Har du flygit med Norwegen till Thailand?

Av Micke23
1 dec. 2014 18:53
Visningar: 772
Skulle vilja ha reda på om det är bra eller inte! Ska man ta Thai istället?
Av Bibby
1 dec. 2014 19:13
Beror väl på dina förväntningar och vad du vill betala för samt var du bor i landet Sverige.

Betänk att det är ett lågprisbolag där du får betala för allt extra.

På Thai så ingår en del men vad jag hört ibland en mycket trött besättning.

Vill du ha lite klass så hade jag bokat Qatar som dessutom är billiga.

Emirates lär vara bra också, de är pigga på matchning av bonuskort dessutom med vad allt det innebär, ifall du har det.

Finnair är snabba för att ha byte, ska gå ner till 35 min i connection time nu. Ganska billiga.
2 dec. 2014 00:15
Emirates är super! Qatar är också mycket bra. Thai har jag inte åkt med på 18 år - då var de bra, men jag har hört att de är mer som SAS nu. Funderar själv på att ta Norweigan på hemresan i år, men då vill jag hitta en resa för halva priset jämfört med Emirates för att det ska kännas värt det.
2 dec. 2014 23:42
Jag testade Norwegian till Bangkok förra året, helt ok. Har även flugit Turkish och Singapore samt Quatar. Alla bra. Åker i januari och denna gång med Etihad. Ny erfarenhet men anses vara ett bra bolag. Thai har jag aldrig testat.
Av Linb
7 dec. 2014 04:41
Vi flög med Norweigan Arlanda-Bangkok i oktober och var inga som helst problem!
Av Toande
7 dec. 2014 08:59
thai åkte vi med i mars hur bra som helst o bra personal , vill man inte vänta på sin dricka så går man bak o ber om de i stället , mycke snabbare o skönt sträcka på benen
Av Mehe
7 dec. 2014 09:49
Dom är väl bra så länge deras flygplan håller ihop och det inte blir några förseningar på vägen. För du har noll rättigheter till både mat, husrum, kompensation när du flyger med dem och det uppstår en ev. försening. Samt att det tar extra betalt för mat ombord, bagage etc.

Deras priser är trots allt ovan inte mycket biligare alla gånger jämnfört mot Thai eller liknande. Du får vad du betalar för mer eller mindre. Att välja bolag som Qatar, Emirates etc är ju självklart ett bättre alternativ om man vill spara pengar då dessa är billigare än Thai. Men sedan gäller det även att sätta pris på sin tid, att vänta 8-12h i Doha eller Dubai på en bkk connection för att spara in någon tusenlapp eller två i slutändan är för mig inte värt den väntan.

Men hursom, personligen flyger jag aldrig med Norwegian, oavsett vart jag ska.
Av Linb
8 dec. 2014 11:10
När vi åkte fick vi betala 2700 kr för en enkelbiljett till Bangkok direktflyg med Norweigan och då var Thai och övriga bolag dubbelt så dyra. Vi åkte dreamliner planet eller vad det heter och det var toppfräscht med tv och hur många filmer och serier som helst att välja på. Men det är sant att man får lägga till för mat osv och har man inte en begränsad budget kan det ju självklart vara värt att välja ett annat mer pålitligt bolag. Vi var oroliga över att flyga med Norweigan på grund av alla klagomål men blev väldigt positivt överraskade!
Av Raalle
11 dec. 2014 17:40
Jag åkte ner 7/12 med Norwegian direktflyg, åkte Premium och det kan jag rekommendera..vet inte hur det va i andra delen men tycker över lag att Norwegian är bra! har inte åkt med Thai så kan inte jämföra tyvärr!
Av Alicee
19 dec. 2014 03:53
Åkte direktflyg från Arlanda nu för två veckor sedan, gick utmärkt. Det enda jag kunde anmärka på var att det var väldigt kallt på planet? Men tycker fortfarande inte det var samma klass som Thai airways som jag flög med 2010. Godare mat, bättre standard osv. Vet inte hur de är nu dock.

Men hade definitivt kunnat flyga Norwiegan igen!
21 dec. 2014 12:32
Tyckte det gick super. Bokade ingen mat eller så och betalade ca 4000 ToR.