Hinner vi ta flighten till Langkawi?

5 apr. 2015 11:00
Visningar: 206
Vi landar på KLIA kl 17.25 den 10 november med Turkish Airlines. Vill ta flyget vidare till Langkawi som lyfter 19.30 med AirAsia, men undrar om detta är rimligt att anta att vi hinner med?
Av Sierra
5 apr. 2015 13:47
Om Turkish är i tid skall det fungera. AirAsia flyger från KLIA2 och stänger checkin 18:45. .

Själv skulle jag välja att flyga med Malaysia Airlines i stället för AirAsia? De har en flight som avgår KLIA 20:05. Priset blir i princip detsamma om du räknar in bagagekostnaden om du flyger med AirAsia. Turkish kommer in till Satellite Terminal och MAS flyger från Main Terminal. Mellan dessa terminaler går ett Aerotrain var 2,5:e min och det tar knappt 2,5 min mellan terminalerna.
http://www.malaysiaairlines.com/my/en.html
5 apr. 2015 15:36
Kollade upp priserna för de aktuella datumen och tiderna, och Malaysia Airlines känns ju bättre faktiskt. Kostar runt 400 kr mer totalt, men smidigare när gäller terminalerna och att bagaget ingår, tycker AirAsia är lite krångliga att boka med när det gäller alla add-ons osv. Tror vi bokar med Malaysia istället, och då den där flighten som går 20:05. Tack för tipset Sierra!
7 maj 2015 07:29
Nu Sierra har jag bokat inrikesflyget mellan Kuala Lumpur och Langkawi. Har haft biljetterna på prisbevakning på Skyscanner i flera veckor men det har inte hänt så mycket.

Fick ett pris via Supersavertravel på strax under 2000 kr, men tänkte att jag skulle kolla Malaysia Airlines egen hemsida också för säkerhets skull. Bokade direkt via dom och hela kalaset gick på under 1400 kr. Alltså 600 kr mindre än via resesökmotor. Hur bra som helst, och känns mycket mycket bättre att flyga med MH än med AirAsia, så TACK till dig!