar du inte ska vara på hotellet mer än när du sover eftersom det finns mycket att se och göra i Bangkok. Wifi finns, men som på många hotell kan det vara dåligt i vissa rum.
Missa heller inte utsikten över hela Bangkok från Baiyoke Sky hotel som ligger 20 min promenad från Asia.
Lycka till i ditt letande!
Av Bogard1
2 aug. 2015 19:38
Hemkommen förra söndagen. Vi bodde 2 nätter på Bossotel och var väldigt nöjda med hotellet. Bra wifi, bra frukost, ok liten pool, nära floden och nära BTS på samma linje som MBK mm. Vi bokade via sawadee.com och betalade ca. 650 kr/natt för 2 vuxna och 2 barn inkl. 1 extrasäng i Superiorrum.
Av Daizy
2 aug. 2015 21:20
Citerat från Reslustkvinna:
Ja man får kompromissa ibland ;). Jag uppfattade att närheten till shopping, pris max runt 800 kr och pool var det du mest önskade. Förmodar du inte ska vara på hotellet mer än när du sover eftersom det finns mycket att se och göra i Bangkok. Wifi finns, men som på många hotell kan det vara dåligt i vissa rum.
Missa heller inte utsikten över hela Bangkok från Baiyoke Sky hotel som ligger 20 min promenad från Asia.
Lycka till i ditt letande!
Nej jag missade att nämna önskemål om wifi. Tack så mycket ändå för dina tips! :-) Ska absolut besöka Bayioke Sky hotel för jag är mycket fascinerad av fina utsikter!
Har därför prelimiinärbokat hotellet Centre Point med utsikt mot floden, men så velig som jag är har jag inte bestämt mig än....hehe...
Av Daizy
2 aug. 2015 21:24
Citerat från Bogard1:
Hemkommen förra söndagen. Vi bodde 2 nätter på Bossotel och var väldigt nöjda med hotellet. Bra wifi, bra frukost, ok liten pool, nära floden och nära BTS på samma linje som MBK mm. Vi bokade via sawadee.com och betalade ca. 650 kr/natt för 2 vuxna och 2 barn inkl. 1 extrasäng i Superiorrum.
Tack för att du delar med dig! Har precis bokat Centre Point med utsikt mot floden men det är nästan dubbelt så dyrt som Bossotel. Hm....tål att tänka på...:-) Tur att det är avbokningsbart! :)
6 aug. 2015 11:06
Hej jag brukar också bo på Asia Hotel, 4 stjärnigt med gym och pooler samt stor frukost. Det ligger ca 5 min gångväg till MBK där ni kan shoppa billigt och skytrain är precis utanför.
Chinatown kan man ta tuktuk eller taxi till, det har jag gjort ett par ggr. Där kan man handla otroligt billigt. Frugan köpte 12 par örhängen för 100 baht. Där finns områden med leksaker för barn, 100 tals affärer, mysigt att gå där och kika två timmar =)
Annars shoppingen är bra i området Siam, varpå MBK är kanske kändast och har bra priser. Sedan finns Siam Paragon, CentralWorld och Platinum inom gångavstånd. Lycka till
Av Ansun
6 aug. 2015 16:11
Är det shopping ni vill ägna er åt så är det bäst att bo inne i stan. Evergreen och Asia ligger i bra prisklass och det är nära att promenera till galleriorna.
Vi föredrar att bo nere vid floden. Det är billigt och smidigt att förflytta sig med flodbåtarna och vi gillar shoppingen i China Town så dit tar vi oss lätt med flodbåtarna. Åker du taxi eller Tuk Tuk så riskerar du att bli sittande i långa köer hela tiden. Sen om man vill in till shoppingen så är det lätt att ta skytrain dit.

Sist så bodde vi på Centre point Silom, i ett rum med flodutsikt. Tyvärr så var balkongen ingenting att ha, AC-anläggningen stod och lät där och det fanns inga möbler att sitta på heller. Hotellet var annars mycket bra och hade en mycket bra frukost. Men Bossotel ligger ju bara ett stenkast ifrån och ser helt okey ut tycker jag, så vill du spara in lite på boendet så kör på det. Vi tänker nog testa det nästa gång vi åker.
Av Malinhs
6 aug. 2015 20:52
Hej
Vi håller också på att titta på boende o kommer nog att bo i Riverside området, har mest tittat på ibis Riverside som ligger bra i pris.
Vi tänker att det kan vara skönt att efter en lång dag med shopping o utflykter bo på ett lugnare ställe vid floden

/Malin
Av Daizy
8 aug. 2015 11:08
Oj oj...är så tacksam för ert engagemang!!
Asia Hotel är ju lockande med tanke på läget men vi vill gärna ha bra wifi på rummet om möjligt. (Sen vet jag att det kan vara lite si och så med det, men väljer gärna ett hotell där det verkar vara bra i alla fall...) Kommer nämligen ha min dotter med kompis utomlands samtidigt och vill gärna kunna nå henne via fb helst även på natten vid behov...) :-)
Som jag nämnt tidigare gillar jag verkligen fina utsikter och blev därför lite sugen på Centre Point Silom med utsikt mot floden. Som Ansun nämner blev det förstås ett minus med balkongen men jag tror vi väljer det ändå.

