Hjälp,allt blev fel med internetbokning av flyg,,,

21 okt. 2015 00:39
Visningar: 667
Vi är fyra vänner som skall flyga till Bangkok i vinter. Hittade jättebra flyg vad gällde tiden och pris,tyvärr var det inte jag som bokade via internet,utan en av mina vänner som är en van thailandsresenär.
Destinationen var rätt,men helt fel flygbolag, och helt andra tider blev det när allt var godkänt och betalt..Naturligtvis måste man kolla sådant väldigt noggrant
innan man godkänner,men tyvärr så blev det slarvigt här.
Blev uppringd av vännen 30minuter efter bokningen,och blev naturligtvis upprörd av att han hade bokat ett helt annat flyg än det vi kommit överens om. Ringde ticket med en gång,som tyvärr bara kunde boka om oss till rätt flyg för en kostnad av 8000kr,2000kr per person,suck,,,,,

Nå väl,försökt svälja min förtret med felaktigt och dyrare flyg,men så kommer ännu ett misstag när jag får min biljett några dagar senare.
Åker med tre män och jag är kvinna,men av bara farten antagligen så står jag som herr på biljetten,och jag är kvinna.

Ringt Ticket som inte tror det skall vara några problem,men även China airlines som menar på att jag absolut måste ändra biljetten till fru/fröken till en kkostnad av 2000-4000.
Hade jag inte haft min blygsamma ekonomi,så hade jag tagit det säkra före det osäkra och ändrat på min biljett,men det skulle kosta lika mycket som min vistelse i Thailand i en månad,,,,,,,,,,,,,,,kör budgetsemester och tänkt vara borta tre månader.

Någon som råkat ut för samma,eller med säkerhet vet vad som gäller???
21 okt. 2015 20:34
Skojar du?! Det är absolut inga problem! Det har ingen betydelse överhuvudtaget! Kön kan alltid ändras i checkin-systemet, ibland kan man även ändra titel (dvs Mr/Mrs/Dr), men det är totalt irrelevant.
25 okt. 2015 19:17
Tack för svaret,nu blev jag lite lugnare,och jag hoppas att du har rätt.
Blev lite orolig när jag ringde och talade med China Air,och de genast ville att jag skulle ändra biljetten till en kostnad på 2000kronor,,,,,.
Är möjligt att vissa flygbolaolag som har lågprisprofil ser sin chans att få in extrapengar genom små misstag vid bokningen.
Har hört med fler,och ingen tror att det skall vara något problem.
Av Ds01
27 okt. 2017 18:21
Hej, undra om det gick bra för dig med denna flyget? Det har hänt samman sak med mig och det är SAS och air china som jag ska åka. Så jag är liten oroligt om de kommer släpper in mig.