Grekland, Mythos - Dykning?

Av Emh87
18 aug. 2014 19:26
Visningar: 587
Hej!

Såg någon äldre tråd om ämnet, men jag tänkte kolla om någon har ny info.

Ska på släktresa till Rhodos (Hotell Mythos Beach, Rhodos) sista veckan i september. Undrar om det erbjuds dykning i närområdet eller om det är att ta sig till Rhodos stad som gäller och reka där?

Alltid gött att ta sig ett dyk...
6 sep. 2014 13:04
Hej!

Mythos beach var ett jättebra val - jättelångsandstrand inte långt ifrån öns viktigaste sevärdigheter.
Tips: Missa inte besöka grannstränderna Tsambika och Traganou (strandgrotorna).

Dykcentrumet h2o Rhodos ligger vid Anthony Quinn Bay femton minuters bilfärd ifrån Mythos Beach. Det skall bli mig till stort nöje att få dyka med Er och även vissa rund området.

Dyker både från stranden och från båt och erbjuder dyk på alla nivåer.

Kontakta mig i förväg så att jag kan (enligt önskemål och dykförmåga ) planera riktigt bra dyk-schema.

Michael

+30 6972089306
(Logga in för att se e-postadress)
Av Emh87
8 sep. 2014 19:21
Tack för ditt svar.

Så vart håller ni hus?? Inte Rhodos stad?
Pris för ett dyk där man lånar full utrustning?
PM gärna om du inte vill outa allt.

Tack!
11 sep. 2014 09:07
Anthony Quinn Bay ligger femton minuters bilfärd ifrån Rhodos stan i öns östra sidan. Ingen sandstrand men otroligt vacker natur både på torr land och under vattnet. Anthony Quinn Bay är tillsammans med grannviken Ladiko (ett hundra stegs avtånd ifrån varandra) öns bästa dyk- och snorkelingsställen.
Dyk-priserna varierar beroende på dyknivå (dykcertifikat) och dyktema (grotta, wall osv). Utrustningen ingår i sin helhet utan extra kostnad.
Nya dykare (nybörjare) genomgår undervissning och dyker ifrån stranden. Dykfoton kostar inte ett öre extra.

Michael