Vi kanske är lite nördiga men vi gillar verkligen att bo på lite flotta hotell som ändå inte ska kosta mer än 1000 kr per natt. (Har ökat vår budget med ett par hundra...) ;-) Vårt alternativ är annars Bossom men det ser ju inte lika "lyxigt" ut...haha...
Malinhs tips om Ibis Riverside ska jag kolla lite på....

Om det nu blir Centre Point, hur tar vi oss bäst till flygplatsen? Vad jag förstår kan vi ta Skytrain med två byten eller hade ni valt ett annat färdsätt?
Av Daizy
8 aug. 2015 11:37
Citerat från Pelle77:
Länkar från Thaiforum.se då jag läst att Evergreen dyker upp i diskussionerna då och då

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=27675.0
MYCKET intressant tråd!! Tack Pelle77! Har läst igenom alla inlägg och inser att det finns HUR många tips som helst!! Som sagt...tur att man bara preliminärbokat så man kan ångra sig! :-) Vi får se vad det blir i slutändan. Det är ju över fem månader kvar...
9 aug. 2015 19:48
Hej,
vi bodde på Baiyoke Sky hotell. Det är nära till massor av shopping både gränder och gallerior. Ligger precis vid skytrain stationen. Har suverän frukost och en mysig sky bar högt upp som man inte ska missa. Dessutom har hotellet gratis transport till shopping områden.
Vad det gäller shopping så tycker jag att marknaden chatuchak och MBK är ett måste. Hade tonårs son med och han handlade massor där. Bla köpte vi Converse riktigt billigt.
Av Daizy
10 aug. 2015 16:23
Citerat från Sierra:
När jag besöker Bangkok bor jag alltid på det mindre Bossotel som är gemytligt och familjärt. Perfekt läge. Rekommenderas! Läs reviews på Tripadvisor.
http://www.tripadvisor.com.ph/Hotel_Review-g293916-d456300-Reviews-Bossotel_Bangkok-Bangkok.html
Vi har faktiskt även prel.bokat Bossotel för det är ju bra mycket billigare än Centre Points. Kan du svara på om det är MYCKET enklare att ta sig till flygplatsen från t.ex. hotel Evergreen jämfört med Bossotel? Eller är det inte krångligare än att byta T-banelinje i Stockholm? (Kanske en konstig jämförelse....men jag har som sagt aldrig varit i Bangkok) :-)
Av Daizy
10 aug. 2015 16:27
Citerat från Miasteffie:
Hej,
vi bodde på Baiyoke Sky hotell. Det är nära till massor av shopping både gränder och gallerior. Ligger precis vid skytrain stationen. Har suverän frukost och en mysig sky bar högt upp som man inte ska missa. Dessutom har hotellet gratis transport till shopping områden.
Vad det gäller shopping så tycker jag att marknaden chatuchak och MBK är ett måste. Hade tonårs son med och han handlade massor där. Bla köpte vi Converse riktigt billigt.
Med tanke på utsikten har ju Baiyoke Sky hotel varit en favorit, men recensionerna låter inte alls bra. Det sägs vara slitet och framförallt så klagar var och varannan person på att inte wifi fungerar på rummet, vilket vi gärna vill att det ska göra. Annars skulle det vara så häftigt att se denna fantastiska utsikt!!
Av Sierra
10 aug. 2015 19:57
Citerat från Daizy:
Citerat från Sierra:
När jag besöker Bangkok bor jag alltid på det mindre Bossotel som är gemytligt och familjärt. Perfekt läge. Rekommenderas! Läs reviews på Tripadvisor.
http://www.tripadvisor.com.ph/Hotel_Review-g293916-d456300-Reviews-Bossotel_Bangkok-Bangkok.html
Vi har faktiskt även prel.bokat Bossotel för det är ju bra mycket billigare än Centre Points. Kan du svara på om det är MYCKET enklare att ta sig till flygplatsen från t.ex. hotel Evergreen jämfört med Bossotel? Eller är det inte krångligare än att byta T-banelinje i Stockholm? (Kanske en konstig jämförelse....men jag har som sagt aldrig varit i Bangkok) :-)
Jag har inte bott på Evergreen men från Bossotel är det inga problem. Jag har även åkt taxi ett par gånger till flygplatsen och det är faktiskt enklare tycker jag. Det tar ca 45 min i högtrafik och drygt 30 min på sen kväll och du kommer från hotellet direkt till Departure Terminal.