Hotell i London

Av Rustan
10 nov. 2015 14:10
Visningar: 245
Hej,

Jag skulle vilja kolla om någon har ett bra hotell i London att rekommendera. Gärna bra standard, helst 4-stjärnigt utan att kosta löjligt mycket. Jättetacksam för svar. Hotellet behöver inte ligga supercentralt men närhet till tunnelbana är ett plus. Tack på förhand!
10 nov. 2015 18:31
Corus hotell vid Hyde Park var ett trevligt hotell om man inte får rum vid hissarna. Rummet var fräscht och frukosten bra för att vara England. Nära tunnelbana. Lite dyrt dock. Vi var där på höstlovet så det kanske är billigare vid andra tidpunkter. Cumberland vid Marble Arch är ett kanonhotell. Hade dock inte frukost, men det finns kylskåp och kaffemaskin på rummet så vi fixade lite själva.
Av Cattta
10 nov. 2015 20:39
Hej
det finns inga billiga 4-stjärniga hotell i London...Park Plaza Westminster Bridge London är ett ok 4-stjärnigt hotell...
Mga 4-stjärniga hotell är inte som här hemma utan mkt sämre...
Av Erisod
10 nov. 2015 22:10
Vi bodde på K+K Hotell George som låg ca 200-300 meter från Earls Court tunnelbanestation. Standarden var bra rent och fräscht (om än inte samma design i rummen som vi är vana vid för fyra-stjärnor) men frukostbuffen åh den var SUVERÄN! bland de bättre jag ätit på och det i London (som inte är känd för sina fantastiska frukostar precis) vi stod oss typ nästan till middag på den.

Klart prisvärt när vi bodde där januari 2013 inte billigt men inte snordyrt heller.
10 nov. 2015 22:25
Park Plaza Westminister Bridge bodde i oxå på senast. Ett av de mer prisvärda hotell jag bott på i London. Annars gillar jag ngn av Radissons enheter på centrala lägen.
11 nov. 2015 16:55
Citerat från Rustan:
Hej,

Jag skulle vilja kolla om någon har ett bra hotell i London att rekommendera. Gärna bra standard, helst 4-stjärnigt utan att kosta löjligt mycket. Jättetacksam för svar. Hotellet behöver inte ligga supercentralt men närhet till tunnelbana är ett plus. Tack på förhand!
Fyrstjärnigt utan att kosta löjligt mycket är nog en omöjlighet men det går att hitta bra priser på Hampton by HIlton Waterloo och Novotel Hammersmith för att nämna ett par med nära till tunnelbana och bussar i massor. Det förstnämnda mer centralt med gångavstånd till Covent Garden om man har lite tid. Det sistnämnda bortsett från den fula motorvägsbron i Hammersmith i ett mer levande område kvällstid och med närhet till de mysiga pubarna längs Themsen.
28 jan. 2016 19:57
Hotellstandarden är ju generellt bra mycket lägre i London än i många andra Europeiska länder, och beroende vad man menar med löjligt dyrt så är det sällan billigt med "riktiga" 4-stjärniga hotell i London.

Jag har en favorit, Pullman St Pancras. Jag återkommer alltid dit, nu senast för en vecka sedan, och de gör mig aldrig besviken:

http://www.pullmanhotels.com/gb/hotel-5309-pullman-london-st-pancras/index.shtml

I somras uppmärksammade de min födelsedag och överraskade mig i den underbara frukostmatsalen med sång och tårta med mitt namn på. Nu senast väntade ett brev och en tallrik med blåbär, hallon och franska macarons på rummet när vi kom, bara som en liten "welcome back"-gest.

Kan tillägga att jag alltid bara bokat standardrum, och att det särkerligen finns de som återkommer betydligt mer frekvent än mig, så jag är ingen special-gäst.

De har en underbar service, frukosten är nog en av de bästa jag fått någonstans, och ja, jag kan utan att överdriva alls bara ge mitt bästa omdöme till detta hotell.

Pris för dubbelrum varierar mellan 1700-3500 kr per natt ungefär (gå med i Accor-club gratis så får du oftast rabatt och bättre priser). Ett måste är att boka innan, knallar man in på hotellet går det billigaste rummet på £450 utan avgifter och frukost.