Handbagage backpacker

26 nov. 2015 00:04
Visningar: 1625
Hej, en liten fundering. Vad kan man ha som handbagage när man ska backpacka? Tänkte, stora väskan kmr man ju att checka in så vart ska man ha liksom pass å sånna saker medan på flygplatsen etc? Och en väska kan ju vara bra att ha på t.ex. utflykter eller nåt? Hur har ni andra gjort? Något tips på nån bra väska, eller är det bara osmidigt att gå runt med två när man ska flyga?

TACKSAM FÖR SVAAR
Av Birgere
26 nov. 2015 11:39
Fundera på en duffel bag.
Dom bättre kan du bära både i handtag, axelrem o på ryggen och dom väger ingenting.
Du bör inte ha värdesaker (pass, pengar, biljetter) på ryggen när du befinner dig på tex en flygplats eller i andra folksamlingar.
Av Hille2
26 nov. 2015 11:58
Jag brukar alltid ha min lilla ryggsäck framtill och inte på ryggen :)
Av Isglass
26 nov. 2015 16:08
Liten vanlig ryggsäck fungerar bra. Ha den på magen med alla värdesaker som föregående talare skrev.
Av Bibby
26 nov. 2015 17:14
Håller med föregående skribenter, en ryggsäck du känner dig bekväm med.

Håller inte med föregående skribenter, ha ryggsäcken på ryggen, det finns en anledning till att det heter just ryggsäck. Jag tycker det ser töntigt ut när folk har ryggsäcken på magen, då är det väl en magsäck?

Värdesakerna ska du ha i framfickor och pengabälten innanför byxorna, inte i nån väska, oavsett var du har den.
Av Hille2
26 nov. 2015 17:26
Nja...jag föredrar att ha lilla ryggsäcken framtill...blir så jobbigt om jag ska ha BÅDE den och den stora ryggsäcken på ryggen samtidigt ;)

Kanske jag får ta och döpa om den till magsäck...
Av Bibby
26 nov. 2015 18:46
Möjligen kan det vara praktiskt att ha den på magen om man samtidigt har en större på ryggen men nu var ju frågan vad hon skulle ha för väska på flygplatsen och vid utflykter.

Förutom töntigheten så anser jag att det även är en säkerhetsrisk då man skriker ut att man är en turist. Ett av de bästa och frekventa råden när man läser om säkerhetsläget på olika ställen är att försöka smälta in, och det gör man INTE med en ryggsäck på magen.
Finns väl ingen som har en ryggsäck på magen här hemma när ni åker buss, spårvagn, tunnelbana eller går ute på stan? Om ni ser nån så är jag säker på att ni tänker "turist" då, är mest japaner/kineser jag har sett här i Sverige
Varför ska man ha det på en flygplats, de är kanske inte 100% säkra men inte långt ifrån, hur många har blivit rånade där?
Av Toande
26 nov. 2015 22:49
ryggsäck på ryggen o pass o pengar på annat sätt , ryggan e även bra ha handduken i sen när du ska på stranden
26 nov. 2015 23:53
jamen precis, det är ju just de dära med att man i sådanna fall får gå runt med en ryggsäck på magen så länge man tar sig till flyg osv. För man vill ju ändå ha lite saker med sig i sitt handbagage, därför känns en väska bra att ha men samtidigt jobbigt att släpa runt på två väskor just vid restillfällena, klart jag måste ha en rygga eller liknanade på dagarna vid utflykter m.m

Tack för era svar iaf :)
Av Zxcvbn
27 nov. 2015 15:44
Som redan nämnts, stora ryggan på ryggen liten rygga framtill. Just hemkommen från 3 veckors resande i Thailand med ryggsäckarna som Jag beskrev.
Av Erik777
8 sep. 2018 00:00
Citerat från Bibby:
Möjligen kan det vara praktiskt att ha den på magen om man samtidigt har en större på ryggen men nu var ju frågan vad hon skulle ha för väska på flygplatsen och vid utflykter.

Förutom töntigheten så anser jag att det även är en säkerhetsrisk då man skriker ut att man är en turist. Ett av de bästa och frekventa råden när man läser om säkerhetsläget på olika ställen är att försöka smälta in, och det gör man INTE med en ryggsäck på magen.
Finns väl ingen som har en ryggsäck på magen här hemma när ni åker buss, spårvagn, tunnelbana eller går ute på stan? Om ni ser nån så är jag säker på att ni tänker "turist" då, är mest japaner/kineser jag har sett här i Sverige
Varför ska man ha det på en flygplats, de är kanske inte 100% säkra men inte långt ifrån, hur många har blivit rånade där?
Inte vet jag om det är det bästa sättet, men jag brukar alltid förvara kamera och andra mer värdefulla saker i en plastpåse från det lokala snabbköpet. Lite security by obscurity.