Hotell med pool i Istanbul?

7 juli 2015 09:53
Visningar: 497
Hej!
Jag har bokat flyg till Istanbul, ska vara borta över en helg. Nu letar jag efter ett hotell som ligger bra och har en utomhuspool. Hittar inget. Finns det?
7 juli 2015 10:40
Tack! Jag kom på att nu när jag ändå är igång kan jag fråga efter andra tips på vad man inte vill missa i Istanbul. Jag gillar det mesta och älskar att upptäcka genuina platser när jag reser.
7 juli 2015 10:58
Hej

Jag var i Istanbul (snabbstopp 1 dygn + 1 kväll) i maj i år.
Det var nog för att hinna Zultanhamets alla "obligatoriska" sevärdheter.

Kolla gärna min reseberättelse för bilder och inspiration:
http://www.4000mil.se/?p=3177

Seven Hills Hotels takrestaurang tycker jag är ett måste som vanligtvis inte finns med på på listor och i guideböcker. Här sitter man sen eftermiddag/kväll med en fantastisk utsikt över Hagia sofia, Blå mosken och Bosporen.
Kvarterer där hotellet ligger och ner mot vattnet, hade jag gärna hunnit utforskar närmare, de kändes mysiga.

Om jag stannat längre hade jag också velat besöka Dolmabahcepalatset och prova ett turkiskt bad, hamam.
Av Zahide
7 juli 2015 14:27
Vårt hotell hade en liten takpool. Laleli Gönen tror jag det hette.
7 juli 2015 20:02
Hej!

Allt beror på hur mycket Du är beredd att betala.

Swissotel The Bosphorus är ett underbart hotell även Grand Hyatt Istanbul. Dessa kostar en del. Samtidigt undrar jag hur mycket kommer Du att vara vid poolen under en weekend när det finns massor att göra i Istanbul?

Glöm inte at besöka Dolmabahcepalatset som jag tidigare rekommenderat och som många tyvärr glömmer bort p.g.a. läget men det är absolut värt ett besök.

Åker Du nu under sommarmånaderna?
Trevlig resa!
Lisa
8 juli 2015 09:11
Jag åker sista helgen i augusti. Tanken är givetvis inte att jag ska hänga vid poolen hela tiden. Jag tänker att efter vi har ränt runt och tittat och upplevt. Kommer tillbaka på eftermiddagen tidig kväll, vill ta ett dopp medan min man brukar sova någon timma. Det inget krav, vore bara lite uppfriskande om det är väldigt varmt ute.

Tror att vi ska lyxa till det med det här: http://www.orkaroyalhotel.com/
8 juli 2015 09:46
Laleli Gönen verkar fint! Gillade ni området??? Vi kan tänka oss att betala mellan 500 – 900:-/natt.
Av Zahide
8 juli 2015 16:08
Laleli området i sig var inget märkvärdigt, MEN det som var bra med att bo där var att det var inte överhängande långt att promenera till sevärdheterna om man gillar att vandra. Spårvagn fanns också tillgängligt en kort bit från hotellet om man hellre vill åka med den. En annan fördel med att bo där är att det gick väldigt smidigt att ta sig med metro till Ataturk.

Hotel Zurich som redan nämndes tror jag också är ett bra alternativ, Kommer ihåg att vi själva tänkte välja det när vi skulle dit. Det ligger för övrigt bara ett stenkast från Laleli Gonen.

Oavsett hur ni väljer så skulle jag tipsa er att kolla kartan och inte välja hotell efter någon större gata. Trafiken är livlig och risken finns att nattsömnen blir lidande.