Hört det är farligt i cancon, stämmer det ?

Av Ediith
5 maj 2014 08:35
Visningar: 2968
Hej! Jag och min kille + två till ska åka till cancon i början på nästa år. Men efter vi bokat fick jag höra flera komenterer att det är farligt på gatorna mycket kidnappning mm ? Vilket när jag sökt runt inte kan hitta någon information om.. så när ni har varit i cancon, har ni sätt eller kännt er inte trygga när ni gått runt i staden ?
Tack på förhand !
5 maj 2014 11:59
När du säger "hört flera kommentarer" undrar jag hur många och vem? Folk du känner? Sagt det oberoende av varandra eller i samma samtal i grupp med dig? Man måste vara källkritisk. Om du sedan inte kan läsa om det någonstans på internet, vad drar du då för slutsats?

Jag har själv aldrig varit där men jag tycker det verkar vara många som åker dit och aldrig förr har det framkommit att det skulle vara så farligt med kidnappning av turister o dyl. Jag tror inte heller charterbolagen skulle slussa folk en masse till Cancun om det var så farligt att du skall behöva gå omkring och vara rädd.

Det är farligt på de flesta ställen/städer om man befinner sig i "fel" områden.
Av Kboggio
5 maj 2014 22:33
För det första skulle jag vilja veta om de som säger det ens har varit där. Visst kan det väl förekomma, i landet är det mer förekommande än här då det bor många fler miljoner där. De oroligare områdena i Mexiko är vid gränsen mot Usa. Använd samma sunda förnuft som i Sverige, tro inte på vad folk säger. Som sagt ovan, var källkritisk. Googla istället hur många nöjda turister som varit där och inte blivit kidnappade. Semester är för kort för att oroa sig för diverse saker som skulle kunna hända ;-)
Av Birgere
6 maj 2014 00:12
Avundsjuka människor brukar slänga ur sig en massa skitsnack.
6 maj 2014 10:57
Vet inte om "flera komenterer" kanske har tagit fel på Cancun och klassiska Acapulco som verkligen är på dekis och har stora gängproblem - i sammanhanget?
6 maj 2014 13:24
Citerat från Robbowan:
Vet inte om "flera komenterer" kanske har tagit fel på Cancun och klassiska Acapulco som verkligen är på dekis och har stora gängproblem - i sammanhanget?
Jag tänkte faktiskt också på det, men ville inte gödsla på med att "det är farligt i Acapulco" eftersom jag inte vet. :)
6 maj 2014 15:13
Citerat från Nisse2ears:
Citerat från Robbowan:
Vet inte om "flera komenterer" kanske har tagit fel på Cancun och klassiska Acapulco som verkligen är på dekis och har stora gängproblem - i sammanhanget?
Jag tänkte faktiskt också på det, men ville inte gödsla på med att "det är farligt i Acapulco" eftersom jag inte vet. :)
Det är väl inte riktigt Ciudad Juarez men numera långt från Elvis Fun in Acapulco om jag förstått vänner som jobbat i, eller är ifrån, Mexico rätt. Började så smått redan när de träffades så hårt av orkanen för 15 år sen eller så om jag förstått dem rätt.