Hästtjej som vill hänga med till Nya Zeeland?

Av Frikaa
12 juli 2015 22:42
Visningar: 192
Glad tjej på snart 21 som planerar att sticka till nya Zeeland i höst i ett par månader, främst för att wwoof'a på hästfarmar men också resa runt lite, kanske Australien en månad "påväg hem", beror på budget! Om det finns nån hästintresserad som vill hänga på hela eller delar av resan så hör av er! :)
15 juli 2015 22:46
Hej !
Jag funderar på att åka till New Zealand eller Australien i höst.
Vill testa lite olika jobb. Men vill gärna jobba på en gård, helst en
Hästgård. När i höst har du tänkt att åka ? :)
Kul om vi kanske kunde jobba ett tag ihop.
// Sandra
16 juli 2015 09:18
Hej! Jag är också inne på att wwoofa på hästgård eller annan farm där det finns möjlighet till att rida.
Har planer på att åka i okt-dec :). Tänker mig att wwoofa första månaden att äventyra andra.
Av Frikaa
16 juli 2015 11:42
Hej Sandra och Lisa!

Skulle ju vara superkul med sällskap, även om det inte blir hela resan! Jag hade tänkt att vara borta i ett halvår och kommer därför vänta med att åka tills november för att kunna tjäna ihop så mycket pengar som möjligt :)
16 juli 2015 21:11
Okej jag förstår. Hade egentligen också velat åka senare men måste vara tillbaka till skolan börjar igen :/
Hade du tänkt gå via wwoof eller söka gårdar på egen hand? :)
5 aug. 2015 10:46
Hej! Låter som vi är inne på samma spår men jag har inte hittat nån att åka med. Jag vill gärna jobba på en hästgård och sedan resa runt lite i Nz och sen kanske åka någon månad till Australien. Skulle va sjukt kul om man var ett gäng som reser tillsammans!
16 aug. 2015 13:13
Hej! Felicia heter jag, nybliven 24-åring! Jag är också sugen på att jobba på främst hästfarm i nya zeeland i höst/vinter samt resa runt lite om plånboken tillåter! Skulle vara superkul med sällskap! Har egen häst här hemma men har alltid velat testa på ranchlivet på riktigt!
Av Frikaa
2 sep. 2015 20:43
Hej tjejer! Kul att så många går i resplaner! Nu har det hänt lite sen jag skrev sist, har redan bokat in mig på två gårdar och väntar på datum från två till :) Jag kommer resa ner i November, antagligen i mitten eller slutet och planerar att stanna minst till april :) Om det är någon som är sugen på att haka på delar av resan, jobba tillsammans någonstans, dela flyg ner eller haka på i februari när jag planerar att ta en paus från jobb och resa runt i landet så är ni MER än välkomna att höra av er!

Kram på er
2 sep. 2015 21:59
Vad kul! Jag tänkte boka flyget i veckan för mitten av November och skulle va kul att åka ner tillsammans! Jag har kollat runt lite på hästgårdar men tycker att det är svårt att hitta nåt. Vilka gårdar har du tittat på? Har ni tjejer Facebook så skulle vi kunna höras mer!
Av Frikaa
2 sep. 2015 22:28
Absolut, Erika lundqvist heter jag på Facebook, typ en orange/gul bild haha, du kommer förstå om du ser den ;) Ja det är ju en lång resa ner så skulle va härligt med sällskap :) kollat runt på wwoof och hittat ett par som jag tycker låter bra :)
25 sep. 2015 11:54
Hej resglada tjejer! Jag är en 21 åring från Gotland som åker till Nya Zeeland i slutet av oktober. Tänkte börja med att resa runt på nordön men kommer nog vilja jobba sen också. Det här med att wwoofa lät ju inte helt fel och rider jag med, så hästfarm ligger definitivt i toppen! Första gången jag reser själv och har inte planerat så mycket än. Men ni får gärna lägga till mig på Facebook så kan vi höras ifall vägar kan korsas. Matilda Fahlén heter jag och har rött hår på profilbilden! :)
3 okt. 2015 14:31
Hej! Jag kommer nog åka ner i januari, och funderar på jobba några månader på hästgård/gårdar först sen resa runt i landet. Någon annan som ska ner då? :) Vore jättekul med sällskap!
Av Frikaa
3 okt. 2015 23:16
10 November åker jag ner!! Har bokat 4 gårdar via wwoof mellan 10 november - 11 februari, så om någon är nere där under den tiden och kanske får möjlighet att komma till samma gård så skulle ju det vara riktigt kul! :) efter det tänkte jag resa runt ett tag! Hör av er tjejer!! :D