Hotell med bra snorkel-möjligheter

24 sep. 2011 00:00
Visningar: 4261
Hej!
Letar resa till Egypten nu i början av oktober och har några frågor till er som varit där förut.

Vi vill bo på ett all-inklusiv hotell med 4 eller 5 stjärnor och vi vill ha bra snorkling precis i anslutning till hotellet. Finns det några tips?
Vi har kollat på hotell som: Steigenberger Al Dau Beach, Grand Azure, Cleopatra, Mövenpick, Maritime Jolie mfl (Apollos hotell). Vet ni något om dom?

En annan fråga, kommer det vara lite kallt i vattnet i oktober? Det står att hotellen har uppvärmda pooler från och med oktober...

Tacksam för svar! :-)
Av Annl
24 sep. 2011 09:13
Hej,

För det första; är du verkligen säker på att n vill ha all inclusive? Egyptisk mat är enligt min uppfattning väldigt trist - ungefär som överkokt smaklös svensk 70-talsmat. Vi bodde i Sharme el Sheijk och hade halvpension på ett fyrstjärnigt hotell men käkade alltid ute i stället. I Naama Bay i Sharm finns mängder med roliga och fina restauranger med god mat.

Och sen vad gäller badtemeperaturen så var vi där på ett jullov och då var det inga problem att bada i havet.
Av Krezz
25 sep. 2011 14:17
Hallå! Vill du snorkla direkt från hotellstranden så är Sharm el Sheikh klart mycket bättre än Hurghada. Välj ett hotell som ligger på "The Cliff"/Hadaba så kommer du att kunna välja och vraka bland de rev som kantar denna del av Sharm el Sheikh. Själv reser jag ner til "Reef Oasis Senses" med Apollo den 13/10 och jag lovar att vi kommer inte att frysa i vare sig i havet, i poolerna eller i luften. MVH Sören (Logga in för att se e-postadress) http://www.krezz.se
Av Suspal
27 sep. 2011 19:29
Hej!
Nu är inte jag någon fantast att snorkla men det finns gott om bra snorkelställen i Hurghada. Dom flesta hotell går det bra att snorkla kring. och vattnet i oktober är väldigt behagligt varmt ;) Och ang. hotellen kan jag tyvärr inte svara på eftersom jag själv bor i lägenhet.
Av Hathor
28 sep. 2011 22:11
jag rekommenderar att ni väjer att åka till el gouna där finns de snorkel o dyk möjligheter överallt,eller varför inte marsaalama??
Vattnet härligt i oktober,varför bada i pool när det finn ett så härligt hav..de är ju under ytan man ska vara..
Hurghada en trist håla..jämförelsevis med tex el gouna..där finns ju också en bred stor öppen strand,i hurghada är alla inbyggda vid hotellen..
Tree corner är ett toppenhotell i elgouna,suveräna frukostar..
lycka till
Av Annl
29 sep. 2011 18:11
Citerat från hathor:
jag rekommenderar att ni väjer att åka till el gouna där finns de snorkel o dyk möjligheter överallt,eller varför inte marsaalama??
Vattnet härligt i oktober,varför bada i pool när det finn ett så härligt hav..de är ju under ytan man ska vara..
Hurghada en trist håla..jämförelsevis med tex el gouna..där finns ju också en bred stor öppen strand,i hurghada är alla inbyggda vid hotellen..
Tree corner är ett toppenhotell i elgouna,suveräna frukostar..
lycka till
När vi skulle åka till Egypten och valde mellan att bada i Hurghada och Sharm så var den allmänna meningen, precis som Hathor skriver, att Hurghada var väldigt trist och inget att ha utan att det var Sharm som gällde av de två. Hur de andra ställena som Hathor skriver om är vet jag däremot inte förutom att jag hört gott om dem också.