Har du bott på charterhotell för vuxna?

Av Ellinor
19 feb. 2010 11:24
Visningar: 742
Hej!
Jag sitter just nu med en artikel om charterbolagens vuxna hotellkoncept för de som reser utan barn och inte uppskattar stojjiga barn vid poolen.
Exempel på sådana är Vings Sunprime Resorts, Apollos Duo eller Fritidsresors Blue Unique/Couples.

Nu är jag nyfiken på om någon av er har provat den här typen av charterhotell och vad ni isåfall tyckte om det?
Lägg gärna några rader här och berätta om era uppleveser, vad ni gillade eller vad som var mindre bra.
Och ni som inte provat, skulle ni kunna tänka er att välja att semestra på ett hotell bara för vuxna?

Vänliga hälsningar,
Ellinor Thunberg
Webbredaktör
19 feb. 2010 12:30
Vi åker inte så ofta på charter. Men någon gång ibland kan det vara skönt att köpa det där paketet där man inte behöver jobba så mycket själv på det. Och vi, som inte har några barn, kan mycket väl tänka oss att välja denna typ av boende. Däremot har jag läst någonstans om några som blivit missnöjda p g a annan researrangör som INTE hade samma concept. Så det var barn där iaf, men annan nationalitet!
Av Ellinor
19 feb. 2010 13:11
Oj, det låter ju lite konstigt att olika arrangörer till samma hotell kan ha olika koncept. Då får man ju ändå "barnsemestern" på köpet, fast man valt bort den...
Hotellkoncepten för vuxna verkar helt klart vara på frammarsch i alla fall och det verkar finnas en stor efterfrågan!

Någon annan som har några erfarenheter?
Av Tj
19 feb. 2010 14:34
Undrar om det finns charterhotell utan gnälliga äldre att boka : ) ?
Av Ellinor
19 feb. 2010 14:50
Haha, vem vet vad som är nästa koncept? ;) Om inte annat så vet jag att exempelvis att Ving har något de kallar Young Selection – speciellt riktat mot ungdomar som vill sola, bada och ha kul!
Av Federim
20 feb. 2010 12:39
Hej
Min man och jag tycker inte alls om barn och åker aldrig dit vi vet att det kryllar av dom. September 2008 bokade en resa med ving via resia till grekland, Bokade på ett 5 stjärnigt hotel där vi lovades slippa barn, betalade 13000kr för en vecka. Och inte slapp vi barnen, 2 danska barnfamiljer bodde dörr i dörr med oss, deras barn va överallt, högljuda och jobbiga alla timmar på dygnet. Vi va inte alls nöjda.
20 feb. 2010 12:58
Ska bli intressant att läsa din artikel. Personligen ser jag fram emot barnfria flygresor. Fylleresenärer blir ju avpolleterade illa kvickt, men ett gallskrikande bajsluktande spädbarn som kräks är helt ok, liksom äldre barn som sparkar på stolsryggen, stojar och kinkar. Jag har inget emot barn, men de är ... barn. Varför inte speciella avdelningar på planet, ungefär som de som finns på tågen, för barnfamiljer? En liten lekavdelning kunde väl resebolagen kosta på sig? Det är ju urjobbigt att sitta stilla så länge för ett barn, och på långresorna blir det en pina för alla, barn som vuxna.
Av Tj
20 feb. 2010 15:23
I 99 % av fallen är det föräldrarnas fel att det är gnälligt o jävligt på planen....skulle själv aldrig tillåta mina att föra liv....
Tycker de flesta är ganska gnälliga på planen.....de gnäller på en stackars unge som har ont i öronen men kan själva springa o pissa femtioelva ggr på en 3 timmars resa....vem är jobbigast....gapig unge ...eller fet o pissnödig kärring/gubbe som blockerar allt i sin väg : )
20 feb. 2010 19:20
Håller med TJ angående flygresor med barn.

Mina barn är så gott som alltid med då jag reser och det är inga problem.
Visst kan det tröttna och tycka att det är tråkigt emellanåt, men de gäller att
motivera dem med målarböcker, tidningar, spela spel eller lyssna på musik.

Är föräldrarna lugna och inte stressar gör också mycket. Tänk så många gånger
man ser föräldrar som skriker, gapar och är allmänt frustrerade över sina barn
redan vid incheckningen. Då vet man hur det slutar....

Sen kan jag förstå att om man inte reser med barn så vill man ha lugn och ro på
sitt hotell. Frågan är ju bara vad som stör mest, småbarn eller ett gäng ungdomar
som festar och stör hela nätterna igenom?

// Jenny
21 feb. 2010 10:32
Vi kollar om det finns särskild barnpool,
då undviker vi det hotellet,
det blir iallafall inte så många barn om det bara finns "vuxenpool"
Av Charina
21 feb. 2010 11:14
Jag, personligen, letar alltid hotell helt utan pool o vid klapperstenstrand just för att få slippa ungar.
Av Sanoj80
21 feb. 2010 13:23
Citerat från tj:
I 99 % av fallen är det föräldrarnas fel att det är gnälligt o jävligt på planen....skulle själv aldrig tillåta mina att föra liv....
Tycker de flesta är ganska gnälliga på planen.....de gnäller på en stackars unge som har ont i öronen men kan själva springa o pissa femtioelva ggr på en 3 timmars resa....vem är jobbigast....gapig unge ...eller fet o pissnödig kärring/gubbe som blockerar allt i sin väg : )
Ibland, men inte till 99%, beror det på föräldrarna hur barnen uppför sig, finns ju en del föräldrar som kapitulerat från föräldraskapet, men långt ifrån alla. Men barn är barn och har lika stor rätt att resa precis som "feta kärringar och gubbar" som av vissa orsaker kanske behöver gå på toaletten ofta. Ett råd om man inte tål varken det ena eller andra är att stanna hemma. /Sanoj
21 feb. 2010 21:32
men ändå - en gormade överförfriskad vuxen har man ju läst om att det blivit avpolleterade. Ett gallskrivande barn däremot, det får man bara stå ut med. Men bägge är ju lika störande. Tycker resebolagen borde tänka till där litet. Och de föräldrar som inte klarar av sina barn skulle ju få sig en tankeställare - om de inte tror sig klara av situationen får de väl stanna hemma tills de klarar av att resa. Tycker för övrigt att det gäller alla generationer.
21 feb. 2010 23:30
Jag o sambon var i Augusti förra året i Kemer på ett mindre blue couples hotell. Var mitt förslag att vi skulle ta det för att få lugn o ro när ändå inte barnet skulle komma med (5åring). Sambon min tyckte först att det spelade väl ingen större roll om det fanns barn eller inte men efter resan så tyckte vi båda två att gud vad skönt o lugnt det var utan en massa barn vid poolen. Orden - lugn & ro fick en helt annan betydelse =).

Så jag rekomenderar det starkt om du vill ha det lugnt och reser utan barn.