Hjälp med boende 4 pers längs Costa Brava

Av Alexa_b
17 juli 2012 21:23
Visningar: 1587
Hej,

Finns det någon här som semestrat någonstans mellan Girona och Barcelona med sin familj och kan tipsa om bra boende?
Jag letar uthyrning privat och hotell och allt jag kan komma på men hittar just inget lockande för oss. Vet inte vad jag ska söka på...
Vi är 2 vuxna och 2 barn (6 & 11 år) och ska åka på höstlovet, 26 okt - 2 nov.
Vårt flyg går till Girona men vi är lite sugna på att åka en sväng till Barcelona.
Kollar lite lugnare ställen, har fått tips om Tossa de Mar bl.a.
Absolut inga partyställen utan lugna mysiga ställen, gärna nära till stranden.
Kanske är det ganska lugnt överallt den tiden på året?

Tacksam för tips!
Av Jonnyx
20 juli 2012 13:36
Hej,
Jag hoppas ni är medvetna om att den tiden på året är vädret rätt osäkert på den kusten. Har ni otur får ni en veckas skitväder och när jag säger skitväder så menar jag riktigt dåligt väder med storm och ösregn. Ett mycket solsäkrare alternativ på den årstiden är Costa del Sol, det kan regna här med men sällan mer än en halv dag.
Av Alexa_b
22 juli 2012 18:05
Ojdå, nej jag kollade runt lite och hittade inget om så ostadigt väder den tiden på året, så tack för informationen!
Då får vi nog fundera ut något annat.
Det hade varit enkelt att åka iom att vi har direktflyg härifrån stan till Girona och att vi vill åka under skollovet.
Får bli den resan en annan årstid, är det bättre väder där tidigt på våren då, tex påsklovet kring v. 15?
Av Jonnyx
23 juli 2012 15:36
Uppe vid norra delen av medelhavskusten är vädret osäkert alla årstider frånsett sommaren. Så vill ni åka dit och vara säkra på att få bra väder så är det slutet av maj - mitten av september som gäller.
Spanska sydkusten är ett mycket bättre alternativ under höst,vinter vår.
Av Raijak
23 juli 2012 21:34
Nej! Mkt stadigare väder på hösten än på våren!!!! Välj då Sitges; ca 25 minuter från Barcelona söderut-ligger i en bukt---så molnen stannar odtast bakom bergen!! Sitges är en GAY-stad- vilket innebär lugn och ro! Stranden helt underbar; mitti staden. Var där första gången ensam med min dotter då hon var 15..inga problem! Barcelona-bor åker dit på helgerna dvs barnfamiljer etc på stranden! Var där ensam förra sommaren... inga problem! Boende rekommenderar att du bokar på www.bookings.com---finns många billiga fräscha hotell mittemot stranden! Platjador. Ett lugnt hotell precis vid hamnpromenaden. Allt är rent- vattnet underbart! Finns även några sevärda museum. Men; missa inte för all del att strosa runt i gamla stan på en förmiddag---så lugnt! Finns en sk Ibiza-gränd---men; den är snabbt att passera..vik uppåt och till gamla staden! Lycka till! Varit där 6 gånger!
Av Kix
15 feb. 2013 22:33
Här kommer ett annat tips för just höstlovet; vi var på Malta under höstlovet 2012. Varmt, runt 20 grader på dagarna och lika varmt i vattnet (underbart - vi snorklade t.o.m.). Det var inte sol varje dag dock. Mycket kultur, fint och klart vatten och prisvärt, tyckte vi.
Av Alexa_b
16 feb. 2013 10:39
Citerat från kix:
Här kommer ett annat tips för just höstlovet; vi var på Malta under höstlovet 2012. Varmt, runt 20 grader på dagarna och lika varmt i vattnet (underbart - vi snorklade t.o.m.). Det var inte sol varje dag dock. Mycket kultur, fint och klart vatten och prisvärt, tyckte vi.
Aha, tack för tipset!
Nu blev det Barcelona/Girona i vår istället för oss, så kanske kollar vi på Malta till nästa höstlov då.
16 feb. 2013 11:32
Jag skriver under på Malta!
Nu går ju tyvärr inga direkt från Skellefteå dit, men det kan vara värt att kolla andra vägar att ta sig dit.

Ha det så bra i Barcelona nu istället :)