Hawaii med 10-11 månaders barn

Av Frauo
15 jan. 2016 09:04
Visningar: 199
Vi ska åka till Hawaii ca 3 veckor någon gång april/maj. Vår plan är att flyga först till San Fransisco 2 dagar sedan vidare till Oahu eller Maui, och vara på varje ö ca 1 vecka. Ni med erfarenhet, är detta ett bra upplägg? Andra öar som passar bättre? Någon som rest till Hawaii och köpt vagn på plats? Tar tacksamt emot tips och trix. Gärna tips på bra och prisvärt boende :-)
Av Hawaii
15 jan. 2016 09:17
Maui, som alla öarna, är mycket vacker men på många sätt är Oahu och Maui de 2 öarna som mest liknar varandra,och definitivt när det gäller mass invandringen av turister. Kauai och Hawai'i (Big Island) tycker jag är bättre kompliment till Oahu. Rent naturmässigt sett får man nog säga att Kauai är den vackrare av de 2 öarna men Big Island är enormt mycket större och har mycket mer att erbjuda. Och har givetvis mycket vacker natur också! Med 2 veckor hade jag nog tagit 5 dagar på Oahu och resten på Big Island, varav ett par dagar på Hilo sidan och resten på Kona sidan.
Ang. boende - finns MASSOR. Bäst att kolla via Google t.ex. Jag kommenterar gärna ang. läge på något som verkar intressant.
Har tyvärr ingen aning ang. vagn!
Av Hawaii
15 jan. 2016 15:05
Har ett litet tillägg ang. boende i Waikiki Beach. Pacific Beach Hotel är ett äldre, och ganska stort, hotell, som ligger precis över Kalakaua Avenue från stranden och är ganska säkert det billigaste hotellet där med ett sådant utmärkt läge. Räkna med ung. $200 per natt. Du kan nog hitta något billigare i Waikiki Beach men hamnar då i någon tråkig sidogata 3-4 kvarter från stranden.