Gran Canaria med släkten, vilket resmål där är bäst lämpat?? Tacksam för tips!!

Av Majsmos
11 mars 2007 19:35
Visningar: 8700
Hej! Mamma fyller 60 år och vi tänkte åka till kanarieöarna och fira henne. Det blir i december över nyår.
Har läst om playa des ingles, puerto rico, san agustin osv...
Vi kommer vara cirka 12 vuxna o 2 små barn. Är det någon som kan tipsa oss om vart vi bäst hör hemma? Tror att playa des ingles är lite för party o livligt.
11 mars 2007 21:08
Satsa på Puerto Rico, där finns det en fin liten strand och massor av bra hotell,samt köpcenter och restauranger. Puerto Rico har också oftast det bästa vädret. Det finns bra bussförbindelser om man bor lite ovanför dalen, vilket kanske är att föredra.
Av Majsmos
12 mars 2007 20:29
Ok puerto rico...Tack för tipset!
14 mars 2007 08:38
Hej.
När min svärmor fyllde 60 åkte vi till Arguenigun. Det ligger precis utanför Playa Ingles. Det var ett underbart ställe bo på lite lugnare än Playa men nära ändå om man vill in och roa sig inne i Playa.

Vi har åkt till Gran Canaria 7 gånger och vi har varit på de flesta öarna där borta.
Teneriffa var en mycke mysig ö som var mysigare ö tror jag om man är ett stort gäng för det är en mycke vacker ö med en underbar natur.
Det som kan upplevas som en nackdel är att alla öar är ju vulkanöar så det innebär att det är många backar.
Fuerteventura är väl den ö som är minst backig men det är intemycke görapå den ön. På Teneriffa kan man bland annat åka och se på en levande Vulkan man får bland annat se att de kastar ner grenar i en ganska stor grop och plötsligt börjar grenarna brinna bara för det är så varmt där nere. Om man tar en dagstur via Teide och uppmot nordöstra ön sen tillbaks genom trollskogen är en fantastisk tur och man kan äta i någon liten mysig by. Man kan ävenåka på en dagstur till huvudstaden vilket är en rolig upplevelse. Vi blev otroligt väl mötta i den staden ovanligt väl för vara en storstad.
Spanjorerna ärmcyke trevliga och speciellt närman ex hyr bil och åker ut på landsbygden där inte alla är så trötta på gris aktiga turister. För tyvärr är inte alla vi turister speciellt trevliga.

Men jag kan rekomendera öarna, jag föredrar nog Teneriffa för det är en så mysig ö.
Önskar Er en underbar vistelse vart Ni än åker.
Bing
Av Majsmos
14 mars 2007 20:37
Jag ska framföra tipsen jag fått till dem andra. Tackar!!
18 mars 2007 19:46
Hej... Kul att ni tänker åka till Gran Canaria. Jag har själv bott på Gran Canaria, i Puerto Rico i två år.. Visst är Puerto Rico ett bra alternativ, men jag skulle nog rekommendera Playa Amadores. Som ligger alldeles utanför Puerto Rico, har en mycket bättre strand!! Bussförbindelserna är bra, annars är det inte långt att gå.

Vill ni ha det lite lungnare, och bo på en lite mindre ort, rekommenderar jag Puerto Mogan, som ligger en bit ifrån Puerto Rico, det är en liten by med hamn och många charmiga restauranger. Dock en ganska liten strand.

Vart ni än väljer att åka får ni inte missa öns två bästa stränder (enligt mig iallafall) Amadores beach och Anfi beach!

Lycka till..

Har ni några frågor om resmålen jag rekommenderat, så hör av dig!

Mvh
Sandra
29 mars 2007 21:15
Det stämmer verkligen vad ni andra sagt angående vädret. Vi bodde i Playa del Inglés och vädret var ganska kallt och blåsigt. Temperaturen låg runt 17 grader. Varje dag åkte vi dock till Puerto Rico med buss - och där var det runt 25 grader och underbart skönt. Det kan vara en otrolig skilland på olika ställen, eftersom ön ligger i flera olika klimatzoner. Playa del Inglés är precis som du skriver nästan som ett enda stort nöjesfält - med massa barer och affärer. Men öknen Maspalomas utanför Playa del Inglés är riktigt häftig!
Av Klara2
10 juli 2007 08:58
Hej!
Jag ska åka till gran canaria i oktober för elfte gången. Vi har bott i Playa del Ingles 7 gånger, Meloneras 1 gång, Puerto rico 1 gång och Maspalomas 1 gång. Till maspalomas ska vi bo i höst igen, på en bungalowanläggning som heter Los Claveles park. Vill man ha lugn och ro, men ändå ha närheten till nöjeslivet i tex. Playa del Ingles, är Maspalomas perfekt.

Lycka till!

Klara2
Av Coconut
26 juli 2007 12:24
Va kul å åka så många..kanske man skulle satsa på när man fyller 40 eller nåt..fast klart, det e ju 10 år dit..men så ar man tid å spara:)
hoppas ni får det underbart...slår ett slag för puerto rico..vi var där i julas med mina barn tillsammans me mormor..tyckte det va så bra för att det fanns lite av varje, bodde på hotellet sunsuites, där var toppen, tex så var balkongerna man fick där enorma..jag hade betalt för en liten balkong men fick en som var ca 30 kvm kan jag tänka mig...man undrar hur som stora balkongerna såg ut då...det fanns affärer, bra restauranger(mc donalds me möjlighet till lek, som va guld värt när man reste me småttingarna), stort poolområde och närhet till stand..frukostbuffen på hotellet e nåt jag fortfarande tänker på emellanåt, ska till ett anat ställe på kanarieöarna i vinter men kommer deffinitvt ta en tripp dit igen me taxi eller buss för att återuppleva...hoppas som sagt ni får det underbart...trevlig resa...
Av Heidi
26 juli 2007 16:41
Bodde på Amadores strax utanför Puerto Rico, många hotell hade fria bussar till Puerto Rico och från Amadores stranden gick det en strandpromenad till in till Puerto Rico.