Hösten 2015 (resa, leva, jobba?)

18 dec. 2014 17:43
Visningar: 244
Hej!

Har planer på att resa till Australien nästa höst, alltså åka nån gång mellan augusti -oktober och stanna ca 6-12 månader.
Hade tänkt starta i Sydney, men har inte så många planer utöver det, så dyker annan "start-stad" upp som förslag är jag inte omöjlig... :)

Jag är en glad tjej på 20 år (född 94) som älskar att resa!! Har haft planer på att åka iväg ett par gånger men liksom aldrig kommit iväg, men nu finns sparkonto endast för resan och hat bestämt mig för att åka!
Jag är väldigt lättsam och har lätt för att prata och driva samtal. Jobbar nu på ett väldigt turisttätt ställe så träffar dagligen nya människor.
Bor i Stockholm och har alltid gjort, så är väl kanske lite av en storstadstjej? ;) Spenderar dock flertalet timmar i stallet dagligen så är inte rädd för lite smuts eller att ta i!

En stor del i mitt liv är musik, åker på konserter utomlands och älskar atmosfären, så är du musikintresserad är det ju ett plus... :)

Älskar att shoppa och spenderar ofta flera tusen när jag åker till London (varit där 5 ggr i år ;)) och att vara ute och hitta på roliga saker. Alltifrån att gå ut och festa, gå på themeparks och vad man nu kan tänkas göra!? Har sett att man kan bada med hajar i Australien (i en tank) så det är jag med än pepp på ;) och såklart surfa!!
Ska inte ljuga och säga att jag pallar vara igång varje dag i flera månader utan tycker att hemmakvällar då och då är väldigt skönt också :)

Är tyvärr ingen stjärnkock, kan laga enklare maträtter och baka lite smågrejer men inget utöver det "vanliga", så kan inte lova god mat dagligen ;)

Hoppas dock att nån tycker det här låter intressant och hör av sig och att vi kan börja planera en grym resa!
5 jan. 2015 00:08
Hej!!
Jag är en tjej på 19 år som också funderar på att dra någon gång då. Jaha lite om mig då? Jag tog studenten nu i somras, läste vård och omsorg. Skolan är absolut inte min starka sida så läser upp lite betyg nu och jobbar på ett äldreboende sidan om.
Är som du musik intresserad, eller ja jag älskar att sjunga!! gick kör och tog privat lektioner som mindre.

angående resan, jag tänkte vara borta åtminstone fyra månader. Typ åka på obestämd tid? vill inte stressa resan men ändå göra saker 24/7 & hinna med allt jag vill och planerar. Har inte så mycket tankar annars, är öppen för förslag:)
/ Julle
11 mars 2015 10:49
Hej!
Jag är en glad och positiv tjej på 19 år och har också planer på att åka ner till Australien i höst! Har också tänkt att åka till nya Zeeland efter australien. Är ute efter mycket äventyr och upplevelser och hade tänkt att kanske köpa en bil när man kommer dit för att kunna ta sig runt östkusten och stanna precis där man vill.

Så om någon av er fortfarande letar reskompis får ni gärna höra av er! :)