Hotell i Barcelona?

27 okt. 2014 13:19
Visningar: 276
Hej! Jag och mina klasskompisar ska på studentresa sommaren 2015 (7-14 juni) och har i princip bestämt oss för Barcelona då det uppfyller allas olika krav om sol och bad, uteställen, konst, shopping, mat osv. Dock är vi väldigt dåliga på att hitta boende och flyg, så det skulle vi behöva lite hjälp med!

Vi skulle gärna bo på ett hotell som erbjuder frukost, + kanske andra tillfällen för mat, och wifi. Vi skulle även kunna tänka oss att bo i lägenhet om det är nära till matställen/affärer. Vi är 6-8 pers (varav 2 av oss gärna sover i ett eget rum, inget måste dock) men kan tänka oss att dela upp oss lite så länge vi är i samma byggnad!

Eftersom vi är studenter (18-20 år) har vi inte jättemycket pengar, och vill även bo på ett hyfsat tryggt ställe, så det är mest därför vi har lite svårt att hitta boende. Vad skulle ni säga, har ni några tips? :)
27 okt. 2014 20:16
Hej !

Barcelona är en stad som har mycket att erbjuda ! Ett väldigt hektiskt uteliv och mycket kultur främst inom arkitektur .
Jag har bott de 7 senaste månaderna där och rekommendera följande.
Hostelword.com : Portal för hostel, där man kan hitta billiga dorms. Vilket innebär att man delar rum.
Booking.com hotels.com : jag använder alltid booking när jag vill ha privatrum! Dock via deras sista minuten.
Segundamano.com: Spanska blocket, där lanseras väldigt många större lägenheter och dylikt och kan ofta få boende till bra pris.
När det kommer till flyg så använder jag alltid skyscanner.com , detta är som en portal iför olika flygbolag så den jämför prsierna åt en.

När det handlar om trygghet så är sunt förnuft det bästa jag kan tipsa om. Gå ensam ( framförallt med turistdrag) mitt i natten t.ex. runt området " Raval, mörkare områden i Gotico eller born. Är ingen jag rekommenderar om man vill vara på säkraste sidan.
ha koll på tunnelbanor ! ficktjuvar finns !

Hoppas detta var lite till hjälp! lycka till på studenten !
Uppkommer möjlig fundering så pma bara !