Hotell San Fransisco

8 feb. 2016 21:15
Visningar: 563
Hej,
Familj på 5 pers, barnen är 19, 16 och 14. Vi åker till Kalifornien i höst, har bokat en lägenhet i Los Angeles. Tänkte ta oss till San Fransisco och övernatta minst en natt i alla fall. Skulle bli glad för tips på hotell, inte så dyrt men ändå inte sunkigt??
Eftersom vi är 5 behöver vi förmodligen 2 rum så bra pris vore bra!
10 feb. 2016 11:00
Kolla på Travelodge By The Bay. Vi bodde där i januari, 5 pers i ett rum (2 dubbelsängar + en extrasäng á $15/natt).

Hotellet låg när vi bokade mycket bra i pris jämfört med andra hotell. Vi sökte då efter hotell där det gick att bo 5 pers i ett rum. Hotellet serverar en OK frukost som ingår i priset. Parkering kostar $15 per natt.

Hotellet var på gränsen till vad jag skulle kalla sunkigt, men ändå inga problem att sova där två nätter. Läget är också bra.

Vi betalade cirka 2900 kronor för två nätter.
Av Marulk
10 feb. 2016 11:37
Hotel i SF om man vill bo centralt är dyrt. Har du kollat Airbnb eller Homeaway?
alternativt är att bo utanför tex Fremont....helt andra priser
10 feb. 2016 19:00
Hej !

Vi bodde på Lombard street, buena Vista motor inn, när vi var i SF förra året ....det var ok....och prisvärt :-)
Mvh Tessan
Av Katrinl
13 feb. 2016 21:03
Hej,
Vi är 5 pers som åker till SF i juli och jag har bokat på Metro hotel efter någons (minns inte vem, förlåt och tack) rekommendation här på forumet. Bokat rum 110 som är ett rum med sängplatser för 5. Ett enklare hotell med höga betyg på tripadvisor. Vi betalar ca 1600 per natt. De släpper bokning 6 mån innan ankomst. Så var det iallafall när jag försökte boka. Googla så kommer du till deras hemsida. Har alltså inte varit där men är himla nöjd med bokningen eftersom SF kan vara ruskigt dyrt.
Av Birgere
14 feb. 2016 01:48
Störst chans att hyra privat lagligt i SF är nog via Airbnb. Det ska finnas något avtal/överenskommelse mellan bolaget och staden SF om hur många nätter per år man får hyra ut.

Vill man däremot bo på hotell i amerikansk storstäder så är ju alltid hotwire/priceline det självklara valet att söka på i första hand, iaf om man vill bo bra o billigt.
8 apr. 2016 00:47
Citerat från Lett_o_resglad:
Hej.
För 5 personer hade jag också kollat homeaway eller airbnb eller tripadvisor. Vi 2vuxna och 2 tonåringar bodde väldigt prisvärt och centralt i en lägenhet.
http://city-lover-reser.blogspot.se/2015/04/san-francisco-staden-med-de-manga.html

Om det är ert första besök i SF rekommenderar jag fler nätter än 1. Det finns så mycket att se, mer än i LA.
wow.. er lägenhet verkar ligga toppen.. du har möjligtvis inte kontaktuppgifter till uthyraren?

//C
Av Daytona
8 apr. 2016 07:39
Vi åker i oktober, är också intresserad av den lgh.
Av Jfs
8 apr. 2016 16:07
Antar att ni åker bil. Då kan ett bra alternativ vara Motel 6 som ligger i downtown.

https://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g60713-d80977-Reviews-Motel_6_San_Francisco_Downtown-San_Francisco_California.html#mtreview_361309483

Annars finns det betydligt billigare Motel 6 och andra kedjor utanför SF men då är bil ett måste. Senast jag var där, det var ett tag sedan, bodde jag på ett Motel six norr om stan. Perfekt om man vill kika på vindistrikten också Gå in på Motel 6 hemsida och kolla.