Hjälp med bilhyra

26 nov. 2015 17:05
Visningar: 63
Om man hyr en bil via Hertz hemsida finns det ju information om LIS, Hyrestillägg, CUSTOMER FACILITY CHARGE, Skatt, Platsavgift, VEHICLE LICENSING COST RECOVERY, Energy Surcharge, Självriskeliminering som skulle räcka för en hel roman! Ingår allt vi behöver eller behöver man teckna något annat? Vi är en familj om 4 pers som skall hyra för 18 dagar i Florida. Har läst på alla trådar och som jag tolkar det så bör det finnas en maxgräns för vägtullar om man använder hertz variant, stämmer det? Jag tycker det verkar krångligt att hålla på med olika egna lösningar....
Av Birgere
26 nov. 2015 23:53
1. nej
2. maxgräns för adm avgiften, sedan betalar du naturligtvis för tullarna utöver detta.
27 nov. 2015 07:09
Tack Birgere, då tolkar jag det som att allt vi behöver i försäkringsväg ingår.
Kan man stanna vid vägtullarna och betala kontant? Slipper man då all administrativ kostnad?
27 nov. 2015 09:12
Citerat från Klarabellan:
Tack Birgere, då tolkar jag det som att allt vi behöver i försäkringsväg ingår.
Kan man stanna vid vägtullarna och betala kontant? Slipper man då all administrativ kostnad?
Här ser du Hertz avgifter angående vägtullar. https://www.sunpass.com/rentalcar Max. $24,75/ 30 dagars period plus tullar.

Hyr Du som svensk (anger det vid bokning) ska de vanliga försäkringarna och alla obligatoriska avgifter ingå, sen kan man aldrig svara på vad just du behöver eller vill ha, vissa försäkringar som inte alla behöver, assistans, GPS, satellitradio.....

Man kan inte betala kontant överallt. Använder Du inte Hartz vägtullslösning (köper egen SunPass, undviker betalvägar, bara kör där du kan betala kontant och gör så) så betalar du så klart ingenting för den men använder du den ens en enda gång (räcker att du råkar köra i fel fil där man inte kan betala kontant) så får du betala för hela hyresperioden ($24,75).