Hotel avgift och dylikt

Av Younso
25 maj 2015 00:18
Visningar: 2901
Jag försöker förstå avgifterna som kan tillkomma på ett hotell bokning. Ta tex Greenview Hotel på South Beach, Miami via booking.com och hotels.com. 2 vuxna, 2 barn (10 år, 14 år) + frukost. 29/6-1/7. Avbokningsbar.
Booking.com
2283 kr
Hotels.com
2468 kr
Men på hotels.com står det "Du kommer att ombes att betala följande avgifter vid in- eller utcheckning: Resortavgift: USD 12.00 per boende per natt" som jag inte hittar på booking.com. Har jag missat något eller är det redan inräknat i det totala priset hos booking.com?
25 maj 2015 09:34
Citerat från Younso:
Jag försöker förstå avgifterna som kan tillkomma på ett hotell bokning. Ta tex Greenview Hotel på South Beach, Miami via booking.com och hotels.com. 2 vuxna, 2 barn (10 år, 14 år) + frukost. 29/6-1/7. Avbokningsbar.
Booking.com
2283 kr
Hotels.com
2468 kr
Men på hotels.com står det "Du kommer att ombes att betala följande avgifter vid in- eller utcheckning: Resortavgift: USD 12.00 per boende per natt" som jag inte hittar på booking.com. Har jag missat något eller är det redan inräknat i det totala priset hos booking.com?
Hotels.com tar 2 266.69 SEK sen betalar du resortavgiften på hotellet vilket totalt blir ca. 2468:- (beroende på valutaförändringar, ditt korts valutapåslag och liknande).

Booking.com har en text som lyder
"Barn är välkomna.
Inga extrasängar finns tillgängliga.
Upp till 2 ytterligare äldre barn eller vuxna debiteras USD 20 per natt vid användning av befintliga sängar.
Max. antal extrasängar/babysängar i ett rum är 0.
Tillägg räknas inte in i totalsumman och betalas separat under din vistelse."

Då det bara ryms 4 pers i rum så tolkar jag det som att dessa $80 ska betalas på plats? Söker man på två vuxna får man samma pris så troligen tillkommer alltså $80 för frukosten för barnen. Det står dock inte uttryckligen att det är per person.....

Angående Serviceavgift står det:

Rum US$220
Inklusive Skatt (13%) US$28,60
Inkluderat: Serviceavgift US$24

Så den verkar ingå i priset.
Av Younso
25 maj 2015 10:06
Tack Floridasidan. Glömde säga att jag sökte på 1 rum och oss 4 i 2 st Queen sängar och fick då 2283 kr. Med texten "Upp till 2 ytterligare äldre barn eller vuxna debiteras USD 20 per natt vid användning av befintliga sängar" så tolkar jag det som om vi kom med mer än oss 4 så kostar extra personen $20 per natt.

Men att hotels.com säger att resortavgiften skall betalas plats är jag med på men $12x2nätterx4 personer blir $96 som blir ca 830 kr dvs 2267+830 blir 3097 kr och inte 2468 kr.
25 maj 2015 10:09
Citerat från Younso:
Tack Floridasidan. Glömde säga att jag sökte på 1 rum och oss 4 i 2 st Queen sängar och fick då 2283 kr. Med texten "Upp till 2 ytterligare äldre barn eller vuxna debiteras USD 20 per natt vid användning av befintliga sängar" så tolkar jag det som om vi kom med mer än oss 4 så kostar extra personen $20 per natt.

Men att hotels.com säger att resortavgiften skall betalas plats är jag med på men $12x2nätterx4 personer blir $96 som blir ca 830 kr dvs 2267+830 blir 3097 kr och inte 2468 kr.
Det står att det inte finns extrasängar så det måste vara personer i de befintliga sängarna, man kan tydligen inte bo mer än 4 i ett rum.

Räknade inte själv utan såg bara vad det stod. Resortavgiften är väl per rum, inte per person....
Av Birgere
25 maj 2015 18:49
Det är inte ovanligt att uppgifterna på booking.com o hotels är ofullständiga.
Ett bra sätt att kolla detta är att läsa recensionerna. Både på bokningssidan o tripadvisor. Sådana oplanerade avgifter brukar göra folk riktigt förbannade :-)