Diskussioner: Tips & råd om Burma
Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Södra Burma - någon som har varit där?
Burma
Lillaannaj,
9 okt. 2016
Senaste svar av Jasminphyu12
för 9 år sedan
Jag och min kille funderar på att ta en sväng till Burma i början av februari. Vi tänkte göra en lite ovanlig tur: Börja med några dagar på Ko Phayam eller Ko Chang Noi för att sedan korsa gränsen vid Ranong till Kawthoung och sedan bussa upp mot Yangon (via Myeik, Dawei och Mawlamyine). Efter ...
Visum photo, och taxi vid Yangon airport
Burma
Annchristin9,
22 juni 2016
Senaste svar av Moviaa
för 9 år sedan
Hej,
Fotot som man bifogar ansökan vid e visa, kan man ta en selfie och ladda upp?
Jag hittar ingen info om just fotot.
Jag anländer till Yangon airport vid midnatt (kl 23.45) Finns det taxibilar vid den tiden på dygnet? Läste någonstans att man kunde förbetala taxin vid en disk där. Hotellet ...
Öar i Burma i närheten av Myeik
Burma
Emmziz,
3 sep. 2015
Senaste svar av Viktorerik
för 10 år sedan
Hej!
Jag ska iväg till Asien nu till vintern. Har börjat överväga att ta en sväng inom Burma också. Är därför lite nyfiken på hur öarna nere vid Myeik är? Någon som har varit där? Värt att ta sig dit?
Tacksam för svar
Burma och Thailand
Burma
Pelle77,
27 apr. 2014
Senaste svar av Pelle77
för 12 år sedan
En liten reserapport efter 6 sköna veckor i asien
Tiden snurrar på rätt fort så jag tänkte skriva av mig nu medan jag har resan i någorlunda färskt minne.
Att vi skulle resa längre den här gången än tidigare var klart från början. Jag sa upp mig från mitt jobb och valde att ta en liten ...
Någon som varit i Burma??
Burma
Mette86,
26 okt. 2012
Senaste svar av Timjohansson
för 12 år sedan
Hej!
Funderar på att åka till Burma i vinter. Någon som varit där? Några tips på vart man ska / inte ska åka? Vi är väl ute efter "Thailand för 15 år sedan" om man får uttrycka sig så. Är mest ute efter stränder och öar. Tänker oss att västkusten måsta vara lika fin som i Thailand fast mindre ...