Gruppresa till Kina, en vecka i höst

1 juli 2014 12:09
Visningar: 345
Jag funderar på att åka på en färdig gruppresa till Kina i höst, troligtvis oktober. Det jag tittat mest på är Svensk-Kinesiska Resebyrån som bland annat har en resa till Peking som är på åtta dagar.

Jag kommer då åka själv (så ensam man nu är på en gruppresa) men undrar över ifall det är någon mer som går i såna här funderingar? Jag mailade resebyrån och hörde att de flesta på resorna är 55+, och jag som fyller 25 framåt hösten tänker att det kanske vore roligt med någon i min egen ålder, gärna tjej.

Så... någon som vill hänga med till Peking? :)
1 juli 2014 16:17
Hej!
En vecka i Kina, jag tror själv att åker man så långt till så stort och fint land så ska man stanna minst 2 veckor.
1 juli 2014 16:55
Javisst skulle det vara det optimala! I Kina verkar det finnas hur mycket som helst att se :)
Dock så känner jag att jag inte vill vara borta för länge då det är första gången jag ska resa utan någon jag känner, samt att jag inte kan vara borta längre tid från jobbet för då räcker inte mina semesterdagar till. Så jag tänker att det är det här eller inget, och känner jag att jag vill ha mer av Kina så finns det förstås inget som hindrar mig från att åka tillbaka senare :)
1 juli 2014 18:19
Då förstår jag, lycka till och ha det kul där :)
1 juli 2014 21:06
Tack så mycket! Ska bara samla mod till mig och verkligen bestämma mig, men som det ser ut nu så lutar det åt att det blir av :)
2 juli 2014 01:11
Jag tror att du ska våga, jag har själv rest några gånger själv, och fick sällskap där jag åkte.... Det brukar inte vara nån fara
17 juli 2014 16:41
När hade du tänkt dig och vad kostar det ? Jag är 26 år o bor i Linköping , ledig 19 sept - 12 okt .
17 juli 2014 22:52
Vilken otur att du inte är ledig ett par dagar till :/ Resan jag tittar på nu är 7-16 oktober och går till Peking och Xian.
23 juli 2014 16:21
Nu har jag bokat resa och det blir en 10-dagars till Peking och Xian i oktober med Svensk-kinesiska resebyrån. Wohoo!
14 aug. 2014 20:30
Tja!

Vi är två killar som är födda -95 dvs. vi är 19 år. Vi hade tänkt resa som backpackers i Kina till höst, ca 2-3 månader. Min föräldrar är ursprungligen från Kina. Vi kanske är för unga hehe, annars hade det varit jätteroligt och har lite mer folk ifrån Sverige med oss på vår resa. Delvis blir det säkrare och roligare :)
28 okt. 2014 21:40
Hej Maria

Jag är nyfiken på att höra om det var en resa där de flesta var 55+ ? Mina fördomar, och en del fakta, säger mig att svenska gruppresor på vinterhalvåret mest lockar äldre.
29 okt. 2014 10:54
Hej! Ja, det stämmer. Vi var totalt 21 personer där jag var yngst, det var ett par i 35-årsåldern och resten var runt 50 och uppåt.

Men jag hade en riktig toppenresa och vilka åldrar de andra resenärerna var i spelade ingen större roll för mig, alla var väldigt trevliga :)